• 8.292.667 stemmen

Kuch Kuch Hota Hai (1998)

Familie / Romantiek | 177 minuten

Oorspronkelijke taal: Hindi

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Kuch Kuch Hota Hai

"Love is Friendship."

Anjali Sharma (Kajol) en de lokale casanova Rahul Khanna (Shahrukh Khan) zijn dikke maatjes op het St. Xavier's College. Anjali denkt dat het ooit wel wat zal worden tussen haar en Rahul totdat Tina Malhotra (Rani Mukherjee) bij hun op school komt. Rahul valt als een blok voor haar, en laat Anjali achter met een gebroken hart. Anjali besluit midden in het schooljaar weg te gaan met als smoes dat haar moeder ziek is. Rahul en Tina trouwen maar door complicaties bij de geboorte van hun kind overlijdt Tina. Zij heeft brieven voor haar dochtertje achter gelaten. Na een aantal jaren als het meisje is opgegroeid en de brieven heeft gelezen wordt het haar duidelijk dat Rahul eigenlijk bij Anjali hoort. Zij wil ze dan ook bij elkaar brengen.

imageimageimageimageimage

Mrs. Sharma

avatar van ALMILA

ALMILA

een prachtige film!

Zakdoekjes erbij houden dames, EN heren....

avatar van x-Michelle-x

x-Michelle-x

echt een hele mooie film heb hem vandaag gezien op rtl2 en echt zoals ze al zei je moet de zakdoekjes erbij houden.

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

Kennelijk één van de populairste Bollywoodfilms, maar ik vond het eigenlijk maar vrij matig (en zeker een slag minder dan die paar andere Bollwoodfilms die ik zag). Het doet verrassend Disney-achtig aan, in de manier waarop de film gevuld is met overdreven schattige kinderen (het laatste uur wordt er een heel blik van open getrokken) en bijpersonages die alleen maar voor de flauw-grappige komische momenten moeten zorgen (het enige dat ik écht grappig vond was dat Shahrukh Khan in het eerste uur voor stoere scholier moest doorgaan, maar dat was dan geloof ik weer serieus bedoeld...)

Het verhaal, dat verstoken is van enige vorm van subtiliteit, volgt de typische clichés van het genre, met als toegevoegd element dat een klein meisje probeert om twee volwassenen aan elkaar te koppelen - maar dat is dan juist dat Disney-achtige dat me zo irriteerde. Gelukkig zijn, zoals je van een grote Bollywoodmusical mag verwachten, de cameravoering en de muziek dan weer prima in orde (al was de muziek in het eerste uur wat minder) waardoor het allemaal redelijk kijkbaar blijft. 2 *

avatar van orlando<3

orlando<3

My favorite, favourite hindi movie ever!!

avatar van DieGo

DieGo

Ben het wel gedeeltelijk met Queto Yurlunyur eens, het is behoorlijk standaard allemaal. Deed me een beetje aan Grease denken met zijn simpele (maar pakkende) liedjes, mooie mensen en dramatische gebeurtenissen. Desalniettemin vond ik het allemaal wel vermakelijk.

Deze film is inderdaad heel populair in Azie. Ik kreeg de film van Indonesische kennissen waarvan de dochter (9 jaar!) alle liedjes (in het Indisch!) kon meezingen.

avatar van Sausje

Sausje

Mijn eerste Bollywood film in de bios! Als ik het achteraf bekijk is het eigenlijk wel een standaardfilm, maar het roept toch goede gevoelens bij me op. De liedjes blijven bij ook top, gewoon een goede film!

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

Echt een prachtige film.

Dit was mijn eerste bollywood film.

Ik vond het echt prachtig toen.

ik kan mij nog herinneren dat hij toen bij mij op nummer 1 stond.

nu na een paar jaar later valt dat toch weer mee.

Hij is wel heel erg emotioneel.

Goed geacteerd door Sharuk Khan. Ik zelf ben niet zo een fan van Kajol.

Al met al een 4.0

avatar van snoepieykim

snoepieykim

Zoals iemand hier al had getypt : 'Zakdoekjes erbij houden dames, EN heren....' daar sluit ik me volledig bij aan

Ik vond het verhaal erg apart. Het was erg emotioneel, maar af en toe ook weer lachwekkend (gelukkig )

5*!

