Battle of the Damned (2013)

Verenigde Staten / Singapore
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Christopher Hatton
met Dolph Lundgren, Melanie Zanetti en Matt Doran

Na een catastrofale breuk in de beveiliging van een testfaciliteit, blijven slechts een handvol overlevenden over met hun kleine arsenaal aan wapens. De catastrofe heeft geleid tot een virale uitbraak waardoor honderden mensen gedood of gemuteerd zijn. Onder leiding van militair Max Gatling (Dolph Lundgren) hebben de overlevenden geleerd om te vechten met de geïnfecteerden, in de hoop dat de redding nabij is. Wat ze echter niet hadden verwacht is de opkomst van een andere dodelijke bedreiging...

Doplh

avatar van SSeagal
Hoewel de film geen prijzen zal binnenslepen voor het beste acteerwerk (sterker nog, meeste acteurs zijn bedroevend slecht) heb ik mij enorm vermaakt met deze film. De setting was best ok, de actie was heerlijk fout en over de top en de zombies waren best leuk gedaan. Qua gore is het allemaal wat tam, vaak draait de camera weer weg. Als je van Dolph houdt zoals ik, van zombies en lekkere domme zombie actie dan zit je redelijk ok met deze film. Ik heb veel slechtere zombiefilms gezien. Verwacht echter meer een actiefilm met zombies erin gegooid dan een echte horror. Eng wordt het niet en goor ook niet. Gooi nog even wat redelijk coole robots in de mix en je hebt er best plezier mee. Robots, Dolph en zombies, wat wil een mens nog meer?
***

Eigenlijk best een leuk en vermakelijk actiefilmpje. Het verhaal was leuk gevonden en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de uitvoering. Hoogstaand is het uiteraard allemaal niet maar de film keek zich lekker weg en bevat ook meer dan voldoende actie (de actie is wel een beetje eentonig). Ook wel eens geinig om een keertje Aziatische zombies te zien. De robots (overigens afkomstig uit de film "Robotropolis (2011)" van dezelfde regisseur) vond ik wel een leuke en fraaie toevoeging in het verhaal. De cast stelde eigenlijk weinig voor en enkel Dolph Lundgren was nog wel te pruimen. Voordeel van de cast is wel dat het niet uit veel personen bestond. Al met al heb ik me goed vermaakt met deze film welke ook nog niet eens lang duurt.

Meer dan aardige vermakelijke B-Aktie film , waar zelfs Dolph Lundgren te pruimen was, waar ik wel van schrok was het figuur van Dolph Lundgren dat is helemaal weg zijn uitrusting verbloemde dat nog enigszins. Ook de special effects heb ik slechter gezien kortom best wel geslaagde no nonsens film.

avatar van Phantasm
Geweldig vond ik dit niet allemaal, niet mijn soort film, moet je van houden.

avatar van schumacher
Uiteraard is dit geene topfilm maar ik houd er wel van.
Goede wegkijker. Gewoon eens goed om gezien te hebben.

avatar van komerad
Deze titel met deze acteur in de hoofdrol.. kan niet misgaan.

avatar van Barry83
Ochja toch best een leuk actiefilmpje voor tussendoor. Is allemaal niet hoogstaand maar heb ergere films gezien. Vond de robots best vet.

Toch wel verrast met deze film dat hij goed is. Ik had een standaard b film verwacht.
Verhaal is goed. Het is wel vrij cliché. In het begin veel mensen en op het einde maar enkele over. Ik vond Dolph Lundgren toch wel goed spelen. De rest van de acteurs deden het ook niet slecht.

Monotone pulpfilm met een obstinate rijkeluisdochter en een oudere rambo met maten en aan/omvallende zombie's. Na 40 minuten verveling, uitgezet.
Genre duiding Scifi, misplaatst.

avatar van Roodkapje 1964
Ach, weer zo'n achterlijke zombie film.
13 in een dozijn film.

NIET NAAR KIJKEN, ondanks Dolph Lundgren.

avatar van mcdaktari
Wat is dit triest zeg, gewoon verschrikkelijk. Lundgren kan nog amper lopen en die moet dan geloofwaardig rennen. De film zit verder vol met dingen die gewoon niet kunnen.Nou weet ik wel dat het film is en dat het allemaal niet te serieus genomen moet worden, maar daarom geef ik ook nog 1 ster ipv een halve ster.

avatar van Barry83
mcdaktari schreef:
Lundgren kan nog amper lopen en die moet dan geloofwaardig rennen.

