• 8.225.931 stemmen

The Bride Came C.O.D. (1941)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: William Keighley

Met onder meer: James Cagney, Bette Davis en Jack Carson

Over The Bride Came C.O.D.

"She Came Collect and his heart paid the freight . . . in the year's romantic explosion !"

Joan, de dochter van een oliebaron, is van plan om weg te lopen met een bandleider, die ze pas vier dagen kent, om met hem te trouwen. De in geldnood zittende piloot Steve wordt gevraagd om ze naar Nevada te brengen, maar hij maakt een deal met Joan's vader om haar ongehuwd naar hem toe te brengen. Hij vliegt met haar weg, maar stort neer in de woestijn. Wanneer de bandleider arriveert met een priester, doet Steve er alles aan om te zorgen dat hij Joan alsnog bij haar vader kan afleveren.

image

Sheriff McGee

Judge Sobler

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Bette Davis en James Cagney schitteren in deze slapstick-comedy uit 1941.

Grappig en vermakelijk.

De inhoud van de film-tekst die hierboven bij de film staat,klopt niet.

Wat de werkelijke inhoud van deze film is:

Davis wil gaan trouwen met Carson,maar wordt in opdracht van haar rijke vader Palette,die tegen dit huwelijk is,ontvoert door piloot Cagney.

Tijdens de"ontvoering"stort het vliegtuigje echter neer in de woestijn,waar Davis en Cagney allerlei grappige avonturen beleven met de liefde als gevolg.

avatar van MNV2

MNV2

One of you's gonna get married and the other one's going to jail, so you really got a lot in common.

De beste film van Keighley die ik tot zover zag. Vermakelijke komedie met James Cagney die hier een piloot speelt die het huwelijk tussen een miljonairs-dochter Joan (Bette Davis) en een bekende zanger moet weten te vermijden om geld te krijgen van Joan's vader. De humor werkt dikwijls niet meer zo goed, maar de one-liners waren wel weer leuk om te horen. Het plot schijnt wat weg te hebben van It Happened One Night, maar dat neemt niet weg dat ik hier van genoten heb.

3.0 sterren

avatar van tsjidde

tsjidde

Ik vond deze als screwball comedy minder geslaagd, maar als klassieke romcom ging-ie wel. Maar haalt het toch bij lange na niet bij It Happened One Night.