Die Bettwurst (1971)

West-Duitsland
Romantiek

geregisseerd door Rosa von Praunheim
met Luzi Kryn, Dietmar Kracht en Steven Adamczewski

Luzi en Dietmar leren elkaar kennen en liefhebben in de havenstad Kiel. Zij een oudere secretaresse uit de middenklasse, hij een jonge arbeider uit Berlijn. Beiden doorlopen alle kleinburgerlijke rituelen en clichés die ze geleerd hebben via onderwijs en media. Ze gaan samen naar een vrijetijdszaaltje om er te dansen, zij laat hem haar kleine tuin zien en haar fotoalbum. Na een liefdesnacht, helpt hij haar met stofzuigen. Plotseling ontmoeten zij oude criminele vrienden van Dietmar en deze ontvoeren Luzi...

avatar van narva77
Wat dit precies moet voorstellen, weet ik niet. Een aantal sketches van de twee hoofdpersonen, een experimenteel project. Sloeg eigenlijk nergens op, maar was toch op de één of andere manier wel intrigerend om naar te blijven kijken. Kijken op eigen risico.