Demonic (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Will Canon
met Maria Bello, Frank Grillo en Cody Horn

In de nasleep van een gruwelijke slachtpartij - drie personen werden op brute wijze vermoord in een vervallen, verlaten huis- ondervragen rechercheur Mark Lewis en psycholoog Dr. Elizabeth Klein een van de weinige overlevenden. Die vertelt dat ze amateur geestenjagers waren die op zoek waren naar een paranormaal fenomeen in het huis. Wat begint als een onschuldig iets verandert in een angstaanjagende gebeurtenis als de verdachte beweert dat de verantwoordelijkheid van de moorden bij het huis zelf ligt.

avatar van jarno1975
Naar een script van James Wan

avatar van BlueJudaskiss
jarno1975 schreef:
Naar een script van James Wan

Waarom ben ik niet verbaasd?

avatar van Corcicus
Eindelijk te pindakazen Ik ben zeer benieuwd!

avatar van Corcicus
Wat een onvoorstelbare zeikfilm, zonde dat ik hier zo lang naar heb uitgekeken. Bijzonder slecht geacteerde bfilm met kartonnen personages, onnozele dialogen en belachelijke jumpscares die we al kenden uit de hele Paranormal Activity sage. Gewoon vermijden.

avatar van thriller97
Zonde! Ik had deze wel willen zien. Frank Grillo vind ik best een redelijke acteur.
Ik sla hem maar over, denk ik.

Veel te veel gelul, wel 1x geschrokken wat me zelden overkomt, maar dat zal denk ik meer komen door gebrek aan concentratie

Ik snap niet waarom deze film zo slecht wordt gewaardeerd, ik vond hem best wel vermakelijk. Een paar spannende momenten had deze film ook zeker wel, en de verhaallijn was ook niet echt slecht. Ik heb echter veel slechtere films in dit genre gezien en daarom ga ik het gemiddelde cijfer ook omhoog halen omdat ik me best heb vermaakt. 2.5

eens met santara

avatar van knusse stoel
Er zijn veel van dit soort films de laatste tijd, een echte uitspringer is het dan ook niet maar de schrikeffecten en het verhaal zijn op zich niet slecht!
Dus de conclusie "aardig" mag gegeven worden.

Redelijk.

Naar een script van James Wan, maar eerlijk waar, wie zit er bij dit soort films op een script te wachten. 't Is uiteindelijk toch weer meer van hetzelfde, met een huis, een documentaire ploegje, massamoordengeschiedenis en wat demonische activiteiten. Niet dat het slecht in elkaar steekt, maar uitzonderlijk is het allerminst.

De regisseur maakt bij dit soort films een veel grotere impact. Canon doet het niet verkeerd, maar weet zich nergens echt te onderscheiden. Een paar aardige scares, paar leuke momentjes, strak geëdit, maar nergens echt eng en héél spannend is het ook niet.

Leuke filler dus. Als je echt geen genoeg kan krijgen van dit soort films of de bak is gewoon helemaal leeg dan is het best een leuk tussendoortje. Bekend terrein, dat zeker, maar degelijk uitgevoerd en links en rechts een aardige scene.

avatar van joolstein
Standaard maar dan ook in alles is het een erg standaard film. Wat jump scares, en er is een geest in het demonische huis. Maar vooral veel geklets!! En dat nekt de film. De film is nog minder eng als een ritje in een spookhuis op de kermis.

avatar van Marcel1971
Ik vond deze Horror zeer matig. Was even bang dat Demonic in footage style was opgenomen maar dat viel gelukkig mee. Voor de rest weinig spannende momenten meegemaakt en vanaf het moment dat ik dacht nu gaat het spannend worden zag ik de aftiteling.

avatar van 606
Ik vond het wel goed en kijk uit naar deel 2

avatar van weberanja
Een oubollig gegeven..13 in een dozijn, 2 sterren voor Maria Bello, de rest is waterverf

avatar van Macmanus
Wan.

Vond deze film zo slecht nog niet. Moet toegeven dat als liefhebber van het genre, een redelijke cast en een redelijk verzorgd uiterlijk, al heel wat goed maken. Ook Wan eraan verbinden is wat typisch horror genre. Volgens de credits/imdb had hij niet veel te maken met het scenario...

Toch was het tempo gestaag en kwamen een paar scares goed aan. Ook het switchen tussen heden en verleden gaf het de nodige tempo en is ietsjepietsje anders dan gebruikelijk.

Geen hoogvlieger maar prima toevoegbaar voor een horror avondje.

3 sterren.

avatar van Barry83
Ik vond dit juist weer een van de betere films in zijn genre na lange tijd juist alleen erg slechte films gezien te hebben in dit "paranormal activity" gebeuren!!!

Er waren genoeg schrik- en creepy momenten. Film kijkt erg lekker weg. Maar grootste pluspunt en erg origineel vond ik continu de switch tussen heden en verleden.

Kan me voorstellen dat de meningen over deze film verdeelt zullen zijn, maar kan aanbevelen om deze film toch een kans te geven! Ik kijk uit naar het tweede deel in ieder geval

weer een goede horror/thriller
verwacht geen gore maar inderdaad genoeg schrik momenten
en daar draait het bij horror toch om

avatar van bjerik76
eerste helft is best wel sterk.
Ben ieder geval toch 2x onverwacht geschrokken tijdens een scene.
Een film met gelukkig niet teveel footage film, want dat hebben we allemaal al te vaak gezien.

