Kuch Kuch Hota Hai (1998)

Alternatieve titels: Something Is Happening | कुछ कुछ होता ह

India
Familie / Romantiek

geregisseerd door Karan Johar
met Shahrukh Khan, Kajol en Rani Mukherjee

Anjali Sharma (Kajol) en de lokale casanova Rahul Khanna (Shahrukh Khan) zijn dikke maatjes op het St. Xavier's College. Anjali denkt dat het ooit wel wat zal worden tussen haar en Rahul totdat Tina Malhotra (Rani Mukherjee) bij hun op school komt. Rahul valt als een blok voor haar, en laat Anjali achter met een gebroken hart. Anjali besluit midden in het schooljaar weg te gaan met als smoes dat haar moeder ziek is. Rahul en Tina trouwen maar door complicaties bij de geboorte van hun kind overlijdt Tina. Zij heeft brieven voor haar dochtertje achter gelaten. Na een aantal jaren als het meisje is opgegroeid en de brieven heeft gelezen wordt het haar duidelijk dat Rahul eigenlijk bij Anjali hoort. Zij wil ze dan ook bij elkaar brengen.

avatar van ALMILA
een prachtige film!

Zakdoekjes erbij houden dames, EN heren....

echt een hele mooie film heb hem vandaag gezien op rtl2 en echt zoals ze al zei je moet de zakdoekjes erbij houden.

Kennelijk één van de populairste Bollywoodfilms, maar ik vond het eigenlijk maar vrij matig (en zeker een slag minder dan die paar andere Bollwoodfilms die ik zag). Het doet verrassend Disney-achtig aan, in de manier waarop de film gevuld is met overdreven schattige kinderen (het laatste uur wordt er een heel blik van open getrokken) en bijpersonages die alleen maar voor de flauw-grappige komische momenten moeten zorgen (het enige dat ik écht grappig vond was dat Shahrukh Khan in het eerste uur voor stoere scholier moest doorgaan, maar dat was dan geloof ik weer serieus bedoeld...)

Het verhaal, dat verstoken is van enige vorm van subtiliteit, volgt de typische clichés van het genre, met als toegevoegd element dat een klein meisje probeert om twee volwassenen aan elkaar te koppelen - maar dat is dan juist dat Disney-achtige dat me zo irriteerde. Gelukkig zijn, zoals je van een grote Bollywoodmusical mag verwachten, de cameravoering en de muziek dan weer prima in orde (al was de muziek in het eerste uur wat minder) waardoor het allemaal redelijk kijkbaar blijft. 2 *

My favorite, favourite hindi movie ever!!

avatar van DieGo
Ben het wel gedeeltelijk met Queto Yurlunyur eens, het is behoorlijk standaard allemaal. Deed me een beetje aan Grease denken met zijn simpele (maar pakkende) liedjes, mooie mensen en dramatische gebeurtenissen. Desalniettemin vond ik het allemaal wel vermakelijk.

Deze film is inderdaad heel populair in Azie. Ik kreeg de film van Indonesische kennissen waarvan de dochter (9 jaar!) alle liedjes (in het Indisch!) kon meezingen.

Mijn eerste Bollywood film in de bios! Als ik het achteraf bekijk is het eigenlijk wel een standaardfilm, maar het roept toch goede gevoelens bij me op. De liedjes blijven bij ook top, gewoon een goede film!

avatar van Lady_Movie
Echt een prachtige film.
Dit was mijn eerste bollywood film.
Ik vond het echt prachtig toen.
ik kan mij nog herinneren dat hij toen bij mij op nummer 1 stond.

nu na een paar jaar later valt dat toch weer mee.
Hij is wel heel erg emotioneel.

Goed geacteerd door Sharuk Khan. Ik zelf ben niet zo een fan van Kajol.

Al met al een 4.0

avatar van snoepieykim
Zoals iemand hier al had getypt : 'Zakdoekjes erbij houden dames, EN heren....' daar sluit ik me volledig bij aan

Ik vond het verhaal erg apart. Het was erg emotioneel, maar af en toe ook weer lachwekkend (gelukkig )

5*!

(½ ster voor Shahrukh Khan en een ½ ster voor Kajol. Ze spelen hier echt GE-WEL-DIG!)

deze film heb ik wel 10 keer gezien.. blijft leuk!! verdient ZEKER 5*

avatar van MissyNador
Dit is een van de mooiste indische films die ik ooit heb gezien! Prachtig!

Dit is een van mijn favoriete hindi films!!

Dit is de moosie bollywood film

dit was de eerste bollywoodfilm die ik gezien had en ik vind hem nog steeds geweldig!!!!

avatar van Westsider13
Echt een hele mooie film!!!!! Samen met Veer Zaara één van de toppers van bollywood!

avatar van Leviwosc
Waar kan ik deze dvd kopen?

Een erg vrolijke film. Een spetterende, perfect gemonteerde productie met uitbundige kleuren, mooie balletten en lekkere muziek. Vooral de titelsong, die in verschillende variaties regelmatig voorbij komt, is heel mooi en meeslepend.

Het aandoenlijke verhaal is nogal voorspelbaar en de acteerprestaties van Shah Rukh Khan, Kajol en haar beeldschone nichtje Rani Mukerji (een prachtige stem) blijven een beetje achter bij andere films, waarin zij optreden. Maar niettemin opnieuw een bijzonder aangename Bollywood musical, die geen minuut verveelt.

avatar van DieGo
'Kuch Kuch Hota Hai' is op dit moment worldwide trending op twitter omdat hij nu op TV is in Indonesië.

avatar van Marvinleeaday
Leuk filmpje, alleen een uurtje te lang. Hadden wel wat liedjes weggelaten kunnen worden,