Los Amantes Pasajeros (2013)

Alternatieve titel: I'm So Excited

Spanje

geregisseerd door Pedro Almodóvar
met Javier Cámara, Cecilia Roth en Lola Dueñas

'Los Amantes Pasajeros' vertelt het verhaal van een groep kleurrijke personages die in het vliegtuig op reis zijn naar Mexico-Stad. Wanneer het vliegtuig dreigt neer te storten, zijn alle mensen in het vliegtuig op zichzelf aangewezen, omdat er ook geen connectie meer is met de buitenwereld. Aangezien iedereen denkt dat de dood aanstaande is, delen ze elkaars geheimen en proberen ze er op een ''bijzondere'' manier maar het beste van te maken.

avatar van cantforgetyou
Door de lage score en negatieve reacties ging ik al bevooroordeeld kijken. En dan valt de film best mee. Normaal stoor ik mij enorm aan 'nichterig' neergezette homo ' s. Maar hier was het zo over de top, dat ik het wel grappig vond. Het verhaal slaat verder nergens op.

avatar van Ajax&Filmfreak
Ja het absurde hielt het net aan leuk.
Maar vooral Blanca Suarez

avatar van eRCee
Leuke film, die je vooral niet te serieus moet nemen (wat dat betreft is het meer in lijn met het vroege werk van Almodóvar), met een sterrencast waarbij vooral de glansrollen van Penelope Cruz en Antonio Banderas opvallen.

avatar van mrklm
Almodóvar maakt effectief gebruik van zijn vaste acteurs in deze niet al te veelzeggende, soms wat bizarre, maar onderhoudende zwarte komedie waar het plezier 'm vooral zit in de details. Het betreft de crew en de passagiers van een vliegtuig met een defect landingsgestel, wat betekent dat de piloot een levensgevaarlijke landing moet uitvoeren op een vliegveld... maar het is nog even afwachten voor er een geschikt vliegveld is gevonden en terwijl de crew probeert op allerlei manier de passagiers te kalmeren en/of te vermaken (o.a. met een vertolking van "I'm So Excited"). Het heeft allemaal weinig om het lijf, maar de film is goed gemaakt en de cast haalt eruit wat erin zit. Erg veel is dat dus niet, maar dit is een aardige tijdvuller. Sowieso is het prettig om te zien dat Almodóvar nog steeds een luchtige kant heeft.

Een geweldige Raul Arevalo speelt hier een homo-steward en dat doet hij op een zodanig stereotype wijze dat ik mijn lach meerdere malen niet kon houden. Wat jammer dat deze film zo'n lage score krijgt. Ik ga bijna aan me zelf twijfelen, maar ik vond de film om van te genieten en redelijk gedurfd. Alles in de film ziet er heel zorgvuldig gemaakt uit. Tot het klinische af en daar houd ik van. Heldere, felle kleuren, nauwkeurig en duidelijk met veel zorg en liefde in elkaar gezette decors, een mooi vliegtuig waarop een leuk verzonnen naam voor de luchtvaartmaatschappij (heel toepasselijk voor Spanje: "Peninsula") op was aangebracht en de bedrijfskleding van de medewerkers van de piloten en bemanning van het vliegtuig. Bij de aftiteling werd ik nog eens aangenaam verrast door het lied "The Look" van de groep Metronomy. Het plezier dat deze film mij gaf vind ik 4 dik verdiende sterren waard.

avatar van david bohm
Matige vertoning, het verhaal is flinterdun en de grappen zijn wat belegen. Sterke cast, dat wel daardoor is de film nog best onderhoudend. Het absolute hoogtepunt voor mij is de verschijning van Ruth, gespeeld door de prachtige Blanca Suárez. De minste van de heer Almodóvar naar mijn bescheiden mening.