(½ ster voor Shahrukh Khan en een ½ ster voor Kajol. Ze spelen hier echt GE-WEL-DIG!)

avatar van Orna24

Orna24

deze film heb ik wel 10 keer gezien.. blijft leuk!! verdient ZEKER 5*

avatar van MissyNador

MissyNador

Dit is een van de mooiste indische films die ik ooit heb gezien! Prachtig!

avatar van Artemis_fowl

Artemis_fowl

Dit is een van mijn favoriete hindi films!!

avatar van Roxanna

Roxanna

Dit is de moosie bollywood film

avatar van rishmie

rishmie

dit was de eerste bollywoodfilm die ik gezien had en ik vind hem nog steeds geweldig!!!!

avatar van Westsider13

Westsider13

Echt een hele mooie film!!!!! Samen met Veer Zaara één van de toppers van bollywood!

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Waar kan ik deze dvd kopen?

BBarbie

Een erg vrolijke film. Een spetterende, perfect gemonteerde productie met uitbundige kleuren, mooie balletten en lekkere muziek. Vooral de titelsong, die in verschillende variaties regelmatig voorbij komt, is heel mooi en meeslepend.

Het aandoenlijke verhaal is nogal voorspelbaar en de acteerprestaties van Shah Rukh Khan, Kajol en haar beeldschone nichtje Rani Mukerji (een prachtige stem) blijven een beetje achter bij andere films, waarin zij optreden. Maar niettemin opnieuw een bijzonder aangename Bollywood musical, die geen minuut verveelt.

avatar van DieGo

DieGo

'Kuch Kuch Hota Hai' is op dit moment worldwide trending op twitter omdat hij nu op TV is in Indonesië.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Leuk filmpje, alleen een uurtje te lang. Hadden wel wat liedjes weggelaten kunnen worden,

avatar van joachimt

joachimt (crew films)

Laat ik maar de spelbreker zijn met de laagste score tot nu toe van alle posts hierboven. Wat een walgelijk slechte film is dit! Toen de film begon dacht ik nog: "Eindelijk kijk ik weer eens een Bollywood film met niet het standaard boy-meets-girl verhaaltje." De film start direct met flink drama, een moeder sterft na de geboorte van haar dochter (zelden een stervende vrouw gezien die er nog zo goed uit ziet trouwens) en de vader blijft achter met kind en moet beloven het kind Anjali te noemen. Ik vond het behoorlijk snel gaan in het begin. Geen opbouw. De dochter krijgt elke verjaardag een brief van haar moeder. Bij de laatste achtste brief wil haar moeder vertellen hoe haar ouders elkaar leerden kennen en waar haar naam Anjali vandaan kwam. Dan begint de flashback, een groot deel van film, en ..........oh nee!! Een standaard boy-meets-girl-verhaaltje. Maar het geheel is werkelijk zo stereotype uitgevoerd, dat het bijna lachwekkend is, zo slecht. De hoofdpersoon (de vader in het hoofdverhaal) is een vreselijke gozer. Egoïstisch, oppervlakkig, inhalig en zit alleen maar achter vrouwelijk schoon aan. Tot grote verbazing vallen alle meiden op hem. Wanneer er een nieuw vrouwelijk schoon op school komt (moeten dit trouwens tieners voorstellen of jongvolwassenen?), jaagt hij op haar met belachelijke versiertrucs die er zo dik bovenop liggen dat je hem wel moet uitlachen. Vreemd genoeg valt ze voor hem. Ondertussen ziet hij niet wat iedereen al ziet: zijn beste vriendin is verliefd op hem. Vanaf dat moment kun je de rest van de film wel raden. Het ergste moment is wanneer hij voor het eerst ziet dat ze eigenlijk best wel leuk is (acht jaar later). Waarom ziet hij dat? Omdat hij voor het eerst ziet hoe knap ze eigenlijk is. Boodschap van de film: schoonheid zit niet van binnen. Dan zit de film ook nog vol met allerlei typische Bollywood rariteiten. Waarom waait het binnen in huis bijvoorbeeld? Oh ja, dan wapperen zijn haren lekker sexy. Na een belachelijk slecht gespeeld potje basketball schudt hij zijn haren uit, waarbij het zweet van hem afgiet als het water van een hond die zich na het zwemmen uitschudt. Waarom? Oh ja, dat ziet er lekker sexy uit. En hoeveel net-niet-scènes moeten we hebben? Elke keer denk je "nu gaat het eindelijk gebeuren", maar nee hoor, weer niet. Waarom opnieuw en opnieuw en opnieuw? Oh ja, we moeten natuurlijk wel meer dan 3 uur vullen. Verder is het acteerwerk van de meesten met name op de zogenaamd komische momenten zo over-the-top dat het geheel bijna overkomt als een persiflage. Ik heb er eerlijk gezegd af en toe om moeten lachen hoe ongeloofwaardig het regelmatig gebracht werd. Helaas was dit niet als persiflage bedoeld.