Haha dat viel me inderdaad ook al op! Hij kon amper rennen in de film, zag er erg mank en houterig uit

avatar van duffs
ondanks dat het al een ouwe lul is kan hij nog best aardige aktiefilms maken er moet natuurlijk hier en daar wel wat gefotoshopt worden maargoed dat geeft niet best vermakelijk filmpie met veel actie zombies zien er wat neppig uit maar dat mocht de pret niet drukken beetje net zo iets al 28 weeks later alleen die was wel veel beter. gewoon een voldoende van mij 6 je

avatar van tommiew
Nietszeggend, niet spannend, niets toevoegend filmpje. Duurt gelukkig nog geen 1,5 uur. Maar ach, voor bij een bakje koffie thuis op de bank, gaat het nog.

avatar van Cleanshot
Pareltje, beste film ooit van Lundgren.

Hoe hij ook speelt dat hij afgeleefd en slecht ter been is, de expressie in zijn gezicht gelijk een crackjunk 3 dagen zonder shot en toch rondspringen als een veertje.
Geweldig. Chuck Norris eat your heart out.

avatar van Boeikens
Het amateurisme druipt eraf en de FX/CGI zijn niet al te best maar good old Dolph en het lichte zombiegenre liggen me wel en uiteindelijk heeft het geheel me wel nog wat vermaakt.

avatar van DiDa
Gister Battle Of The Damned gekeken en ik was echt zeer verrast! Voordat je de film gaat beoordelen vind ik dat je de film wel in zijn context moet beoordelen.

Ik vond dit echt een goede film. Precies zoals we Dolph Lundgren willen zien. Strooiend met one-liners zombies afschietend. De film heeft een lekker tempo en bevat veel actie. Van hand-to-hand fights t/m stoere schietpartijen. Lang geleden dat ik Lundgren (buiten The Expendables) zoveel plezier heb zien hebben in zijn rol. Het deed me denken (ook zijn outfit) aan The Punisher, maar dan met zombies. Het verhaal is leuk en de film verveeld echt geen moment. Ook vond ik de locatie verfrissend. De film is opgenomen in Singapore.

Tuurlijk is dit low budget en is alles zo goedkoop mogelijk gedaan. Bij sommige films irriteer je je daaraan omdat ze de juiste toon niet weten te vinden. Battle Of The Damned weet wat voor film het is en is dan ook snel in de cult hoek te plaatsen. Dit kan weleens een cultklassiekertje worden.

Nu krijg ik waarschijnlijk heel veel boze gezichten, maar ik ga het toch zeggen: ik heb me met deze film 10 keer meer vermaakt dan met World War Z....Battle Of The Damned heeft meer hart en meer ziel. En meer gore...

Als je van Lundgren en actie houdt ga deze dan zeker kijken.

Fuck it...hij krijgt gewoon 4 sterren

Klinkt veelbelovend, DiDa

Blood of Redemption viel me toch wat tegen moet ik zeggen dus zou leuk zijn als deze wel weet te verassen.

ipman-99
"Battle Of The Damned With Dolph Lundgren" ... " !!!

Vermakelijke Actie-Sf !!! Heerlijk om Dolph Lundgren in de zoveelste Actiefilm te zien opdraven !
De man maakt films aan de lopende band !
Is dit de meest hoogstaande Actie ...?! neen dat zeker niet, maar o zo vermakelijk met middelmatige CGI.
Puur vermaken doet deze film zeker en vast ..., Dolph Lundgren die de strijd ditmaal aangaat tegen zombies/Robots.
Heerlijke foute Actiefilm met een Dolph Lundgren in de hoofdrol !

avatar van barcam
Dolph Ludgren in dwaze zombie actiefilm. Deze film is zo slecht dat hij kans krijgt om een cult klassieker te worden. Verhaal is simpel: Dolf knalt zombies af en hierbij krijgt hij hulp van slechte cgi Robots en wat irritante helpers. Vermakelijke boel.

avatar van schram101
Lundgren is cool. Lundgren vs. zombies is nog cooler.

Toch maakt het de verwachtingen en ook potentie niet helemaal waar. Daarvoor telt Battle of the Damned te veel matige personages. Liever had ik gezien dat Lundgren werd bijgestaan door een Foster of Adkins. Nu wist ik natuurlijk van te voren dat dat niet zo was, maar dat de cast voor de rest alleen maar uit lulletjes rozewater bestaat is toch wel jammer te noemen. Het team dat Dolph in de openingsscene's bijstaat legt helaas al snel het loodje.

