'til There Was You (1997)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Scott Winant
met Jeanne Tripplehorn, Dylan McDermott en Sarah Jessica Parker

Ghostwriter Gwen en architect Nick zouden een perfect koppel vormen... als ze elkaar maar eens zouden ontmoeten. Maar dat is nou precies wat er niet gebeurt.

avatar van DeCol
Het plot geeft het al een beetje aan. Een film over het lot. Niet echt origineel en vrij voorspelbaar. We kunnen eerlijk zijn dat iedereen wel weet wat er uiteindelijk wel gebeurt.

Je hebt romantische komedies die echt grappig zijn of toch een poging doen en vaak vind ik dit soort films ook wel leuk. 'til There Was You past toch meer in het straatje romantiek. Op een beetje gestuntel van Gwen na valt er weinig te lachen. Denk wel dat het ook niet de bedoeling is om grappig over te komen, want een aantal zaken in de film zijn toch vrij serieus. Het is dan ook een echte vrouwenfilm en ik vond hem dan ook niet zo goed. Het was iets te saai en zoetsappig.

Qua acteerprestaties is het niet zo slecht. Jeanne Tripplehorn leek er even in te moeten komen, maar naar het einde toe was ze steeds overtuigender aan het spelen. Sarah Jessica Parker was daarentegen constant irritant, maar dat was ook wel een beetje haar rol.

Voor één euro hoef ik niet te klagen.

DeCol schreef:

Voor één euro hoef ik niet te klagen.

Eens
Ook de rest van je uitleg volg ik je in. Persoonlijk vond ik de scène in de keuken tussen Gwen en haar vader wel grappig.
Voor de rest was het met de humor zeer pover gesteld. Het einde was zeer voorspelbaar inderdaad.