Sofia the First: Once Upon a Princess (2012)

Alternatieve titel: Sofia het Prinsesje: Er Was Eens een Prinses

Animatie / Familie

geregisseerd door Jamie Mitchell
met de stemmen van Ariel Winter, Sara Ramirez en Jennifer Hale

Sofia is een klein meisje met een normale achtergrond, totdat haar moeder trouwt met de koning en ze plotseling een prinses is. Met de hulp van drie feeën die de Royal Training Academy leiden, leert Sofia dat het niet zo moeilijk is om er als een prinses uit te zien, maar het gedragen als een prinses vanuit het hart moet komen.

avatar van DonOswaldo
Aardig disney-sprookje met een redelijke voice-cast. Veel gejat van eerdere disneyfilms, de een zal het gebrek aan inspiratie noemen, voor mij gaf het de film een catchy randje. Ik prefereer nochtans de tekenstijl van de classics en de liedjes waren half-om-half, maar heb eigenlijk geen zin om te gaan muggenziften.