Jab Tak Hai Jaan (2012)

India
Drama / Romantiek

geregisseerd door Yash Chopra
met Shah Rukh Khan, Katrina Kaif en Anushka Sharma

Samar werkt bij de mijnopruimingsdienst van het leger. Hij heeft nogal een introverte persoonlijkheid en praat enkel als het nodig is. Dit heeft alles te maken met zijn verleden waarin hij een trauma heeft opgelopen dat de nodige littekens heeft achtergelaten. Keihard trainen en het leger ingaan is voor hem een manier om de pijn uit het verleden te vergeten. Dan ontmoet hij de knappe Akira die graag praat en nogal een jongensachtig karakter heeft. Na een tijdje begint zij van Samar te houden, maar die kan ondanks alles zijn verleden niet vergeten.

kappeuter (moderator)
Vanaf 13 november te zien in tweetal Pathé theaters.

Trailer (YouTube)

Nomak
Yash Chopra:
"I have always lived according to what my heart tells me, I won't make any film after Jab Tak Hai Jaan."
Dan is het triest dat hij de première van zijn laatste film niet kan meemaken.

Regisseur Yash Chopra heeft in zijn laatste film wel erg veel romantische dramatiek gestopt. Hoewel het hier en daar wat al te sentimenteel dreigt te worden, is de film alleszins het aanzien waard, al lijkt erop dat Shah Rukh Khan voor zijn rol in deze film de automatische piloot heeft aangezet. Maar een weerzien met Katrina Kaif is daarentegen nooit te versmaden.

Wat een ontzettend mooie film, mooie muziek, sterke acteerprestaties, mooie beelden, en ondanks zijn lengte verveelt hij geen seconde.
Het verhaal heeft ook de nodige wendingen waardoor het nergens voorspelbaar word en de spanning de hele tijd in de film blijft (verhaal is lastig over te vertellen, zonder te veel te verraden maar het gaat over een man die nadat hart gebroken is het leger in gaat, en dan ook een andere vrouw ontmoet maar zijn verleden blijft terugkomen en dan gebeuren er allemaal dingen )
In de film zit veel meer gevoel en passie, zonder klef te worden vergeleken met bijv amerikaanse films.
Een topper, en gelijk 1 van mn favo, 4.5*

avatar van Katharina
Hm, ik heb betere Bollywood films gezien die pakkender waren. Kan ook zijn dat ik de actrices niet heel leuk vond. Shan wordt wel met de tijd knapper zeg! Wat verrassend was, was dat de film verrassend was! Bollywood films zijn vaak enorm voorspelbaar (wat niet perse een slecht iets is), maar hier had ik geen idee welke kan het op zoudt gaan. Ik vond het gedeelte na het ongeluk vrij zwak en te ver gezocht. Opzich wel leuk om te kijken, maar geen topper!

Welke ongeluk de 1ste of 2de ?

Deze film haalt helemaal niet de niveau van veer zaara