Hooper (1978)

Komedie / Actie

geregisseerd door Hal Needham
met Burt Reynolds, Jan Michael Vincent en Sally Field

Sonny Hooper een stuntman, staat bekend om zijn moed, kracht en expertise als het om de nieuwste stunts gaat. Als hij gevraagd wordt voor een nieuwe film, wordt hij geconfronteerd met een regisseur die niet snel tevreden is. Sonny krijgt steeds meer last van oude blessures en houdt zich op de been met pijnstillers. Dan meldt een jonge stuntman zich aan op de filmset en vanaf dat moment raakt Sonny verwikkeld in een concurrentiestrijd met de nieuwe stuntman.

avatar van Bandit
Aardig kijkje in Hollywood met spectaculaire stunts.

Als ik het goed begrijp draait deze op dezelfde tijd en zender als streetfighter?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke aktiefilm van het bekende Smokey-duo Needham en Reynolds. Niets hoogstaands maar onderhoudend en bij vlagen grappig. Redelijk.

avatar van Hansjoh21
Leuke film!

Kijkt makkelijk weg en geeft een kijkje in de stuntwereld van toen. De laatste 20 minuten (opname grote stuntopname) is een hele leuke afsluiter!

avatar van Spetie
Redelijke film, die een aardig kijk geeft in het leven van een stuntman, wat best leuk is om een keer te zien. Burt Reynolds doet het redelijk en in feite kun je alles wel zo omschrijven.

Het is nergens slecht, maar ook nergens heel hoogstaand, al zijn sommige stunts wel leuk. Toch oogt het allemaal ook vrij gedateerd.

Inderdaad niet meer dan een redelijke film met wel leuke rollen van Jan Michael Vincent en vooral Burt Reynolds. Verhaal (het leven van een stuntman) is best aardig en kijkt zich ook best lekker weg. Zelfs de wat oubollige stunts mochten er wezen en dankzij Burt Reynolds zit er ook nog wat humor in deze film. Zag hem trouwens toevallig vandaag op TCM.

avatar van Dogie_Hogan
Blu-ray release: 7 april 2015.

avatar van lowlander69
Als kind gezien in de bioscoop en nu op Blu-Ray gekocht.Het blijft een heerlijk luchtige film over het stuntmannenwerk in films in de jaren 70.Burt Reynolds op zijn best .

avatar van Filmkriebel
Niet echt een goeie. Nochtans met een Burt Reynolds op het hoogtepunt in zijn carrière. Een komische hommage aan het beroep van stuntman, waarin de makers de grens trekken tussen de eisen die de regie stellen en het moment dat de veiligheid van het individu primeert. Als je je niet teveel stoort aan het machismo dat door deze film loopt alsook de ondermaatse grappen, dan zul je dit wellicht wel gaaf vinden. Ik vond het iig flirten met het onuitstaanbare al ging het er net niet over. En alhoewel men voor deze film een leger van stuntmannen- en vrouwen inschakelde, vond ik de stunts niet erg geweldig, met uitzondering van de finale.

Redelijke film waarin een stuntman alles uit de kast haalt voor een nieuwe film waaraan hij werkt. Vooral leuk om te zien hoe het stuntwerk er op een filmset aan toe kan gaan. En uiteraard zijn de stunts zelf ook het aanschouwen waard (vooral de spectaculaire finale). Het verhaal stelt niet veel voor en de film is wat fragmentarisch. Burt Reynolds is prima gecast in de titelrol.