A Dark Truth (2012)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Damian Lee
met Andy Garcia, Eva Longoria en Forest Whitaker

Het verhaal gaat over een ex-CIA agent (Garcia) die zijn spannend leven opgeeft om de presentator van een politiek praatprogramma te worden. Hij vergaart heel wat aandacht en wordt gevraagd om de waarheid over het bloedbad in een Zuid-Amerikaans dorpje aan het licht te brengen. Dit is namelijk aangericht door een grote multinational die er alles aan doet om deze misdaad in de doofpot te stoppen.

avatar van schram101
Matige trailer, al zal ik hem vanwege de cast vast eens opzetten.

avatar van madmax1
Slappe hap ,totaal geen overtuiging,geen spanning dood ernstig lopende acteurs in een verhaal van niks.

Een goed verhaal. Je kunt het zelfs op Nederland betrekken.
Ook hier wordt alles geprivatiseerd. Alle openbare voorzieningen zijn in NL al geprivatiseerd, alleen de lucht, die je inademt, nog niet.

Ik heb hem gekeken vanwege Forest Whitaker. Helaas viel deze film enorm tegen. Het is duidelijk te zien dat de makers een beperkt budget hadden. Vooral de oorlog scenes waren van amateuristisch niveau. Deze film is niet spannend en/of verrassend. Dit is absoluut GEEN aanrader!

avatar van xaid
jammer jammer Andy Garcia en Forest Whitaker zijn toch wel namen in de filmwereldje.

avatar van Rodger
Matig, had beter wel wat beter gemogen. Het ging heel snel richting een B film.. 2**

avatar van Drifter
Het gegeven is orgineel.
Verder levert de uitwerking een redelijk standaard actiefilm op zonder dit negatief te bedoelen. Acties zijn prima, er vallen genoeg doden en de boodschap dat geweld niet altijd nodig is wordt ook duidelijk kenbaar gemaakt. Beetje irritant was het spreken met die zoetgevooisde stemmen.
Ik vind het wel mooi dat er soms wat ruimte over gelaten is. zoals waar Tor en Jack elkaar spreken; kennen ze elkaar vanuit de cia?

avatar van joey1973
saai en oninteressante personages, onmogelijk om deze film helemaal af te kijken.

avatar van Pazmaster
Een serieus gegeven maar deze film vond ik wel erg saai. Het wordt allemaal niet erg goed gebracht en ondanks de bekende acteurs wordt er eigenlijk niet echt goed geacteerd. Het roept het gevoel van een matige B film op. Ik had er meer van verwacht omdat Andy Garcia, Eva Longoria en Forest Whitaker erin meespelen maar dit was gewoon niet goed. 2 sterren

Aardig misdaad verhaal.
Nu eens niet over wapenhandel maar water.
Ik kan alleen nooit wennen aan Longoria in serieuze rollen ook nu weer niet.
Soms is het wat ongeloofwaardig.
Een paar opstandelingen ( met vrouw en kinderen) tegen een heel leger?
Rambo had hier jaloers op geweest.
2.5*/3*

avatar van Filmkriebel
Matige bedrijfsthriller die een flauwe indruk achterlaat. Deze B-film heeft wel een heleboel bekende acteurs (Longoria, Garcia, Whitaker, Unger) en dan vraag ik me af hoe zo'n talent kan leiden tot zo'n gemiddeld resultaat. Zeker, films over bedrijven die tot alles in staat zijn om hun belangen te beschermen, dat levert goede cinema op. Maar Dark Truth is niks vergeleken bij bvb The Constant Gardener of The International. Het blijft teveel bij morele discussies die weinig nieuws te vertellen hebben. Wanneer Whitaker Garcia bedankt dat hij hem vele jaren in een gure gevangenis heeft gestopt omdat hij daar plots 'het licht" heeft gezien ging het me net te ver. Ook de actie valt meestal tegen, al is de Heat-achtige schietscène op het einde dan wel weer een klein lichtpuntje. Wie deze film overslaat, mist iig niet veel.

avatar van Left4Dead
The truth.

Afgaand op de cast ga je ervan uit dat het een boeiende film gaat worden.
Tja op zich doet het haar werk alleen missen we overtuiging in het acteren. Unger heeft hoogst waarschijnlijk een boomgaard met zure appels in de achtertuin of haar plastische chirurg had er op de maandagochtend geen zin in.