De 2e helft en richting het einde werd het wel allemaal erg abnormaal bovennatuurlijk waardoor alles in elkaar zakte.
een slap vergezocht eind.

Best aangename horror eigenlijk een verademing tussen al dat pulp van de laatste tijd. De eerste helft is op momenten echt sterk met meer dan aardige schrikeffecten ook de cast met name door Frank Grillo en helaas een te kleine rol van Maria Bello verder doet de jonge cast erg zijn best en dat is meer dan voldoende. Het huis waar zich het meeste afspeelde is erg creepy en lekker duister. Het einde van de film is te geforceerd en snel afgehandeld en dat is ook de reden dat de film geen zeven van me kreeg maar een dikke zes namelijk 3*

avatar van jeroentjuhhhhh
Vermoeiend. Was (ironisch genoeg) beter geweest met een normale structuur, terwijl er daar al zo veel van zijn. Dat heen en weer schakelen tussen twee periodes is ontzettend vermoeiend en funest voor het tempo, laat staan voor de sfeer. Wordt nauwelijks tijd genomen om wat neer te zetten. Zag er redelijk verzorgd uit, dus hadden gerust wat vaker mogen uitpakken wat dat betreft. Nogal cheesy boe-geroep nu, met een té bombastische geluidsband.

avatar van samara666
ik vond hem heel goed, veel schrikmomenten, goeie plotwending, open einde. Als sommigen dit slap vinden en niet origineel: ja deuh! wat verwachten jullie dan wel?

avatar van Halcyon
Platte kak. Ik snap niet zo goed waarom men telkens opnieuw rip-offs van rip-offs wil maken. Het uitgangspunt is sowieso al niet bijster origineel, maar als het dan ook nog in handen valt van een weinig talentloze regisseur, weet je dat je dit soort troep kan verwachten. Ik vreesde er eerlijk gezegd al voor, al moet ik bekennen dat de naam James Wan mij toch heeft overgehaald.

Het verhaaltje is hoe dan ook erg pover. Het spelen met verschillende tijdskaders houdt aanvankelijk de schwung erin, maar lang duurt dat niet. Personages en regie vallen tamelijk snel door de mand. De climax is flauw. Het is al erg lang geleden dat dit soort films me nog aan het schrikken bracht. Het is allemaal zo voorspelbaar, zo mak en zo inspiratieloos.

Dit moet echt beter.

avatar van DragQueen
Het door James Wan geleverde script is prima, maar wordt niet optimaal uitgewerkt. Verder oogt het visueel wel in orde, en gaat het acteerwerk ermee door. 2,5 Ster.

avatar van Halcyon
Maar het is helemaal geen script van Wan. Dat heb ik hier al meermaals gelezen, maar volgens de aftiteling + IMDb is hij "slechts" producent. Geen idee waar jullie dit allemaal vandaan halen?

E.A
Wanneer hebben we (in NL) de release datum van deze horror?

avatar van Insignificance
Eentje in een lange rij, die niet in de voorste regionen eindigt. Sterker nog, het filmpje zakt er steeds verder doorheen. Met de gebruikelijke ingrediënten gaat het nog wel. Een aantal schrikkertjes en onverklaarbare gebeurtenissen, dat werk. Niet iets om kippevel van te krijgen, maar het doet wat het moet doen. Wat minder werkt, is de ondervraging. Een beetje filmkijker heeft dat wel in de smiezen.

Nu kan het verhaaltje me hier niet zoveel schelen, dus vooruit maar. Belangrijker is dat Canon op het moment supreme weet toe te slaan. In dit geval een seance, maar dat gaat ten onder in drukte. Het tweede grote manco van de film. Canon neemt zo weinig tijd voor z'n horror, in het slot is er ook nog een detective plotje dat maar blijft ratelen, dat het eigenlijk nergens een vuist weet te maken.

Best aardige film, ben niet één keer geschrokken maar heb me wel vermaakt en ben daarom ook wel benieuwd naar een eventueel vervolg. Misschien dat we dan ook meer te weten komen over de achtergrond van om wie het nu werkelijk gaat.

avatar van Collins
Een beloftevolle horror die de belofte niet waarmaakt.
De opbouw is prima en maakt nieuwsgierig. Veel draadjes waar je als maker iets mee kan. Een politieonderzoek ter plekke wordt verweven met found footage materiaal van gruwelijke gebeurtenissen in een spookhuis. Best spannend en vol verhalende potentie.
Na deze prima opbouw gaat het nog even goed. Het verhaal lijkt een kans te krijgen zich gedegen en met zorg te mogen ontplooien.
Maar dan gebeurt er plotseling te veel in te korte tijd. Dingen worden afgeraffeld. Wat meer rust, wat beter uitgewerkte scenes en wat meer filmduur had het redelijke niveau kunnen redden. In het laatste halve uur wordt zelfs zoveel veel plot gepropt dat van enigerlei spanning of diepere motivering of uitleg geen sprake meer is.
De schrikeffecten waren er. Het acteerwerk was goed genoeg. Het verhaal met een leuke twist was ok. De plotselinge haast en slordigheid nekken de film. Hoe jammer.

avatar van mcdaktari
Ja ik heb ook genoeg slechtere gezien. Er zaten enkele leuke scenes in waarbij ik toch wel schrok. En dat gebeurd niet vaak. Het verhaal was niks speciaals, we hebben het al eens vaker gezien maar het was toch aardig om gezien te hebben.

avatar van Mr-Mcmovie
Onderhond schreef:
Redelijk.

Mee eens. Verder niets aan toe te voegen.