The Right Kind of Wrong (2013)

Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jeremiah S. Chechik
met Catherine O'Hara, Ryan Kwanten en Sara Canning

Leo Palamino (Ryan Kwanten) is een schrijver die gedwongen is om als afwashulp te werken om zo de eindjes aan elkaar te knopen. Zijn ex-vrouw maakt zijn vele gebreken publiekelijk door een boek te publiceren onder de naam 'Why You Suck'. Wanneer Leo Colette (Sara Canning) ontmoet, nota bene op haar bruiloft, zet hij alles in het werk om het hart van de vrouw van zijn dromen te veroveren.

Voor het oog is gepoogd om een liefkozende romantische komedie te maken, vol onwaarschijnlijke situaties en met personages die op een verrukkelijke wijze eigenaardig en beslist niet perfect zijn. Ook het landschap, dat je onbedoeld een prettig gevoel geeft, had bijgedragen aan een geslaagde film. Jammer dus dat het script zo zwak, onnozel en clichématig is (er lijkt zo nauwelijks over te zijn nagedacht).

Matig.

Eenvoudige film die zich eigenlijk enkel visueel een beetje weet te onderscheiden. Chechik doet echt z'n uiterste best om er zo'n idyllisch mogelijk filmpje van de maken en slaagt daar eigenlijk nog best goed in. Ziet er af en toe wel een beetje fake uit, maar de locatie is absoluut een meerwaarde, het kleurgebruik doet er een roos schepje bovenop.

Verder een simpele romcom. Af en toe een geslaagde grap, een paar geinige bijrolletjes en duidelijke zwart/wit personages die hun rol net iets teveel afhaspelen. Enkel de Indische familie was een leuke toevoeging, de rest is allemaal iets teveel bandwerk.

Duurt niet zo lang, de film wordt nergens vervelend en balanceert de hele tijd op het randje van kitsch. Groots is het zeker niet, maar wel best aan te gluren. Al is het er wel eentje die ik morgen alweer vergeten ben.

Dominootje
Verstand op nul, achterover leunen en kijken maar!
Ryan heeft zeker geen lelijk koppie dus dat maakt het allemaal een stuk makkelijker

Niks bijzonders.

avatar van schumacher
Ik vond het een heel goede film met grappige momentjes in, lekker onderhoudend ook.

avatar van blurp194
Fijn filmpje.

Een simpele romcom, met een fijn traag tempo zodat er een soort ongehaaste en ongedwongen relaxte sfeer over de film hangt. Ryan Kwanten maakt het meest van zijn antiheld personage, en Sara Canning is een prima onderwerp voor zijn ongepaste verliefdheid. Het geheel speelt zich af tegen de achtergrond van een erg mooi stukkie natuur. Wel wat erg braaf en cliche hier en daar, maar dat past wel bij het genre.

Geen dijenkletsers in de humor, maar toch af en toe erg grappig. Leuk.

avatar van m1701
best wel een aangename film
Ben zowiezo al dol op Kwanten (die Jason in true Blood speelt) en de dame is ook een goede actrice.. zij speelt ook in een vampire serie (Vampire Diaries)
Beide speelde goed, verhaal leuk alleen het einde had ik liever iets anders gezien

avatar van soom
Niet zo'n ongelooflijk goede chemistry.
Al zijn die twee wel heel leuk naar het einde toe vooral. Maar het moet wel een beetje groeien, er zat iets mis in zo'n 3 kwartier beeldmateriaal. Dat is jammer.
Het meeste van de tijd dacht ik echt, dat het niet zo snor zat met hoe ze deden en acteerden. Dan waren Ravi, Pia en Mandeep toch echt veel mooier en ook wel gewoon beter.
Sara Canning is helemaal niet zo goed op haar plaats eigenlijk, wordt naar het einde toe beter maar aan het begin vond ik het niet zo goed.
Ryan Kwanten is wel op één lijn, dat wel, maar met Sara in de buurt komt het niet zo goed over. Wel een mooi plaatje aan het einde, perfect geschoten locatie op dat moment.

Fijn, maar zeker niet de meest geslaagde film op romantisch gebied. Er kan echt zeker een puntje aan gezogen worden.

avatar van Fryce
Heerlijk luchtige film met prachtige locaties en niet helemaal het gebruikelijke sjabloon voor een romcom. Heb er van genoten.

avatar van ambrosini
Ook al is dit niet echt mijn genre.. het blijft een leuke film..

avatar van rox91
Een middelmatige film, leuk tussendoortje.
Vooral de locaties en de 2 katten vond ik erg mooi om te zien.