Fanaa (2006)

India
Romantiek / Drama

geregisseerd door Kunal Kohli
met Aamir Khan, Kajol Devgan en Tabu

Kiezen tussen goed en kwaad is gemakkelijk, maar je keuzes tussen de beste van twee goede dingen, of de minst slechte van twee kwaden bepalen je levensloop. Deze goede raad krijgt het blinde Kashmir meisje Zooni Ali Beg (Kajol) van haar vader mee wanneer ze op het punt staat de wijde wereld in te trekken. Ze ontmoet playboy Rehan Qadri (Aamir Khan), die als reisleider van stad naar stad trekt om niet alleen de architectuur maar ook de vrouwtjes te bewonderen. Zooni's vrienden waarschuwen haar voor deze flirtende nietsnut, maar zij wil het leven zélf ontdekken. Rehan toont Zooni het kleurrijke Delhi zoals zij het zou moeten zien. Hij houdt echter ook iets geheim voor Zooni, wat haar leven niet alleen kan veranderen maar ook vernietigen.

mSzHindO
Geweldige film,, echt een aanrader

Ik heb deze film gezien, en in tegenstelling tot de meeste overdreven bollywood films is deze erg goed.

avatar van umbro01
1 van de beste films van Aamir Khan.

avatar van tn2543
Ik vond lagaan en Mangal Panday ook een goede film van Aamir khan. Dit is zeker een mooie film. Na de ommeslag in het middenstuk was het echt knijtespannend!

De liedjes vond ik ook wel mooi eerljk gezegd. Er komt binnenkort ook een nieuwe film van Aamir khan deze heet Taare Zameen Par. Ik heb deze toegevoegd op moviemeter. Taare Zameen Par staat op IMDB nu al in de top 250 dus dat zegt genoeg lijkt me.

mooie film moet je absoluut zien als je er van houd..

avatar van Social-Mask
De film was mooi om te zien, mooie screenplay. Verhaal was ook net wat anders. Twist die ik wel wat vaker heb gezien, maar in deze film had ik het totaal niet veracht.

3,5*, iedereen is zo positief over Shahrukh, maar deze Khan is zeker niet minder.

Een prachtige film met supermooie liedjes! deze film weet je echt te pakken!

avatar van aryan
Mooie liederen, leuk verhaal/karakters, gewoon een goede film.

Al weer een Bollywood-productie, die indruk op mij heeft gemaakt, al vond ik de muziek deze keer iets minder dan in andere films uit India. De wending halverwege de film van een romantisch liefdesverhaal naar een actiefilm met het nodige drama, verraste mij volkomen.

Net als altijd speelt Kajol opnieuw de sterren van de hemel, al had ik haar liever gekoppeld gezien aan haar min of meer vaste partner Shahrukh Khan.

Niettemin een prima film, opnieuw met prachtig camerawerk en een vlijmscherpe montage. Maar dat is geen verrassing, want dat hebben alle Bollywood-films, die ik tot nog toe gezien heb. Volgens mij hebben ze in India wat dat betreft vakmensen te over.