You've Got Mail (1998)

2,83

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Nora Ephron
met Tom Hanks, Meg Ryan en Steve Zahn

Kathleen Kelly (Meg Ryan) en Joe Fox (Tom Hanks) bezitten beiden een boekhandel in New York. Kathleen heeft een klein, gezellig kinderboekenwinkeltje en Joe bezit een van de grootste boekwinkelketens in Manhattan dat door zijn gigantische kortingen elke concurrent in de buurt uit de markt prijst. Joe en Kathleen zijn in het dagelijks leven dan ook elkaars vijand. Maar zowel Kathleen als Joe hebben op het Internet hun grote liefde gevonden. Dagelijks chatten ze met elkaar zonder dat ze elkaars identiteit kennen. Dan blijkt dat Joe en Kathleen achter de pseudoniemen schuilgaan, met alle romantische ontwikkelingen als gevolg.

153 BERICHTEN15 MENINGEN

avatar van SnakeDoc
geplaatst op 18 december 2009, 12:28 uur, permalink
Ik vind het wel een heerlijke flauwe familie film.
Kijkt prima weg, prima verhaal.

Gewoon een zeventje!

avatar van JacoBaco

geplaatst op 18 december 2009, 12:36 uur, permalink
De te vaak irritante Tom Hanks als soepsappige goedzak is 1 ding, maar vooral Meg Ryan kan ik niet uitstaan. Dat in combinatie met niet plezant en ernstig voorspelbaar is: Fail!

avatar van simonvinkie
geplaatst op 18 december 2009, 18:27 uur, permalink
Aardige film met een goeie Tom hanks en Meg Ryan. Inderdaad is het allemaal wel een beetje raar met dat mailen maar de film kijkt prima weg.

Gewoon een redelijke film

geplaatst op 19 december 2009, 13:59 uur, permalink
Een film met Tom Hanks is altijd wel leuk. Ook deze vond ik vermakelijk. Lekker luchtig. Meg Ryan is ook een leuke actrice. Verder ook wel een paar keer gelachen, met name dankzij Hanks. Zoals wanneer ze elkaar voor de eerste keer willen ontmoeten. 🙂

geplaatst op 21 december 2009, 19:15 uur, permalink
Dit kan wel eens mijn favoriete romcom zijn! Ik vond hem eerder al geweldig en toen ik hem laatst nog eens zag, was ik weer helemaal om. Tom Hanks en Meg Ryan...zucht..

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 10 februari 2010, 14:23 uur, permalink
Vond echt wel een leuke film had ik niet verwacht.
Er zat van alles in, romantiek, humor en zielige momenten.
Tom Hanks is echt een schatje en ook Meg Ryan acteert weel stralend.
Alleen soms beetje overdreven en voorspelbaar en niet mogelijk maar toch leuk voor een keertje.
Ik zeg niet dat je de film zeker vaker moet kijken maar verder niks mis mee.

geplaatst op 13 juni 2010, 13:57 uur, permalink
Verhoogd met 0,5*. Hoogstwaarschijnlijk de beste in zijn genre 🙂

avatar van MyOwnStyle

geplaatst op 17 juni 2010, 21:25 uur, permalink
jumpstylemovie schreef:
Verhoogd met 0,5*. Hoogstwaarschijnlijk de beste in zijn genre 🙂

Zo speciaal is ie nu ook weer niet om hem de beste in zijn genre te noemen...

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 17 juni 2010, 21:29 uur, permalink
Nou, het is wel een klassieker uit '98. 😛

geplaatst op 17 juni 2010, 21:46 uur, permalink
Tja, ik ken niet veel romantische komedies maar ik vond deze gewoon uitstekend.