Vermakelijk is het allemaal wel. Vooral de actiescene's dan, die zijn prima verzorgd. Het matige plotje met Duke is echter vooral vervelend, daarnaast had ik liever een einde gezien waar Reese inderdaad werd gedood maar dat paste weer niet helemaal in de film dus ik kan hiermee leven.

avatar van thoyouknow1980
De robots verpesten voor mij de hele film.
Het zijn namelijk precies dezelfde robots als in de film Robotropolis.
Als ik die Robotropolis niet eerst gezien had was het punt vast iets hoger uitgevallen.
Maar dat heb ik dus wel en dan komt deze film niet goed over.
Mijn advies kijk liever die robotropolis die is beter

avatar van xxERWINxx
Vermakelijke actiefilm, best een aparte film.
De film begon al direct met actie met de zombies, geen verhaal waarom deze mensen zijn geinfecteerd, maar direct slachtingen van Dolp Lundgren en zijn team, later komen er meer personages bij en trekken ze er samen op uit, ook tegen het einde zien we een aantal robots wat mij verder niet gestoord heeft.
Al met al best een aparte maar goede (zombie) film.

avatar van Bram0108
Prima film! Ik hou helemaal niet van zombiefilms omdat ik elke scene weer enorm schrik. Ik kocht de film vanwege Lundgren en het was het kijken waard.

avatar van Metalfist
Battle of the boring

Van de actiehelden van weleer is Dolph Lundgren toch één van mijn favorieten. Niet alles is even goed weliswaar, maar hij maakt er altijd wel een leuk filmpje van en een tijdje geleden had ik een aantal van zijn meer recente films op kop getikt. Die zijn nagenoeg altijd minder dan zijn jaren '80 en jaren '90 werk maar ik dacht dat er weinig verkeerd kon gaan met een film waarbij onze Dolph het ging opnemen tegen hordes zombies. Was ik even verkeerd..

Naar het schijnt oorspronkelijk bedoeld als vervolg op Christopher Hatton's Robotropolis (vandaar ook de vreemde interventie van de robots) maar het resultaat is gewoon een enorm saaie film die kant noch wal raakt. Jammer genoeg legt het team van Gatling al redelijk snel het loodje en blijkt hij terecht te komen bij een saaie bende die bol staan van de clichés. Af en toe wordt er nog wel een poging tot wat diepgang gebracht (onder andere Reese die ineens een of andere klokkenluider blijkt te zijn? Geen idee wat daar de bedoeling van was) maar het boeit voor geen seconde. Wat overblijft is een film met hier en daar eens een leuk ideetje maar over het algemeen misschien wel één van de slechtste films die ik van Lundgren heb gezien. Dat ligt niet volledig aan hem, daarover zo meteen meer, omdat hij ook gewoon weinig ruimte krijgt om zijn ding te doen. De focus komt teveel op Jude te liggen en dan dat subplot met die zwangerschap. Ik wou gewoon wat zombies neergeknald zien worden..

Ik heb ondertussen zo'n goede 20 titels met Lundgren gezien en daar zitten dus af en toe wel eens wat mindere films tussen. Ik dacht dat de Universal Soldier sequels (Day of Reckoning en Regeneration) het zwakste in zijn oeuvre waren, maar dat is dus zonder Battle of the Damned gerekend. Het probleem is voor een stuk ook dat hij zijn geloofwaardigheid kwijt is geraakt. Zijn outfit ziet er op zich nog wel cool uit, maar hij kan amper wandelen en je barst bijna ongewild in lachen uit wanneer je hem effectief ziet rennen. Naar het schijnt, volgens een interview met Jeff Pruit (stunt coordinator en één van Gatling's teamleden in het begin) was de grote Zweed wel geblesseerd door een vorige film. In ieder geval, één van zijn minste performances als je het mij vraagt. Rest van de cast is nagenoeg compleet inwisselbaar en al helemaal niet memorabel. Ik heb de film afgelopen zaterdagavond gezien en kan me de helft van de acteurs al niet meer voor de geest halen.

Neen, dit was het niet en het doet me eerlijk gezegd het slechtste vermoeden voor de boxset van recente films van de actieheld die ik voor een spotprijs heb gekocht. Ach, veel slechter dan deze Battle of the Damned kan het niet gaan worden en bij één van de films is Lundgren zelf regisseur. Iets waar ik op zich ook al langer naar benieuwd ben. In ieder geval: zowel in het zombiegenre als in het oeuvre van Lundgren zijn heel wat betere films te ontdekken.

avatar van Bram0108
Metalfist schreef:
Battle of the boring

Ik zag in het aankoop forum dat je Skin Trade had gekocht. Dat is wel echt een goede film van Lundgren. Zeker een aanrader!