Cynthia (1947)

1 stem

Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Elizabeth Taylor, George Murphy en S.Z. Sakall

De tiener Cynthia Bischop heeft een zwakke gezondheid en is beschermd opgevoed. Ze mag nooit in het gezelschap van andere tieners zijn. Hoe gefrustreerd Cynthia ook mag zijn, ze heeft niets tegen haar ouders Larry en Louise Bischop, die vinden dat ze veel meer in hun leven bereikt konden hebben als ze kinderloos waren gebleven. Alleen door de ontdekking dat ze een prachtige zangstem heeft, is Cynthia in staat om uit haar beschermde omgeving te ontsnappen. Ze wordt op de middelbare school lid van het zangkoor van de aanhalige Weense muziekleraar professor Rosenkrantz en ze wordt verliefd op haar schoolvriend Ricky Latham.

avatar van Dogie_Hogan
FIlm met filmkusdebuut van de toen15-jarige Elizabeth Taylor.