Hollywoo (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Frédéric Berthe en Pascal Serieis
met Florence Foresti, Jamel Debbouze en Nikki Deloach

Jeanne doet de Franse stem van een Amerikaanse actrice die meespeelt in een populaire televisieserie. Maar de dag waarop bij de Amerikaanse actrice de stoppen doorslaan en ze prompt het einde van haar carrière aankondigt, hangt ook Jeanne's leven in de schijnwerpers aan een zijden draadje. Geen werk, geen inkomen, niets meer… Tenzij ze natuurlijk het heft in eigen handen neemt en het onmogelijke doet! Zoals naar Los Angeles trekken om er de Amerikaanse ster te ontmoeten en haar te overtuigen haar rol opnieuw op te nemen. Eenmaal ter plaatse kruist Jeanne het pad van een zekere Farres, die voor haar de poorten naar het wonderlijke maar complexe Hollywood wagenwijd openzet.

Zeer grappige film. Ik wil niet seksistisch zijn, maar ik ben het wel: Florence Foresti bewijst dat er ook zeer grappige vrouwen bestaan.