• 8.302.681 stemmen

Geregisseerd door: Yash Chopra

Met onder meer: Madhuri Dixit en Akshay Kumar

Oorspronkelijke taal: Hindi

Plot Dil To Pagal Hai

Pooja heeft het idee dat er ergens de ware op haar wacht, terwijl Nisha gelooft dat liefde voortkomt uit vriendschap en dat op een dag haar droom zal uitkomen. We volgen het romantische verhaal van 4 "lovers" in een mix van fantasie en werkelijkheid.

image

avatar van hans vd togt

hans vd togt

soundtrack is beter dan de film

avatar van bennie jolink

bennie jolink

De muziek is echt fantastisch !!!! een van de leukste bollywood soundtracks ever.

Dit is een van de eerste grote bollywood producties waar weinig tot geen actie in zit en waar het verhaal enkel draait om de romantische escapades van de vier hoofdpersonen. Niet echt superspannend dus , maar destijds wel een enorrrrrrm kassucces.

avatar van hans vd togt

hans vd togt

nog een kenner lees ik

avatar van snoepieykim

snoepieykim

Hele mooie Bollywood film

De liedjes zijn idd echt fantastisch .

Het verhaal vond ik opzich ook wel mooi...

(½* voor de liedjes!)

avatar van ***MaYa*1001***

***MaYa*1001***

Ik vond deze film destijds geweldig en nog steeds

vind ik het hartstikke leuk om naar te kijken.

Het is een feel good movie met mooie liedjes en goeie

acteurs. Een echte aanrader voor mensen die houden van romantiek.

avatar van tn2543

tn2543

Dit lijkt me een hele goeie film ! Ik heb hem op het begin even gezien... maar moet nog een keer de tijd nemen om hem helemaal te bekijken....

avatar van Social-Mask

Social-Mask

Fantastische muziek. Film zelf is ook leuk. In de jaren 90 moest bollywood het hebben van films van Shahrukh en de komedies (vooral van Govinda). Gelukkig wordt het hier niet overdreven sentimenteel, alles blijft binnen de perken.

avatar van umbro01

umbro01

Film was goed.

avatar van Katharina

Katharina

Prachtige film, met een super mooi verhaal en schitterende muziek. De dansen zijn zo strak en gelijk en de choreografie heel goed.

avatar van Observator

Observator

1,5 uur korter was niet verkeerd geweest.

Een film vol zang, dans en romantiek. Humor is echter ver te zoeken. Het eerste deel voor de intermission, was een tergend lange en saaie aanloop - waar de personages met hun dromen aan de kijker worden voorgesteld - naar het tweede deel (de overige 2 uur), dat gelukkig een stuk beter te pruimen was. Moet je wel van zoete romantiek, verkleedpartijen, nasynchronisaties en nog meer dans houden.

De helft zo lang had bij mij een voldoende opgeleverd. Zeg nu maar dag tegen je vrije avond.

BBarbie

Ondanks de leuke liedjes en mooie balletten niet de beste Bollywood-musical, die ik ken. De belangrijkste reden is dat het op zich al voorspelbare verhaaltje ook nog eens flinterdun is. Bovendien heeft men naar mijn gevoel een fout gemaakt in de rolbezetting. Het zou voor de geloofwaardigheid van het verhaal beter zijn geweest Karima Kapoor (die er overigens positief uitschiet als Nisha) de rol van Pooja te geven, want de veelgeprezen Madhura Dixit is ondanks haar schoonheid inmiddels toch echt te oud voor die rol.

Aardig trouwens om een foto van de Bollenstreek te zien als achtergrond bij de dansauditie van Pooja.

avatar van amal112

amal112

hallo ik ben nieuw en ik kan wil deze film ook wel zien maar hoe doe je dat dan

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Weer een sterke film van Yash Chopra.

Een eenvoudig verhaal, maar door het ineenschuiven van het verhaal van het musicalgezelschap en 'het echte leven' blijft de mix van zang, dans en dik aangezet drama best onderhoudend gedurende drie uur. Noem me naïef, maar ik bleef tot het einde in het ongewisse welke van de twee dames nu voor Ruhal zou kiezen (en niet andersom). Weer heel veel fijne nummers, vaak gezongen door mijn twee favoriete vocalisten: Lata Mangeshkar en Udit Narayan.

Blijft toch een vreemd idee dat twee ouderen (Mangeshkar was al bijna 70!) de stemmen zingen van de oudere-jonge tortelduiven. Mangeshkar geloof ik zelfs van beide dames. Ik blijf ontzettend liefhebber van haar bijzondere stemgeluid, maar kan me nog steeds voorstellen dat je er juist totaal op afknapt. Mijn Bollywood voornemen van 2016 gaat heel goed en ik had me voorgenomen er een hoop samen met mijn vriendin te kijken, maar die kan dus juist helemaal niet tegen het gezang de hele tijd en dus vooral ook niet tegen de stem van Mangeshkar. Dus kijk ik ze lekker alleen op mijn vrije woensdag ochtend.

Overigens ironisch dat de twee Bollywood-musicals die mij tot nu toe het best bevielen (beide van Yash Chopra: Veer-Zaara (4¼★) en The Heart is Crazy (3¾★)) dan weer niet op de officiële iCM-Bollywood checklists te vinden zijn.