GuyB
geplaatst op 3 juli 2010, 13:40 uur, permalink
Bah...Dit is geen rol voor Hanks, die Meg Ryan zie ik liever ook niet. Elkaar leren kennen via mail... 😅
Film resulteert natuurlijk in iets waar ik geen twee keer zal naar kijken.

avatar van erik1677
geplaatst op 12 december 2010, 11:50 uur, permalink
Gisteren opgenomen en vanmorgen op zondagmorgen eens even gekeken.
En moet zeggen dat ik dit wel een heerlijk filmpje vind,en weer lekker past in deze tijd van het jaar.
Een meesterwerk is dit natuurlijk niet, maar het geheel kijkt wel heel erg lekker weg.
Vooral Tom Hanks en de mooie Meg Ryan zijn weer top.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 21 december 2010, 23:13 uur, permalink
Mwaah kijkt weg, maar duurt eigenlijk te lang, heeft een ernstig gebrek aan humor en het moment dat Kathleen erachter komt dat hij degene is met wie ze mailt wordt ook veels te lang uitgesteld.

avatar van Fran
geplaatst op 6 januari 2011, 22:31 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vind dit een hele leuke en lieve film om naar te kijken. Het is gewoon een lekker romantisch verhaal. Helemaal een leuk effect dat ze elkaar eigenlijk niet kunnen uitstaan in het begin. . De setting in het mooie kinderboekwinkeltje geeft het verhaal nog een extra mooie verpakking. Toegegeven, het lijkt er een beetje op dat Hanks en Ryan een beetje op de automatische piloot acteren maar ach, dat mag de pret niet drukken bij deze film. Het kijkt allemaal toch gewoon heel prettig weg.

avatar van daxclusive
geplaatst op 31 maart 2011, 22:27 uur, permalink
Best een leuke film voor tussendoor.
Mooie einde, maar niet echt mijn smaak.

avatar van hjcool
geplaatst op 5 augustus 2011, 12:33 uur, permalink
Het is een heerlijke film waar bij je niet hoeft na te denken en waar het eind goed al goed is.

avatar van Fryce
geplaatst op 18 februari 2012, 20:35 uur, permalink
Aardig romantisch filmpje.

avatar van booyo
geplaatst op 18 februari 2012, 21:14 uur, permalink
Onwijs fijne film als je de avond er voor net één borreltje te veel hebt gedronken..

avatar van INTJ
geplaatst op 18 februari 2012, 22:06 uur, permalink
Misschien is dat wat er bij mij aan ontbrak, dat ene borreltje van gisteravond. Ik vond het niet meer dan een middelmatig niemendalletje. In zijn genre wel aardig, maar ik zou er niet snel een tweede keer naar kijken,

2,5 *

avatar van DragQueen
geplaatst op 26 februari 2012, 12:07 uur, permalink
Prima verteerbare Romantische Komedie. Die vooral omhoog getild wordt door het goede acteerwerk van Tom Hanks en Meg Ryan. 3 Sterren.

geplaatst op 26 februari 2012, 18:57 uur, permalink
Goeie romcom waarin twee concurrenten van boekenwinkels niet van elkaar weten dat ze een e-mail verhouding hebben met elkaar. Een modernisering van de film The Shop Around The Corner. Zeker leuk om naar te kijken en een goed gebruik van een aantal mooie en sfeervole locaties in New York. Als remake zeker geslaagd door de prettige (derde) samenwerking van Tom Hanks en Meg Ryan.

avatar van stipstap
geplaatst op 10 februari 2013, 7:46 uur, permalink
de chemie tussen ryan en hanks maakt de film tot een bescheiden pareltje. sterke dialogen en eens iets anders dan de dagelijkse romcom zever. intelligent en sterk!

avatar van kalehein
geplaatst op 16 juli 2013, 22:55 uur, permalink
Hier moet ik mijn zwak voor Rom-coms toch weer laten varen.
Ryan en Hanks voelen elkaar gewoon perfect aan. Daarom vind ik ook Sleepless in Seattle een lekkere wegkijker.

avatar van Picker
geplaatst op 25 juli 2013, 17:11 uur, permalink
Redelijke film. Niet helemaal mijn genre maar kon dit goed uitzitten. Mede door Tom Hanks, vind hem altijd wel prettig spelen. Twijfelde tussen 2.5 en 3 maar vond het toch allemaal net ff te lang duren voor het mooie. Dus 2.5

avatar van arno74
geplaatst op 5 december 2013, 14:48 uur, permalink
Het is alweer heel lang geleden dat ik deze voor het eerst zag, en deze 100% romantische comedy viel me niet tegen, al is dat helemaal niet bepaald een genre die mij aanspreekt. De film blijft lekker luchtig en onderhoudend, en kijkt zeker lekker weg. Tom Hanks en Meg Ryan zetten een geweldige acteerprestatie neer.

