• 8.603.075 stemmen

Met onder meer: Aaron Poole, James Gilbert en Ian Anderson

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Conspiracy

"Everything in this story is true...trust us."

Twee jonge filmmakers kiezen een krankzinnige samenzweringstheoreticus als onderwerp voor hun nieuwe project. De taak lijkt eenvoudig: raak bevriend met hem, win zijn vertrouwen en laat de theorieën voor zichzelf spreken. Maar de zaken blijken iets ingewikkelder. Ondanks zijn prediken op straat blijkt hij een welbespraakt en intelligent persoon te zijn. Hoe langer ze naar hem luisteren hoe meer ze zich af beginnen te vragen of er niet iets van waarheid in zijn verhalen zit. Maar dan verdwijnt hij plotseling. Dat is het begin van een obsessieve poging om zijn werk te reconstrueren.

imageimageimage

Social Media

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Wat staat er eigenlijk tussen 'the' en 'conspiracy'? Of is dat geheim

avatar van winger

winger

Hier is de website: The Conspiracy - conspiracythefilm.com

Daarnast, hoorde ik van een vriend die de premiere kon bijwonen dat het ECHT een super geke film is. In de amerikanse pers heb ik veel gelezen in de zin van dit film de 'found footage' genre reanimeert. Ik kan niet wachten tot dat het bij ons komt! Hopelijk krijgt het een grote distributie contract, en we niet moeten wachten op onze fantasy fest ...

avatar van tattoobob

tattoobob

Eigenaardig filmpje.....maar ik vond het allemaal een beetje een dom verzonnen verhaal...ik weet alles kan in films,maar het kwam allemaal niet echt over ofzo.

Totaal geen horror overigens ook geen horror elementen aanwezig..

Hou het maar op thriller..

Ik ben benieuwd wat mijn medegebruikers van deze film vinden.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2042 stemmen

Ja hooguit een thriller. Vind het een redelijke film maar het bevestigt vooral dat ik niets heb met conspiracy over bijvoorbeeld 9/11, krijg er altijd een beetje jeuk van. De enige conspiracy theory waarin ik geloof is dat theories bewust de wereld in geslingerd worden om alu-hoedjes af te leiden van de actualiteit

Dat buiten beschouwing gelaten zit de film aardig in elkaar; na ongeveer halverwege krijgt het een iets duisterder sfeertje en het mondt uit in een leuke climax. Niet zenuwslopend maar het is redelijk spannend, hoewel het veel weg heeft van andere (found footage) films. Los van de originaliteit van samenzwering en the new world order zie ik ook niet waarom dit een 'reanimatie van het genre' zou zijn omdat het de laatste jaren juist volop leeft met een hele rij betere filmpjes dan deze.

De plot heeft ook wat twijfelachtige zaken. Dat hij uit een wirwar van honderden krantenknipsels al snel het patroon ontdekt is te makkelijk. En ik vond het wel heel erg naïef van die gasten dat ze dachten ongemerkt in het kringetje te kunnen komen na een vluchtige deal, terwijl ze wisten dat ze dag en nacht in de gaten werden gehouden.

Wat ik wel goed vind is het element van het bewust vrijgeven van een beetje informatie door de Tarsus-club, wat het mogelijk maakt dat de jongens zover komen, al geeft de club wel heel veel prijs van zichzelf (zoals alles bij het einde maar dat is waarschijnlijk in alle details een set up, het is immers een 'docu in een docu').

Dat is best doordacht en een leuke verrassing, dus slecht kan ik de film niet noemen maar op het laatste kwartier na kon het me niet gek veel bekoren. Voor degenen die houden van conspiracy is het denk ik wel een dikke aanrader. 2,5 - 3*

avatar van Shinobi

Shinobi

"Congratulations brother."

Normaal gesproken ben ik zo nu en dan wel in voor een 'conspiracy film', maar dit was 'm dan toch net niet.

De eerste helft deed me vrij weinig en het kwam erg gezapig op me over, het kon me eerlijk gezegd niet schelen wat voor ontdekking ze deden. Het helpt ook niet echt dat de twee hoofdrolspelers nogal nietszeggend zijn.

In de tweede helft gaat het dan nog wel redelijk los en het sekte gebeuren deed me een beetje denken aan Kill List (2011). Helaas red dit de film niet, wel is het interessant om meer over de Tarsus club te weten te komen.

Al met al gewoon een niet zo boeiende film, horror moet je al helemaal niet verwachten. Er zijn zoveel betere films in het genre.

2,0 Sterren.

Onderhond

Redelijk.

"Revival van het found footage" gebeuren kan ik nog wel begrijpen. Toch één van de weinige films die er een keer wat anders mee doen. Vond de eerste drie kwartier dan ook duidelijk het sterkste deel van de film.

Daarna wordt het iets te melig misschien. De makers willen je meetrekken in het hele "conspiracy" gebeuren, maar dat lukt niet volledig. Misschien omdat de sekte inderdaad wat teveel lijkt op die van Kill List (eerder zo'n lokale boerengebeuren ipv een werelds fenomeen van de meest machtige personen), waarschijnlijk ook omdat het allemaal wat te makkelijk gaat, gezien de mensen waar ze tegenover staan.

Laatste half uur brengt niet de spanning die je bij een filmpje als deze verwacht, het einde is gelukkig wel raak maar da's net iets te weinig, iets te laat. Altijd gevaarlijk, die mysterie filmpjes die halverwege al volop in hun kaarten laten kijken. Deze brengt het er niet super vanaf, maar verder wel een leuke variatie op het found footage gebeuren.

avatar van Halcyon

Halcyon

Goede poging om met een niet alledaags onderwerp een horrorfilm in te blikken. Ik vind het überhaupt al straf dat het de makers daadwerkelijk gelukt is om 'horror' in hun faux docu te verweven, aangezien er geen enkel boven- of tegennatuurlijk element gebezigd wordt. Toch scheppen ze een angstklimaat door de toenemende paranoïa, de onderhuidse spanning en een vette, occulte knipoog tijdens de ontknoping. Maar toch schort er ook een en ander aan deze prent. Ik heb vooral de indruk dat het scenario in de montagekamer behoorlijk ontvleesd werd. Enkele gebeurtenissen en verhaallijnen worden namelijk nogal behoorlijk snel afgeraffeld waardoor het samenzweringsgedeelte niet helemaal uit de verf komt. Hierdoor boet de film aan kracht en geloofwaardigheid in, terwijl dit met wat meer geduld toch makkelijk verholpen had kunnen worden. Uiteinelijk breekt de beperkte speelduur de film zuur op, want de echte stomp in de maag blijft uit, precies omdat het allemaal zo gemakkelijk, zo vluchtig is. Niet slecht, maar er zat meer in.

avatar van Daan258

Daan258

Aardig om een keer gezien te hebben maar ik had er meer van verwacht!

Thriller is meer gepast dan horror.

Best goed vermaakt tot het eind maar er had weer meer spanning in gemogen. De opbouw naar het eind duurde net wat te lang en wanneer het wat spannender begon te worden waren er nog maar 10 min over.

avatar van DiDa

DiDa

Sterke "found footage" film! Het onderwerp is nu ook zeer actueel vanwege het COVID virus en de complottheorieën daaromheen. De film bouwt sterk op en heeft een akelig sfeertje. Zeker de laatste 20 minuten geven je een zeer onbehaaglijk gevoel. De uiteindelijke conclusie geeft stof tot nadenken. Een zeer originele invalshoek in het found footage genre.

4 sterren