A Case of You (2013)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kat Coiro
met Justin Long, Evan Rachel Wood en Sam Rockwell

Een jonge schrijver (Justin Long) wordt verliefd op een meisje (Evan Rachel Wood) bij wie hij altijd zijn koffie koopt. Via haar Facebookpagina komt hij erachter wat haar interesses zijn en besluit hij zich daarin te gaan verdiepen om zo haar droomman te worden. Het lijkt te werken, maar het bezorgt hem ook veel kopzorgen.

Vanaf 15 augustus 2013 in de bioscoop in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: release verplaatst naar 3 oktober
EDIT 2: release is helaas vervallen

avatar van blurp194
Fijn simpel voorspelbaar prettig romantische-komedie filmpje.

Het verhaal is natuurlijk te suf voor woorden, maar wel erg charmant en de ogen van Evan Rachel Wood stralen van het scherm af - vooral als ze naar Justin Long kijkt. Dat maakt het wel meer dan de moeite waard. En daardoor blijft de film ook interessant genoeg, blijft het ietwat spannend hoe de sukkelige Sam zich in de nesten werkt - en hoe hij daar ooit nog uit moet komen.

Zou overigens een leuk idee zijn om een boek te schrijven naar het verhaal van de film - een boek over een schrijver die films naschrijft, en daar dan een boek over. Ik raak er nou al de tel van kwijt.

Birdie heeft overigens echt een Facebook pagina. Hier. Natuurlijk verreweg de makkelijkste manier om daar wat filmbeelden van te maken, gewoon een profiel aanmaken op de echte site. Maar toch ook wel weer grappig.

avatar van wwelover
Leuke en 'lieve' film. Een hele fijne sfeer hangt er en ondanks dat het wat voorspelbaar is is het gewoon een goede romkom. Ik heb wel een zwak voor dit soort films en Justin Long is ook een geinige acteur. En wauw, Evan Rachel Wood is weer schitterend. Ook leuke bijrollen van Vaugh, Rockwell en vooral Peter Dinklage is hilarisch.

avatar van Cleanshot
Ben het eens met de rating, geen topper. Feel good movie, de mannelijke hoofdrolspeler is echt een superdork die er niet veel bakt qua acteerwerk naar mijn mening.

Een romantische komedie met de overbekende ingrediënten: een man ontmoet een vrouw In dit geval een schrijver en een serveerster van koffie) die elkaar verkeerd begrijpen en ondanks allerlei hindernissen zal de echte liefde uiteindelijk overwinnen. Allemaal o zo voorspelbaar. De cast zet z'n beste been voor en ik denk dat de liefhebber niet teleurgesteld zal worden.

Dit was weer een uit het dozijn, en was wel erg traag... Met pijn en moeite uitgekeken.
Zat heel weinig vaart in deze komedie, waarin weinig te lachen zit. Nee als je komedie wat beetje recent en leuk is zou ik instructions not included aanraden.
Deze is het net niet.

Een van de vele 13 in een dozijn romcoms.
Justin Long doet het goed als sullige schrijver die wel erg ver gaat om in contact te komen en te blijven met het meisje van zijn dromen.
Het zoetzappige wordt soms onderbroken door de leuke bijrol van Peter Dinklage ( Games of Thrones) en de soms goed gevonden humor. Zeker aan het eind met de bejaarde cast was grappig.
Leuke wegkijker.
2.5*/3*

avatar van schumacher
Vermakelijk filmpje, niet de top, ik heb al beter gezien, zoals vaak wel heel voorspelbaar, toch leuk om eens gezien te hebben.
Is weer zo eentje om met je vriendin te bekijken.

Een leuke, lieve film en ook eigentijds. Goed acteerwerk, maar film is erg cliche. Dat weet je dan ook bij dit soort films. En dat vind ik helemaal niet erg. Het is geen film met een wow-factor, maar is wel erg vermakelijk. Soms ook erg grappig. Ik vond het jammer dat hij afgelopen was. Had nog wel wat meer willen zien.
Ik vind hem een aanrader!

ramonbrenda
ik vond dit een slechte film niet het af kijken waard had er meer van verwacht

0,5 ster

avatar van Re73
Tegenvallend langdradig en geen chemie tussen de hoofdrolspelers.

avatar van Fryce
Zwakke film van Justin Long die inspiratieloos speelt.