Oh ja, en dan nog de liedjes......... K3 is leuker.

Overigens vond ik het acteerwerk van Kajol (de grote Anjali) nog wel te pruimen, maar dan niet op de komische momenten. Shah Rukh Khan daarentegen heb ik voorlopig wel weer genoeg gezien.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik had eigenlijk wel weer zin in een Bollywood-film, zo'n epos... Kabhi Khushi van dezelfde maker was niet bepaald mijn meest favoriete film aller tijden maar ik kon het ergens wel hebben. Wat ik over het hoofd had gezien: Kabhi Khushi had de aanwezigheid van Amitabh Bachnan, een naam die ik dankzij Pink erg hoog heb zitten en die de film een zekere klasse en stijl gaf.

Kuch Kuch Hota Hai heeft die klasse en stijl voor mij niet. Ik heb even rond zitten lezen ik sta redelijk alleen in die mening. Wonderbaarlijk dat dit zo bekend is. Ik snap dat het bedoeld is als escapisme maar... Moet het dan echt zó geforceerd zijn, met zoveel uitroeptekens? Ik kan me goed vinden in het bericht van joachimt, met de toevoeging dat ik de muziek van K3 een stuk sympathieker vind.

Shahrukh Khan... Ik heb als hetero-man ook wel de nodige mancrushes, maar de aantrekkelijkheid en de populariteit van Khan ontgaat me ondertussen al een flink aantal films, hoewel ik verder niets weet van de man zelf maar de personages die hij speelt heb ik altijd botte horken gevonden, de vogel hierin niet uitgezonderd. Inderdaad: egoïstisch, oppervlakkig en inhalig en de humor van een kleuter. Niet dat de rest van de cast een hoog ontwikkeld gevoel voor humor heeft maar de film is tenslotte alweer van 1997. Hoe snel een film kan verouderen, ook die vreselijke dansjes en kostuums in vooral de schoolscenes.

Basketbal-scenes met de kijk-eens-ik-schud-mijn-haren-sexy-uit, de windmachines aan alle kanten en ook hier weer die donderslag bij heftige gebeurtenissen, vond ik in Kabhi Khushi ook al zo ergerniswekkend. Waarom wordt het publiek zo onderschat? Dochter van dienst met de typische gebaartjes en beweginkjes: ga weg, ik ben een film aan het kijken.

Hoewel het niet altijd mijn smaak is blijf ik me verbazen over de kwaliteit van het camerawerk, alsof die Indiërs het hebben uitgevonden. Heel erg mooi. Liedjes hetzelfde verhaal, hoewel die krengen láng duren maar ik had nooit gedacht dat een anderstalig liedje zó sterk in m'n hoofd zou blijven hangen als Kuch Kuch Hota Hai.

Nee, niet mijn film dit en dus maar weer eens een wat kleinere Bollywood-film proberen want ik heb toch echt wel heel veel mooie dingen gezien. Maar voortaan graag met wat minder uitroeptekens zodat ik me niet zo heel erg debiel voel bij het kijken.

avatar van joachimt

joachimt (crew films)

BlueJudaskiss schreef:

AAAARRRGGGGHHH

Waarom begin je daar nou over? Nou zit het ook weer in mijn hoofd. Maanden geleden heb ik de film gezien en het liedje sindsdien gelukkig niet meer gehoord. Maar door deze ene zin in jouw recensie zit het er weer helemaal in. En bedankt!