The D Train (2015)

geregisseerd door Andrew Mogel en Jarrad Paul
met James Marsden, Jack Black en Kathryn Hahn

Dan Landsman is het niet al te populaire hoofd van een reüniecomité op een middelbare school. Zijn herinneringen aan vroeger op school zijn niet al te prettig en hij hunkert nog altijd naar acceptatie van medeleerlingen. Daarom is hij er op gebrand deze reunie tot een succes te maken en Oliver Lawless moet hiervoor zijn troef worden. Oliver was de populairste jongen van de school, maar is nu een mislukt acteur. Dan zet alles op alles om Oliver op de reünie te krijgen.

HALVE TAMME.
Jack Black staat bij mij altijd wel garant voor een leuke filmavond, dus mijn interesse is gewekt.

avatar van brabusRUS
Ja bij mij ook. Al zijn films zijn lekker luchtig en grappig.

best geinig, zoals vaak van jack black. ook vrij absurd, waar je soms wel ff doorheen moet maar ook wel weer geinig is omdat het zo lomp is

avatar van Pazmaster
Jack Black vind ik ook altijd wel een grappig mannetje om naar te kijken. Het verhaal is helaas niet echt sterk maar er zitten wel een paar geinige scènes in. Verder niet zo bijzonder.

Aardig filmpje van Black.

Je zou vooraf niet veel geven voor Black en Marsden als duo, ze spelen ook tegenpolen in deze film, maar gek genoeg werkt het wel. Zag het begin wel een beetje somber in, maar dat had meer te maken met de dramady toetsen (ben ik ondertussen wel moe, laat comedies maar gewoon weer comedies zijn).

Mogel en Paul weten eigenlijk een aantal zaken erg goed te combineren. Het wat droevige figuur van Black steekt mooi af tegen de patserige Marsden, af en toe wat leuke gags die je niet doen vergeten dat je naar een comedy zit te kijken en dan uiteraard hét moment van de film. Shockerend zou ik het niet willen noemen, maar wel een geweldig wtf moment.

Daarna plooit het allemaal iets teveel dubbel, waardoor het vooral afwikkelen is wat daarvoor werd opgebouwd. Zoals altijd wel neemt het drama iets teveel de bovenhand en ondanks dat de film wel aardig afsluit mist het einde toch wat kracht.

Degelijk eerste filmpje van dit duo. Leuk om Black weer eens bezig te zien, Marsden doet het goed en vooral in het eerste deel komt de film een aantal keer leuk uit de hoek. Echt héél memorabel is het allemaal niet, maar vermaken doet het wel.

avatar van Sir_John
Ik ben het inderdaad wel met onderhond eens hier.
Er wordt gezegd dat dit een comedy is.. maar het neigde meer richting drama te gaan..
Niet om het even het heeft mij wel wat snaren geraakt..
Al met al toch wel een leuke film om te kijken. Als je gewoon even geen behoefte heb aan een actie film. Maar gewoon een film met Jack black.
Nou moet ik wel zeggen dat Jack black toch wel betere films gemaakt heeft.
Maar deze film valt mij wel te pruimen en dus geef ik hem toch wel een 4tje.
De nogal " I am nothing" guy... mocht er ook wel zijn vond ik..
Dus ja. Redelijk aardig film vind ik zo

avatar van Brabants
Bij het zien van deze film was het tijdens de aftiteling weer zo'n moment waarop ik tegen mezelf kon zeggen; knap dat je dit hebt weten af te kijken, want het was op elk front serieuze pulp. Het was duidelijk zo'n project waarbij de regisseur tal van onderwerpen wou gebruiken(zoals o.a. ontgoocheling, zelfbedrog, identiteit en zo nog veel meer), maar het hierdoor nu juist aan identiteit en richting ontbrak. Wat je dan krijgt is een saaie film die nergens in weet uit te blinken. Het acteerwerk was beneden de maat en Jack Black heeft me echt teleurgesteld want ik ben veel beter van hem gewend.

avatar van james_cameron
Beetje ongemakkelijke mix van komedie en drama, al is dat wellicht ook de bedoeling van de film. Jack Black is in ieder geval perfect gecast in de hoofdrol als voormalige nerd die de blits wil maken op de aankomende reunie door de komst van James Marsden te regelen, destijds de meest coole gast op school. Om dit te bereiken is hij bereid heel ver te gaan. Sporadisch is de film erg grappig, niet in de laatste plaats door de dynamiek tussen Black en Marsden, maar bepaalde scenes en onderliggende thema's voelen een beetje geforceerd aan, waardoor de film nogal onevenwichtig is geworden.

avatar van missl
Ongemakkelijke film die eigenlijk geen richting weet te kiezen. Het poogt komedie te zijn maar gaat zeker vanaf de helft over in drama. Daar is Black gewoon niet zo goed in. Marsden doet het goed als stoere vent.

avatar van keimpeS
Zeer aparte film en had geen idee waar het naar toe zou gaan, best onverwacht. Het is om te lachen maar ook best dramatisch. Ik vond Jack Black & James Marsden goed spelen en de aparte soundtrack past goed bij de film!

avatar van bounze
Jack Black in een komedie. Dat gaat niet. Deze man is zo slecht in acteren dat het gedrag van Black gewoon irritant word. De zenuwslopende trekjes van Black kennen we nu wel. Het verhaal weet inderdaad niet echt een kant te kiezen, het is voorspelbaar en alle cliches worden uit de kast getrokken. Ongeloofwaardige film. Deze krijgt van mij 1 ster voor de moeite.