avatar van soom
Worstelen om de film door te komen. Haast geen aantrekking te bespeuren, het is niet sprankelend. Terwijl er wel heel veel potentie in zit, komt dit maar niet tot leven. Aan beide hoofdrolspelers ligt het niet, die zijn leuk. Alleen niet echt samen. Misschien ligt het aan het feit dat ik de bijrolacteurs niets vind. Te beginnen met oa Vince Vaughn, daarna direct gevolgd door Peter Dinklage. Beiden passen niet in het geheel en hadden wel wat mooier geschreven rollen mogen krijgen. Of het verhaal had meer om Sam en Birdie moeten draaien ipv een kwart van hun schermtijd af te staan aan gebazel. Aan Evan en Justin ligt het niet, wel aan de rest en waarschijnlijk toch een deel aan het feit dat er tussen hen geen echte vonk is. Hetzelfde euvel gold collega's Jennifer en Matthew&Felicity en Anton. Samen spelen is rampzalig, maar in de spaarzame momenten dat ze met andere acteurs te zien zijn, zijn ze wel leuk. Helaas waren de bijrolacteurs hier nou ook niet om over de top te springen, dus eigenlijk is het echt wel een mislukking. Jammer. Het is dat Evan nog steeds een bepaalde kracht heeft na 2? Topfilms gezien te hebben, en dat Justin gewoon een leuke vent is, maar voor de rest is het pruttig en hartstikke stof.

Leuk niemendalletje, prima vermaak

Zoals iedereen hier eerder al vermeldde: een typische romantische komedie. De invalshoek is vrij origineel, maar natuurlijk wordt die hoek al snel verlaten en krijgen we de typische ingrediënten van het zo populair romantisch gerecht. Enkele leuke insteken en toch wel behoorlijke acteerprestaties zorgen voor net dat tikkeltje meer. Niet overweldigend, maar wel het kijken waard. Althans voor liefhebbers van het genre. Maar anders vind ik ook niet dat je naar deze film moet kijken. Je weet immers al lang wat je gaat krijgen.

De eerste helft van de film was erg komisch en er hing een leuke sfeer. In de tweede helft werd het meer romantiek maar dan op een niet leuke, saaie manier uitgewerkt. Justin Long en Evan Rachel Wood zijn leuke acteurs maar hadden geen chemie met elkaar. Er had veel meer in deze film gezeten. Al met al een beetje teleurstellend, maar krijgt van mij toch nog 3 sterren.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke romantische komedie onder leiding van Kat Coiro.

De titel van de film was voor Coiro vrij eenvoudig, omdat ze een obsessie had voor de gelijknamige track van Joni Mitchell. Helaas hebben ze nooit de rechten gekregen om dit nummer te mogen verwerken in de film. Het verhaal stelt uiteraard niets voor. Als we gaan kijken naar films zoals You've Got Mail (1998), dan weten we al een beetje hoe het gaat aflopen.

2,5 *

avatar van Decec
Een redelijk komedie/romantiek film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Komedie is mijn genre niet...

Als film stelt het niet zo veel voor. Dit is echt een heel voorspelbare cliché romantische komedie over een jongen die verliefd is op een meisje en er alles voor over heeft om het haar naar haar zin te maken. Maar het sterke aan deze film zijn de dialogen. Daar zitten echt hele grappige tussen. Ik heb diverse keren erg gelachen tijdens de film. En daarmee is het een prima film.

A case of you is een simpel filmpje met een aanvankelijk origineel verhaal, maar dat wordt uitgedund tot een flinterdun geheel. Begrijpelijk is dat een zekere mate van clichés acceptabel is in dit genre, maar in deze film werd er ook niet echt moeite gedaan om deze uit de weg te gaan, tot het irritante aan toe. Bepaalde situaties, zoals het openmaken van het biertje, en enkele dialogen zorgen echter wel voor een glimlach.
De chemie tussen Long en Rachel was verder prima, waarbij Rachel een topprestatie heeft neergezet. De bijrolletjes vond ik uiterst oncreatief en bijzonder saai. Op zich is het nog best een prestatie om Vince Vaughn zó niet-grappig neer te zetten.

avatar van missl
Man gaat achter een vrouw aan en gebruikt hiervoor niet de kracht van het gesprek maar de kracht van het internet. Kijkt wel lekker weg, is wel voorspelbaar maar toch romantisch.

avatar van Dennissssss
Het is zo fout wat die gast doet, dat het gewoon ongemakkelijk is om naar te kijken.