ad
  • 8.173.827 stemmen

Los Amantes Pasajeros (2013)

Komedie | 90 minuten

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 23 mei 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Los Amantes Pasajeros

'Los Amantes Pasajeros' vertelt het verhaal van een groep kleurrijke personages die in het vliegtuig op reis zijn naar Mexico-Stad. Wanneer het vliegtuig dreigt neer te storten, zijn alle mensen in het vliegtuig op zichzelf aangewezen, omdat er ook geen connectie meer is met de buitenwereld. Aangezien iedereen denkt dat de dood aanstaande is, delen ze elkaars geheimen en proberen ze er op een ''bijzondere'' manier maar het beste van te maken.

imageimageimage

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Door de lage score en negatieve reacties ging ik al bevooroordeeld kijken. En dan valt de film best mee. Normaal stoor ik mij enorm aan 'nichterig' neergezette homo ' s. Maar hier was het zo over de top, dat ik het wel grappig vond. Het verhaal slaat verder nergens op.

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

Ja het absurde hielt het net aan leuk.

Maar vooral Blanca Suarez

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Leuke film, die je vooral niet te serieus moet nemen (wat dat betreft is het meer in lijn met het vroege werk van Almodóvar), met een sterrencast waarbij vooral de glansrollen van Penelope Cruz en Antonio Banderas opvallen.

avatar van mrklm

mrklm

Almodóvar maakt effectief gebruik van zijn vaste acteurs in deze niet al te veelzeggende, soms wat bizarre, maar onderhoudende zwarte komedie waar het plezier 'm vooral zit in de details. Het betreft de crew en de passagiers van een vliegtuig met een defect landingsgestel, wat betekent dat de piloot een levensgevaarlijke landing moet uitvoeren op een vliegveld... maar het is nog even afwachten voor er een geschikt vliegveld is gevonden en terwijl de crew probeert op allerlei manier de passagiers te kalmeren en/of te vermaken (o.a. met een vertolking van "I'm So Excited"). Het heeft allemaal weinig om het lijf, maar de film is goed gemaakt en de cast haalt eruit wat erin zit. Erg veel is dat dus niet, maar dit is een aardige tijdvuller. Sowieso is het prettig om te zien dat Almodóvar nog steeds een luchtige kant heeft.

avatar van pjmj

pjmj

Een geweldige Raul Arevalo speelt hier een homo-steward en dat doet hij op een zodanig stereotype wijze dat ik mijn lach meerdere malen niet kon houden. Wat jammer dat deze film zo'n lage score krijgt. Ik ga bijna aan me zelf twijfelen, maar ik vond de film om van te genieten en redelijk gedurfd. Alles in de film ziet er heel zorgvuldig gemaakt uit. Tot het klinische af en daar houd ik van. Heldere, felle kleuren, nauwkeurig en duidelijk met veel zorg en liefde in elkaar gezette decors, een mooi vliegtuig waarop een leuk verzonnen naam voor de luchtvaartmaatschappij (heel toepasselijk voor Spanje: "Peninsula") op was aangebracht en de bedrijfskleding van de medewerkers van de piloten en bemanning van het vliegtuig. Bij de aftiteling werd ik nog eens aangenaam verrast door het lied "The Look" van de groep Metronomy. Het plezier dat deze film mij gaf vind ik 4 dik verdiende sterren waard.

avatar van david bohm

david bohm

Matige vertoning, het verhaal is flinterdun en de grappen zijn wat belegen. Sterke cast, dat wel daardoor is de film nog best onderhoudend. Het absolute hoogtepunt voor mij is de verschijning van Ruth, gespeeld door de prachtige Blanca Suárez. De minste van de heer Almodóvar naar mijn bescheiden mening.

avatar van Robi

Robi

Al die mooie en kunstzinnige films leveren kennelijk niet altijd genoeg op en daarom heeft Pedro Almodovar deze keer maar eens een wat luchtigere film gemaakt. Een vliegtuig kan niet landen omdat het landingsgestel niet uitklapt. De passagiers van de businessclass en de bemanning hebben zo allemaal hun verhaaltjes. Drank en sex doen de rest. Een erg matige film al met al.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19859 berichten

Almodovar keert terug naar zijn roots. Dat is lef want het is veel minder succesvol (ik durf te wedden dat dit zijn minst succesvolle film was sinds All About My Mother ongeveer) , maar het werkt ook aanzienlijk minder goed omdat hij de kracht van zijn beste komedies (tip: kijk Mujeres al Borde de un Ataque de "Nervios" (1988) ) vergeten lijkt. Die komedie is veel uitbundiger en veel zwarter. Deze heeft alleen de schijn van uitbundigheid en is niet erg zwart. Het leukst op de extremere momenten, maar het is niet genoeg. Prima cast en gaat daarom niet helemaal ten onder, maar duidelijk een van zijn minste films.