Op een of andere manier heeft deze film wel wat waardoor je het niet snel vergeet. Een pure romcom, maar wel eentje van een goede kwaliteit.

avatar van stefan dias
geplaatst op 1 oktober 2014, 15:36 uur, permalink
Ik ben erin getuind. Een romantische komedie met Tom Hanks: hoe verzin je het. Het is net zoals Danny De Vito casten als speler in een film over basketbal. Meg Ryans mondje was bij momenten best guitig, maar daar bleef het wel bij. Het was ook een blij weerzien met 'Edith Bunker', maar verder was 'The shop around the corner' waar de film naar verwijst was toch tig malen beter.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 22 maart 2015, 21:00 uur, permalink
Leuke film had deze nog nooit gezien. Dat geluid van inloggen op internet 😢. Redelijk voorspelbaar maar dat maakt niet uit. Gewoon een heerlijke romcom voor de zondagmiddag.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
geplaatst op 27 maart 2015, 22:00 uur, permalink
Een stokoude website van deze film staat nog online.

avatar van John Milton
geplaatst op 27 maart 2015, 22:12 uur, permalink
starbright boy schreef:
Een stokoude website van deze film staat nog online.

Wow! Leuk gevonden!

calimer@
geplaatst op 23 mei 2015, 11:18 uur, permalink
John Milton schreef:

Wow! Leuk gevonden!

Kan deze niet bekijken wordt door mijn browser geblokkeerd 🙁 Ik heb deze film in mijn Top 10 lijst staan maar ga hem denk ik verwijderen. Ik heb inmiddels betere films gezien.

avatar van tommykonijn
geplaatst op 16 juli 2015, 13:35 uur, permalink
Gisteravond sinds lange tijd weer eens gezien. Ik vind het nog steeds een leuke romcom die eigenlijk nergens verveelt. Hanks en Ryan zijn goed op elkaar ingespeeld en dit, in combinatie met de mooie plaatjes van Manhattan, zorgt voor een leuke sfeer. Af en toe misschien iets te zoetjes en ik vond het ietwat vreemd dat er bij Kathleen geen belletje ging rinkelen na een aantal dingen die Joe zei of liet doorschemeren, maar oké.. In ruil daarvoor krijg je wel een film die eigenlijk precies de romcom definieert: er zit genoeg romantiek in, evenals de nodige (geslaagde) humor. Binnen het genre kwam het dus op mij inderdaad wel over als de perfecte film. Ik verhoog met een halve ster.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 3 januari 2016, 12:45 uur, permalink
Dit is een bewerking op de klassieker Shop Around the Corner (die ik ook al niet briljant vond) en eigenlijk wordt Sleepless in Seattle gewoon dunnetjes over gedaan. Kortom, dit is uitgekauwd formulewerk met Tom Hanks die er maar wat van probeert te maken en de immer irriterende Meg Ryan. Verhaaltechnisch is het boeketreeks-niveau en ik denk dat ik met 2,5 ster nog iets te mild ben. De tijdsgeest (al die chat en mail-interfaces zijn nu allemaal achterhaald 😛) vond ik nog wel grappig om te zien, dat zal het wel zijn.

geplaatst op 21 januari 2016, 11:50 uur, permalink
Deze film is ondertussen een van de grootste klassiekers uit de filmwereld.
Wie zou hem nog niet hebben gezien ?
Was bij mij wel een hele tijd geleden, maar vind het nog steeds een van de betere romantische komedies.
Met zeer goede vertolkingen Van zowel Tom Hanks als Meg Ryan.