The Wreck of the Mary Deare (1959)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Michael Anderson (I)
met Gary Cooper, Charlton Heston en Michael Redgrave

Als de schipper van een reddingsboot (Heston) het wrak van de Mary Deare wil bergen, blijkt onverwacht de kapitein (Gary Cooper) nog aan boord. Die probeert gedurende de rest van de film te bewijzen dat hij niet schuldig is aan nalatigheid.

Vond de film niet erg goed, maar mischien komt het omdat ie in het Duits was. Maar de cleu van de film komt al heel snel aan het licht en verder wordt ie ook niet ecgt spannend

Dick2008
Heel lang geleden dat ik deze film gezien heb. Maar hij kwam weer op de ARD, dus ik heb maar weer eens gekeken. Deels doe ik dit om te zien of ik wel goed zit met mijn stem en deels was ik ook wel benieuwd hoe de film ook weerl ging.

Goede acteur hoor die Gary Cooper, hier ook weer. Charlton Heston speelt trouwens ook goed. Verder een piepklein rollletje van John Le Mesurier. Deze film kent een bijzonder fraaie eerste helft. Mysterieus en spannend, met prachtige opnamen van zo'n groot oud stoomvrachtschip in de ruwe zee. Die opnamen zijn niet altijd even geslaagd, maar vaak toch wel. Passende muziek maakt dit compleet. Helaas verzuipt de film een klein beetje door het rechtbank gedeelte. Hier ga ik dus met mijn gestem. Verrassend genoeg komt de film na dit gedeelte toch vrij sterk weer boven water met opnieuw spanning. Zet ik de film als geheel dan maar op 3.0, erg moeilijk hoor dat gestem weer bij zo'n film als deze. Het verhaal stelt niet zo heel veel voor maar wordt wel boeiend gebracht. Voor een film uit 1959 is het toch ook wel weer een heel mooie film en heb er dan ook geen spijt van deze nog weer eens gezien te hebben. (4.0/3.0/4.0)