• 8.303.538 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Michel Gondry

Met onder meer: Meghan Murphy en Alex Barrios

Plot The We and the I

In The We and the I reist een groep scholieren voor de laatste keer van het schooljaar met de openbare bus naar huis. De bus is verdeeld in groepjes: perstkoppen, sukkels en vooral veel kinderen die gewoon de dag proberen door te komen. Tijdens de reis, die dwars door The Bronx leidt, doen ze wat kansarme jongeren van hun leeftijd vaker doen: etteren, praten over liefde, seks en relaties en weinig rekening houden met hun medepassagiers.

kappeuter (crew films)

avatar van jarno1975

jarno1975

Ik kan de trailer niet echt linken met de synopsis

kappeuter (crew films)

Misschien hoort die dan bij een andere nieuwe Gondry film?

Dit lijkt er meer op:

The We and the I | Filmmakers, Film Industry, Film Festivals, Awards & Movie Reviews | Indiewire

avatar van gotti

gotti

avatar van jarno1975

jarno1975

Inmiddels ander plot ingestuurd.

avatar van Starmaster501

Starmaster501

Jammer, had een nieuwe Gondry in de stijl van Eternall Sunshine, Science of sleep of op z'n minst Be kind rewind verwacht.

Hopelijk gaat hij na deze weer zo'n creatieve film maken...

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20059 berichten
  • 2083 stemmen

Waar is Gondry mee bezig man!?

avatar van Starmaster501

Starmaster501

Haha easy on, hij komt ook weer met een andere nieuwe en typische Gondry film!

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20059 berichten
  • 2083 stemmen

I know, maar dit ziet er niet uit.

avatar van Macmanus

Macmanus

Gondry op de verkeerde plek.

Vond het allemaal wat gezocht en VPRO/linksig. Kom laten we non acteurs nemen, ze wat stompzinnig laten praten en doen, om een beeld te geven van de jeugd van tegenwoordig. Kijk ons eens in touch zijn met de hedendaagse jeugd. Gondry is geen Amerikaan en heeft daar zijn jeugd niet gehad en dat merk je. Waar Gus van Sant (die ook wel eens met non acteurs werkt) het slimmer doet. Door zijn films niet puur op dialoog te laten lopen en door jeugd te nemen waar hij waarschijnlijk dichter bij in de buurt staat. De trade mark van Gondry, knutsel filmpjes, staat wat in de weg met de sfeer van realiteit die hij enerzijds wel wil creëren.

Wat Gus ook beter doet, is toch nog ergens naartoe werken. Maar dat doet Gondry hier ook niet. ze zitten in de bus en dat heeeeeeel lang, en zo nu en dan stappen er wat mensen uit. De gesprekken zijn dermate onbenullig dat het eigenlijk wel snel verveeld. Ik had dan ook erg veel moeite met het einde bereiken.