Epic (2013)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Wedge
met de stemmen van Josh Hutcherson, Amanda Seyfried en Colin Farrell

Een tienermeisje wordt getransporteerd naar een diepe bosrijke omgeving waar een strijd gaande is tussen de krachten van het goede en de krachten van het kwade. Ze voegt zich bij een groep wezens en samen worden ze belast met de taak om hun wereld te redden, en die van ons.

avatar van dekat
Vond het toch geen superfilm. Doet inderdaad denken aan avatar voor kinderen
De enige leuke figuur was de driepotige hond.
Het deed mij een beetje denken aan Honey i shrunk the kids...

avatar van nadrin
Nee niet grappig en steeds weer dat achterna zitten en vechten. Geef mij maar Wall E

avatar van Rico120
een leuk bedachte film het zag er ook gelikt er uit

avatar van MDRAIJER
PopcornMonster schreef:

Met verassende stemmen oa. Pitbull en Beyonce.

Vergeet Steven Tyler niet!

avatar van RoFFeL
Leuk verhaal, net even anders. Deed me denken aan "The secret world of Arrietty" van Studio Ghibli.

Dick2008
Hoewel de animatie schitterend is, is het uiteindelijk helemaal niets geworden. Ik heb hem na een tijdje weggelegd om er vervolgens weer mee door te gaan. Het episch verhaal, over een mensenvolkje in dit geval het bladervolk is ook niks voor mij. Ik denk dat de grens van verzadiging bij animatiefilms zo langzamerhand bij mij nu ook bereikt is. Ze proberen natuurlijk iedere keer weer wat nieuws, logisch natuurlijk want zolang er nieuwe kinderen komen... maar eigenlijk is het ook wel weer een herhaling van eerdere animatiefilms. Het is van de makers van Ice Age en Rio. 2.0

avatar van Shadowed
Matig.

Toch wel een matige animatiefilm dit. Was geen moment echt leuk. Inderdaad, de animatie zelf is best mooi, maar ja. De karakters waren pijnlijk suf, vooral dat tienermeisje. De film kent haast geen werkende humor, zelfs voor kinderen niet.

Was nogal moeilijk om doorheen te komen, de actie was suf, de karakters waren suf en het verhaal sleept maar wat voort. Hier en daar was dan wel weer een wat leukere scene, maar in het algemeen was het allemaal vrij zwak.

Je kan deze film gerust overslaan, je mist echt niets.