Unger is klokkenluider welke onregelmatigheden aan het licht wil brengen binnen het bedrijf waar ze mede-eigenaar van is. Dit bedrijf is door haar vader opgericht en wordt gerund door haar broer. Het bedrijf exploiteert water in een Zuid-Amerika en daar vallen doden. Garcia wordt eropuit gestuurd om een getuige van deze moorden naar de VS te halen.

Garcia, een presentator met een CIA verleden, neemt ons mee de jungle in en vindt zijn getuige Whitaker. Hier zou de spanning flink uitgepakt kunnen worden maar dat lukt de cameraman in zijn geheel niet! De beelden in deze film zijn vooral in de jungle ronduit belabberd en niet overtuigend.

Terug in de VS is de veiligheid nog niet gegarandeerd en overleven is weer aan bod.
Door een merkwaardig wenteling weten de helden een aanslag te verijdelen.

Helaas, de film mist echt overtuiging en het betere acteerwerk wat we van de bekende spelers gewend zijn. Echt irritant zijn de (lukraak) moralistische monologen die proberen het radarwerk aan het werk te zetten.

2,5 * ( 4.5 op een schaal van 10)

avatar van Filmfan74
Op zich wel aardig, zeker niet slecht. Alhoewel het 'schokkende geheim' van Andy Garcia enigzins tegen valt. Personages blijven enigzins plat en wat Eva Langoria zo prominent in de titels doet is me een raadsel. Ze speelt een overbodige rol en heeft nauwelijks tekst.
Best leuk, zolang je er niet te veel van verwacht.

avatar van Cleanshot
Op zich wel een aardig verhaal maar toch wat te B-ig. Garcia is goed voor een bijrol en Whitaker schijnt altijd dit soort idealistische rollen te spelen. Net niet een echt goede film.

Een clichématige film met veel geouwehoer en weinig actie. De bedoeling is nog niet eens zo slecht en het sociaal prekerige verhaal heeft een boodschap, maar de spanning ontbreekt. Bovendien verloopt het allemaal zo traag dat je er bijna bij in slaap valt. Het was ook net of Andy Garcia niet bij zijn rol paste.

avatar van Noodless
Redelijk.

De intro waarin Garcia lekker de filosofische toer op gaat en de boodschap van het verhaal is best aardig. Maar het verhaal wordt te lang uitgesponnen met veel dialogen waarbij je soms de neiging hebt om af te haken. Weinig actie en een magere rol van Eva Longoria. 5/10

Eerlijk gezegd best een aardige film met zeker ook een indrukwekkende cast. Gezien de cast had men er misschien wel meer uit moeten en kunnen halen.

Het verhaal (met ook een boodschap) zit best aardig (wel behoorlijk clichématig) in elkaar en weet ook te boeien, maar echt spannend wordt het helaas wel nergens. Ook met de uitvoering zit het wel goed, hoewel de actie behoorlijk eentonig is en het Ecuadoriaanse leger totaal niets voorstelt en ook niemand weet te raken terwijl ze zelf bij de bosjes neervallen. Bij de actie leek Andy Garcia (in de rol van ex-CIA agent met een radio praatprogramma) wel een soort van Rambo en dat was niet bepaald realistisch en past ook niet echt bij hem. Er zit overigens best veel actie in. Het einde van de film was overigens wel aardig.

De cast is best indrukwekkend voor een film als deze (gemaakt in Canada waarbij je regelmatig een nep Sky-line, in de vorm van een afbeelding, van Toronto ziet) en er spelen zeker niet de minste in mee zoals Andy Garcia, Forest Whitaker, Eva Longoria (altijd leuk om te zien), Kim Coates en Kevin Durand. Ze speelden zeker niet op hun best, maar ze deden het wel meer dan verdienstelijk. De rijpe maar fraaie rondborstige Deborah Kara Unger (in de rol van Morgan Swinton) vond ik overigens een mooie verschijning.

Al met al gewoon een degelijke Actie / Thriller, die zich vooral lekker wegkijkt vanwege de indrukwekkende cast.

Redelijke film over een ex-CIA agent die een klusje aan neemt in de publieke sector. Het verhaal en de verschillende personages zijn goed opgebouwd. De boodschap ligt er dik bovenop, maar dit is niet storend. Soms zakt het wat in en de actie-scenes komen niet geloofwaardig over. Stiekem aardig wat bekende namen in de cast.

avatar van Decec
Een goede actie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Forest Whitaker en Andy Garcia...
Af en toe te snel camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...