Monsters University (2013)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Dan Scanlon
met de stemmen van John Goodman, Billy Crystal en Steve Buscemi

Mike Wazowski en James P. Sullivan zijn een onafscheidelijk paar, maar dat was niet altijd het geval. Vanaf het moment dat deze twee monsters elkaar tegenkwamen, konden ze elkaar niet uitstaan. "Monsters University" opent de deur naar hoe Mike en Sulley hun verschillen overwonnen en elkaars beste vrienden werden.

avatar van tattoobob
Niet zo leuk als het eerste deel,maar alsnog erg vermakeijk.
De animaties in deze film zijn logischergewijs van hogere kwaliteit dan van het eerste deel.....dus daar heeft deze weer een pluspunt.
Verder zitten hier ook weer leuke humoristische stukjes in en is het al met al gewoon weer een leuke Pixar film geworden.

Leuke film met prachtige animaties en een mooi einde. De gehele plot is wel een beetje magertjes en wat meer humor mocht ook wel.

avatar van Kondoro0614
Monsters University

The Beginning Of. Ja, hoe begon Monsters, Inc.? Nou zo dus! Het begon allemaal dus met een school, erg leuk gevonden. Maar is dat niet een beetje te laat? Ik vind eigenlijk van wel. Ze hadden het eigenlijk andersom moeten doen dat je als eerste film de university hebt en dan nou de Monsters, Inc. Dat ze der eindelijk werken. Maar goed, dat is niet het geval maar het blijft nog best wel een geinige film om naar te kijken. Toch vond ik deel 1 beter maar, deze is toch ook wel identiek. Groepsmentaliteit was belangrijk in deze film en dat vond ik mooi om te zien! Verhaal was prima om te volgen soms wat slapjes maar dat gebeurde niet vaak. Concept ook erg leuk bedacht en niks mis mee! Al om al leuk om achter deel 1 aan te kijken en zeker wel vermakelijk voor een middagje film kijken!

avatar van De wind
Geweldige film, kleurrijk en vol met humor.

avatar van ILDIB
te weinig echt spannende scènes helaas maar wel prima vermaak.

avatar van Roger Thornhill
Leuk om de personages weer te zien, en Mike en Sulley blijven geniale creaties die opnieuw uitstekend door Billy Crystal en John Goodman worden vorm-, eh, stemgegeven, maar het verhaal heeft voor mij veel te weinig om het lijf en is ook nog eens té voorspelbaar, dus uiteindelijk is deze opvolger toch enigszins een teleurstelling (hoewel ik moet zeggen dat Sulley's sabotage van Mike's proefcabine wel mooi onverwacht was). Ik hoopte ook op veel nieuwe en bizarre monsters, maar ook dat valt tegen, en de bibliothecaresse is uiteindelijk zelfs een intimiderender verschijning dan de dekaan. Nee, hoe langer ik keek hoe minder enthousiast ik werd. Heerlijk om Mike en Sulley weer te horen kibbelen, maar daar blijft het bij.

avatar van Antonev
Qua verhaal een redelijk eenvoudig animatiefilmpje, maar qua invulling is het helemaal geslaagd. De animatie is vrolijk, erg kleurrijk en fijn om te zien. De bekende personages zijn weer leuk neergezet, evenals de nieuwe gezichten die we in dit deel tegenkomen. Prima vermaak.

avatar van n00r
Super leuke animatie film. Echt fijn om me weer even kind te voelen. Geweldig vond ik hem.

Vermakelijk om te zien hoe het allemaal begon. Een paar leuke scenes maar over het geheel vrij mager helaas. Ook niet heel geschikt voor kinderen. Het thema zal aan hen volstrekt voorbijgaan.

avatar van Capablanca
Origineel en buitengewoon komisch!

avatar van W.V.
Meestal heb ik het niet zo op vervolgen, zeker niet wanneer het animatie films betreft, maar deze steekt er bovenuit, geen topper, maar wel een leuke film met een overbeknd verhaal, een bende losers die uiteindelijk toch triomfen vieren, vaker verfilmd, maar deze steekt er naar mijn mening boven uit.

avatar van Decec
Een leuke animatie/avontuur/komedie/familie/Fantasie film...
Leuk verhaal...
Leuk gemaakte animatie...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Heel goed...

Zeer entertainend animatiefilmpje van de mannen (en vrouwen) van Pixar. Waar andere films bepaalde jokes probeert af te voeren met een "zijfiguurtje" (i.e. Scrat), zitten in deze film alleen maar "zijfiguurtjes", maar dat bedoel ik dan op de positieve manier. Stuk voor stuk mooi gevonden, en ook nog eens een origineel verhaal. Zeer degelijke prequel dus!

avatar van Phantasm
Mooie film met prachtige animaties met een aardig verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Chelsea94
Ik en mijn nichtje van 9 vonden deze film erg leuk, misschien zelfs leuker dan het eerst deel.

avatar van jippie2010
Beide delen gezien en ik moet zeggen dat deze prequel me toch wat meer aansprak. Ik kreeg wat meer binding met de personages, het verhaal sprak me meer aan, en voor de rest was de qualiteit vergelijkbaar dan het eerste deel. Dikke prima: *3,5