I'll Give a Million (1938)

Komedie / Drama

geregisseerd door Walter Lang
met Warner Baxter, Marjorie Weaver en Peter Lorre

Tony is een gedesillusioneerde miljonair. Hij is de pogingen van zijn hebzuchtige vrienden en familieleden, die van hem willen profiteren, meer dan zat. Hij staat op het punt om zelfmoord te plegen door van zijn jacht in de Middellandse Zee te springen. Maar net voor zijn sprong neemt hij de zwerver Louie waar, die ook zelfmoord wil te plegen. Tony redt de verfomfaaide Louie en hij vertelt hem over zijn frustraties. Hij zegt hem dat hij een miljoen over heeft voor iemand die aardig tegen hem is zonder op zijn geld uit te zijn. De volgende dag wordt Louie wakker en blijken zijn versleten oude kleren te zijn vervangen door de kleding van Tony, die inmiddels verdwenen is.