• 8.517.398 stemmen

Unico: Mahô no Shima E (1983)

Animatie / Avontuur | 91 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: Unico in the Island of Magic

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Moribi Murano

Met onder meer: Katsue Miwa, Chieko Baisho en Sumi Shimamoto

IMDb beoordeling: 7,5 (532)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Unico: Mahô no Shima E

De schattige Unico de eenhoorn wordt nog steeds gezocht door de jaloerse goden. Hij wordt door West Wind meegenomen naar het bos en vergeet daar alles van zijn eerdere avonturen. Unico loopt doelloos rond in het bos en vindt daar Melvin Magnificat, een norse kat die denkt dat hij de grote baas is van het bos. Ook ontmoet hij Cheri, een jong meisje die voor hem zorgt. Als Cheri's ouders in zombie-achtige poppen worden veranderd door een magiër genaamd Kuruku, starten Unico en Cheri een avontuur naar het einde van de wereld om te voorkomen dat Kuruku de wereld overneemt.

image

Unico (stemrol)

The West Wind (stemrol)

Sheri (stemrol)

Lord Kuruku (stemrol)

Tolby (stemrol)

Yamaneko/Melvin the Magnificat (stemrol)

Marusu/Spinx's Daughter (stemrol)

Trojan Horse (stemrol)

Sheri's Father (stemrol)

Melvin's Lackey 1 (stemrol)

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Leuker dan deel 1 vond ik (en ook beter dan de pilot).

Unico ontmoet een meisje Cherry (in de DVD heet ze Cherry, hier Cheri in de synopsis zie ik) wiens ouders worden betoverd door een magiër. Nee, geen Chihiro voorloper, hoewel... Het avontuur en de looks zijn meer als Rintaro Galaxy Express (ook hier was Madhouse de assistent produceer) - niet dat dat per sé het pluspunt is, maar er is meer vaart, meer magie en een hoop lollige, vreemde wezens (en Dumbo-like droom sequenties) en niet alleen maar gags of schattige lolligheid.