Hold Your Breath (2012)

Horror

geregisseerd door Jared Cohn
met Katrina Bowden, Gerald Webb en Randy Wayne

Er gaat een fabeltje dat je bij het passeren van een kerkhof je adem moet inhouden om te voorkomen dat een boze geest, die zowel door de hemel als de hel is verworpen, bij je naar binnen dringt. Iemand die met een auto vol scholieren op vakantie is en niet zijn adem inhoudt bij het passeren van een kerkhof krijgt hierdoor de geest van een onlangs geëxecuteerde seriemoordenaar in het lichaam, wat het begin is van een grote slachting.

avatar van Lui
Lui (crew)
Eerste film van The Asylum die niet direct naar dvd gaat, maar eerst in de bioscoop komt.

avatar van glimmerman2000
Zeer matige film, waarbij het verhaal(tje) lachwekkend is!

Het sfeergehalte in de film is ook nog eens 0,0, en ik zwijg maar over het acteerniveau!...OMG!

Het is soms heerlijk om een filmpje te kijken waarbij alle cliche's aanwezig zijn, en je niet al te veel hoeft na te denken....Maar dan moet het op zijn minst goed zijn uitgewerk!

VRESELIJK!

avatar van DonOswaldo
Biosrelease of niet, dit is toch wel erg matig.

Vooral de cast en het script konden een stuk beter. Ohja en de regie en nog een aantal andere dingen. Verder nogal standaard met wat moorden en bloot om het op te leuken. Daarvoor dan nog anderhalf.

Wat een waardeloze film. Geen verhaal, geen schrikmomenten, waardeloze acteurs.
Vreselijke horror, is het woord horror niet waard, meer een lachfilm , met moorden die nergens op slaan. Maw een verschrikkelijke film.

avatar van komerad
Zozo denk dat ik mij wat ergernis ga besparen.

Na een half uurtje uitgezet, waardeloos.

avatar van Atomaster
Slecht acteerwerk, matig verhaal. Sorry, zonde van je tijd

avatar van Mr Grey
Waardeloze film. slechte effecten, slecht geacteerd en als klapper op de vuurpijl, rijdt men weg in een toyota, volgende shot zitten ze ineens in een Chevy SUV, volgende shot weer in de toyota en t shot daarna weer in de Chevy pfffff

avatar van duffs
brute kills aardig verhaaltje geen geweldige film 5 je

avatar van Elineloves
Katrina Bowden, hartje, hartje. Zij is mooi. Dat is dan ook direct het hoogtepunt van de film.

Die special effects zeg... Jeetje, welke blijerd heeft dat voor zijn rekening genomen? Dat was echt lachwekkend slecht. Typisch gevalletje: 'Beetje jammer'. Maar toegegeven, erg veel afbreuk deed het niet aan de film, want het was sowieso allemaal matig en geforceerd. Ik had ook niet anders verwacht.

Er zijn wel enkele pluspunten te noemen. De locatie is freaky, de muziek soms best sfeervol en het acteerwerk kon er zelfs wel mee door. Hoewel enkele personages vrij vervelend waren, dat dan weer wel. Gelukkig waren sommige kills best aardig. Korte speelduur, vlotte vaart en al met al is het vrij onderhoudend.

Niets nieuws onder de zon, maar best aardig.

avatar van jippie2010
The Asylum, ja je moet er van houden haha
Bijrollen die over the top zijn, slechte special fx,
en hoofdzakelijk gejat werk.

Dat wetende viel deze film eigenlijk best mee,
weet niet of Bowden er verstandig aan gedaan heeft
op dit punt in haar carriere.

Tempo zat er redelijk in, een aantal mooie shots,
en als je het niet al te serieus neemt keek hij wel lekker weg.
Geen voldoende, maar toch vermakelijk: *2.0

Heb slechter gezien hoor, best vermakelijk filmpje. En dat wisseltrucje van de Toyota en de chevy heb ik niet kunnen ontdekken?

avatar van puppet master
Het is dat er mooie vrouwen in meespelen anders was de film te slecht voor woorden..
Er zaten zoveel fouten in de film en de special effects waren ook zo slecht....
Het verhaal was wel oke, maar had zoveel beter uitgewerkt kunnen worden....
Jammer, leuk voor een keer te zien en dan maar weer in de kast tussen de rest van de horror films.

avatar van BlueJudaskiss
Voor alles is een eerste keer, dus ook voor The Asylum die met deze film eindelijk een écht lollige genrefilm hebben gemaakt. Ik ben fan van de studio, maar ik zie ook wel dat hun films niet briljant zijn.

Ook Hold Your Breath is dat bij lange na niet - vreselijk script - maar het camerawerk zag er eindelijk prettig uit en de sfeer was prima. Aardige acteurs en soms dito muziek, met hier en daar wat overbodig bloot en foute gore. Erg, erg aangenaam.

avatar van Noodless
Qua gore ondermaats en op gebied van spanning stelt het ook wat teleur. De locatie en de sfeer is best oké, dat geldt ook voor het acteerwerk. Hier zat toch wat meer in. 4/10

Ik heb echt naar deze film uitgekeken. Had helaas de recensies eerst moeten lezen. Ik had dan heel wat moeite kunnen besparen.

Bij de eerste beelden kon ik al direct zien dat dit echt een slechte film is. De acteurs doen of aan over acting of zijn echt gemaakt. Special effecten zijn zeer matig. Verhaal erg simpel.

Mr Grey heeft gelijk, chevy, Toyota dan weer chevy. Behoorlijk fout.

Slechte film dus, zonde van je tijd.