• 11.785 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes
  • CANAL+ Bekijk via CANAL+

Plot Austenland

Jane Hayes is een vrijgezelle vrouw van in de dertig. Een schijnbaar normale vrouw maar met een geheim. Haar obsessie voor Mr. Darcy, gespeeld door Colin Firth in de BBC verfilming van 'Pride and Prejudice', verpest echter haar liefdesleven. Geen enkele man kan aan hem tippen. Maar wanneer ze haar spaargeld besluit te spenderen aan een reis naar een Engelse badplaats wordt haar fantasie om de perfecte man te vinden ineens reëler dan ze zich ooit had kunnen voorstellen.

Jane Hayes

jarno1975 (moderator series)

avatar van schumacher

schumacher

Miljaarde zeg. Slecht.

Er zal wel een publiek voor te vinden zijn voor zo'n films maar de mijne is het alvast niet.

Saaie boel.

avatar van Renatessalon

Renatessalon

Leuke film voor zo ertussen door, heb genoten.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Wat mij betreft is dit best wel een geslaagde komedie, ik heb ook genoten.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Girly, maar altijd leuk om Keri Russel aan het werk te zien. Vooral toch in een soort van Felicity karakter.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ik vind Keri Russel een fantastische actrice en vrouw om naar te kijken. Maar dat is dan het enige positieve over deze film. Wat een zeikerige, truttige, niet grappige film. Ze kiest ook nog eens de verkeerde man op het einde?

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een geweldig leuk uitgangspunt plus de intrigerende verwarring omtrent wat echt is en wat niet staan allebei helaas langdurig in de schaduw van de kluchtige en ongelooflijk vervelende humor van de Amerikaanse toerist die probeert zo Engels mogelijk over te komen. Pas wanneer de focus definitief terechtkomt bij Jane en haar dilemma (moet ze kiezen voor de sexy Martin of voor de Darcy-achtige Nobley?) krijgt het verhaal wat meer vleugels, en het einde lijkt zelfs uit te draaien op een grote verrassing wanneer ze voor geen beiden lijkt te kiezen, maar zo ver durft de film helaas niet te gaan. Keri Russell is geknipt voor deze rol met haar tegelijkertijd ondeugende en uitzonderlijk mooie gezicht, en Jane Seymour is hilarisch als de uitbaatster van het park uit de titel, maar de aanwezigheid van Jennifer Coolidge verhinderde mij zoals gezegd lange tijd om hier echt met plezier naar te kijken. En dat is jammer, want er valt soms best veel te genieten, bijvoorbeeld van het detail van de naakte standbeelden in de tuin met toevallige blaadjes over hun tepels. Zo wordt deze film in mijn herinnering eigenlijk leuker dan tijdens het kijken zelf.