Fractured (2014)

Thriller

geregisseerd door Adam Gierasch
met Callum Blue, Vinnie Jones en Ashlynn Yennie

Acht maanden nadat hij uit een coma is ontwaakt, leidt Dylan White een normaal leven. Hij heeft echter absoluut geen herinneringen meer over wie hij is of waar hij vandaan komt, dus probeert hij een nieuw leven op te bouwen. Hij heeft een makkelijk baantje en een vriendin die eenvoudig in zijn lege leven past. Maar wanneer hij zich kleine stukjes van zijn verleden begint te herinneren, komt hij er achter dat hij een gruwelijke misdaad heeft begaan...

Matig.

Op zich wel een aardige opzet voor een mystery met dikke horror/thriller invloeden. Geheugenverlies is altijd een dankbaar beginpunt, de directe aanpak van Gierasch weet ook wel te overtuigen.

De regie daarentegen is veel te zwak voor een film van dit kaliber. Gierasch lijkt zijn grote voorbeelden te immiteren, maak vaak oogt het eerder knullig dan het eng, benauwd of spannend is. En zelfs de gore, ondanks een paar stevige tafereeltjes, wil niet echt smerig zijn.

Acteerwerk is ook aan de matige kant, enkel Jones mag weer lekker zichzelf zijn. Blue valt iets te licht uit voor z'n personage, de rest is voornamelijk ondermaats. Visueel stelt het wat teleur, maar het is vooral de uitermate ongepaste soundtrack die deze film (en dan vooral de sfeer) finaal de das omdoet.

Jammer, want het potentieel was er wel. Had een betere regisseur verdiend.

Half sterretje voor de aftiteling, heb deze bagger helemaal uitgezeten, en dit was echt het hoogtepunt van helemaal niks.

denk dat ik deze maar over sla

avatar van Brabants
Het meest bijzondere aan deze productie is het feit, dat ze van een nietszeggend persoon een heel verhaal kunnen maken waarbij hij i.v.m. amnesie op zoek gaat naar zijn verleden. De personages krijgen geen diepgang en het acteerwerk en montage werken ook niet mee om er iets van te maken. Het verhaal komt hierdoor kleurloos over en is niet meer dan een 13 in een dozijn B-film.

Een intrigerende, mysterieuze neo noir thriller met een dosis misdaad en passie en een aantal geestige dialogen. Hoewel de licht en donker (schaduwrijk) contrasten dik in orde waren, kwam de productie toch visueel te kort. Callum Blue speelde sterk ondanks dat zijn personage wat aan de saaie kant was, maar vooral de bijrollen hadden beter gekund en ook de gekozen soundtrack was op z'n minst vreemd. Al bij al wel een thriller met potentie.

Geweldige film met mooie flashbacks. Blijft spannend tot het eind betje jammer dat het af en toe net te donker is maar mooie schrik momenten.

avatar van Noodless
Behoorlijke tegenvaller !

Nochtans qua plot en opzet heeft de film wel wat in zijn mars, maar de uitwerking ervan is zonder meer zwak te noemen. Zo komt het verhaal vrij chaotisch over en zijn de beelden vaak te donker.
Ook de schrikmomenten werken niet en vallen de bloederige scènes helaas wat tegen door het te donker filmen. Weinig of geen spanning ! 3/10

avatar van schumacher
Jamannekes, slechte film.