Demonic (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Will Canon
met Maria Bello, Frank Grillo en Cody Horn

In de nasleep van een gruwelijke slachtpartij - drie personen werden op brute wijze vermoord in een vervallen, verlaten huis- ondervragen rechercheur Mark Lewis en psycholoog Dr. Elizabeth Klein een van de weinige overlevenden. Die vertelt dat ze amateur geestenjagers waren die op zoek waren naar een paranormaal fenomeen in het huis. Wat begint als een onschuldig iets verandert in een angstaanjagende gebeurtenis als de verdachte beweert dat de verantwoordelijkheid van de moorden bij het huis zelf ligt.

avatar van stekman
Ik ga hem maar eens kijken, hoop zo dat dat found footage heel erg meevalt. Ik ben dat genre zo verschrikkelijk zat.

avatar van Brabants
Demonic is een nutteloze poging om de "spookhuis" films uit het verleden te proberen evenaren. Het zat behoorlijk rommelig in elkaar met het verhaal gezien vanuit flashbacks en de waardeloze found footage. Frequente schrikmomenten waren lachwekkend en de zogenoemde horror niet om aan te zien. Deze pulp gauw vergeten.

avatar van HALVE TAMME.
Schrikmomenten: Aanwezig.

Aardige cast, acceptabel acteerwerk en het getoonde verhaal
is standaard maar wel vermakelijk. Drie sterren van mijn kant
voor Demonic (2015).

avatar van Richard_Voorhees
Een typisch voorbeeld van de melkerij die men altijd bij (het) horror(sub)genre(s) toepast. Een redelijk onbekende (goedkope) cast, wat griezelige beelden op camera's die later niet terug te vinden zijn. Verder nog even een bekend persoon als James Wan eraan koppelen en alle ingrediënten voor een redelijk makkelijk op te verdienen horrorfilm zijn aanwezig.
Het verhaal word een beetje warrig en komt maar half over door het irritante geswitch tussen het verleden en het heden. Hierdoor komen bepaalde dingen niet goed uit de verf, zoals de relatie tussen John (Dustin Milligan) en zijn moeder.
Daarnaast besluit men een dusdanig clichématig verhaal te maken dat de helft van de film te voorspellen is. Als geoefende kijker weet je al snel waar dit op gaat uitlopen en de jumpscares zijn erg voorspelbaar.
Met de soundtrack schommelt men een beetje tussen een dramatische toon of actievolle bombast. Dat laatste drijft men hier en daar net wat te ver en dat eerste klinkt wel aardig, maar het beeldmateriaal zorgt ervoor dat de effectiviteit ervan afneemt.
Er zijn flink wat betere films in dit (sub)genre te vinden.

avatar van Left4Dead
Mmmm, lijkt erop dat de naam Wan hier alles moet dragen (ben zelf geen fan van de man maar naast mij aardig veel mensjes wel). Zelfs de hoes lijkt een Wan productie, hoe origineel.
Riekt erg naar wat er met films gebeurt als de naam Tarantino "gebruikt" wordt.
Maar goed Maria Bello is het bekijken waard dus ben benieuwd, cijfers IMDb en MM geven mij een 'griezelig' gevoel.

avatar van Left4Dead
Nee ook dat stukje horror doet het niet goed. Eng wordt het niet en het acteerwerk van de jongens is ronduit belabbert te noemen.

Het allerergste is nog wel dat je de gasten soms niet kunt verstaan omdat ze moppelen (en nog verdraait zacht ook) om daarna weer een bombastic stuk geweld door de speakers te krijgen. Tja zo kun je een schrikreactie uitlokken maar dat dan niet door horror maar slechte mixatie.

Nee, een prent die je met gerust hart kunt overslaan.
2.5** omdat ze Maria Bello hebben weten te strikken.

avatar van Daan258
Hmmm, erg jammer dit.
Inderdaad is de horror en ook wel de thriller redelijk ver te zoeken in de film.
Nergens word het spannend, niet eng, vrij langdradig en ook geen schrikmomenten. Het enige wat m'n gedachten een beetje bij de film kon houden was het verhaal, maar ook dat viel uiteindelijk zeer tegen en was erg zwakjes.
Vermaakt? Ja redelijk. maar echt leuk is de film niet te noemen.

Net maar dan ook net aan een 2,5*

avatar van LOTR-lover
Ach, bij dit soort films verwacht ik geen hoogstaand verhaal en ook niks vernieuwends. Alles is ondertussen al is gedaan en daardoor is het voor horrors (al is dit meer een thriller) des te moeilijker om niet voorspelbaar te worden. Dat is bij Demonic dus ook niet gelukt. Het verhaal ken je al, de personages eigenlijk ook en ook de plotwending op 't einde zie je al van mijlenver aankomen.

Is het daardoor een slechte film? Nee hoor, dat niet. De speelduur is prima en de paar scares (zoveel zitten er niet in) zijn geslaagd. Maar het voorspelbare aspect maakt Demonic toch teveel 'been there, done that'. Maar toch vind ik een (nipte) voldoende terecht voor deze film.

6/10 (IMD)

Ik vind de trailer al erg saai , nee hoeft niet voor mij .

Heel slecht dit. Geen moment spannend. Tip: gauw overslaan deze b-film.

avatar van Grindhouse62
Na gisteravond Ruth & Alex uit 2014 te hebben gekeken, hebben we Demonic gekeken. Beiden staan op Videoland. Demonic is geen hoogvlieger, maar zeer zeker ook niet slecht. Ik als liefhebber van B-films kan ik dit soort films die met minder budget gemaakt zijn wel waarderen. Maar waar ik niet tegen kan zijn die found footage opnames, waarvan ook een aantal scenes in deze film zitten. Ik vind dat zeer hinderlijk en kan er absoluut niet tegen als een hele film zo is opgenomen. Films als The Blair Witch Project uit 1999 zijn dus helemaal op deze manier opgenomen en heb die film dus helaas ook nooit kunnen kijken. Lijkt mij een ijzersterke film. Maar heb Demonic wel gekeken en heb mij er wel mee vermaakt. De film had geen lange speelduur, wel zijn de redelijk aanwezige schrikmomenten en spanning.