Kid Cannabis (2014)

2,97

Drama / Komedie

geregisseerd door John Stockwell
met Jonathan Daniel Brown, Kenny Wormald en Ron Perlman

Een 18-jarige vroegtijdige schoolverlater uit Idaho besluit samen met een 27-jarige vriend marihuana de grens met Canada over te smokkelen. Zijn streven om mee te draaien in de top van de drugswereld -compleet met vrouwen, geweren en vicieuze, rivaliserende drugsbaronnen- stijgt de voormalige pizzabezorger al snel boven het hoofd.

8 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van tattoobob

Klinkt intressant

avatar van Lefgozer
Een aangename verrassing. Had er niet veel van verwacht (eigenlijk vooral door de poster), maar het is een erg leuk 'from zero to hero' verhaal. Acteerwerk zeker niet verkeerd en de film heeft een ideale speelduur.

avatar van Corcicus

hahaha, die poster!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Grappig glijden.

Onderhoudend drama dat wellicht wat onstabiel aandoet, doch vermaakt. Het op waargebeurde verhalen gebaseerde relaas van een pafferige nerd die zich ontwikkelt tot grootschalig drugsdealer komt namelijk best realistisch over. Bij tijd en wijle neemt men echter toch ietwat bijzondere zijpaden. Zo is het leuk dat buiten de jonge cast veteranen Ron Perlman en John C. McGinley meedoen. Hun personages doen een glimlach oproepen in een niet altijd grappig verhaal. De humor werkt niet altijd althans.

Zo weet je als kijker tijdens de introductie van de twee hoofdrolspelers, die een feestje bezoeken van een doorgedraaide drugsdealer, niet precies of je wordt geacht te lachen of niet. Soms gaat het er best serieus aan toe, maar dan weer niet. Onder het mom 'waargebeurd' ben je natuurlijk sowieso wel bereid te geloven dat de werkelijkheid vaak alle fictie overschrijdt en dus accepteer je vrijwel alles. Als zoete koek zelfs, want de film glijdt naar binnen. Onevenwichtig of niet, het smaakt.

Redelijk.

Met dank aan PTVD voor het recensie-exemplaar.

zonet de film gekeken, ik had tegenstrijdige berichten over de film gelezen.

vond de film lekker lopen, waargebeurd verhaal, acteerwerk was inderdaad goed

heb me eigenlijk geen minuut verveeld bij deze film

avatar van the new guy
Een dikke meevaller. Ik verwachte een flauwe grappen blow film, maar kreeg een veel professionelere en uitgedachte film dan ik had verwacht. Dit is gewoon een goede film over jonge gasten met een waanzinnig idee, dat waargebeurd blijkt te zijn en nog geloofwaardig is ook. De grappen worden vervangen door een serieuze noot, maar de film blijft vlot en verveelt nergens. Absolute aanrader, het gemiddelde is hier naar mijn mening echt iets te laag.

avatar van Decec
Een redelijk drama/komedie/misdaad/biopic verhaal...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Ron Perlman...
Af en toe schokkende camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van TornadoEF5

Deed me zo hard denken aan The Wolf of Wall Street. Na 5 seconden dacht ik direct: "Hé dat is the wolf of wall street." Maar dan een slechte versie ervan.