• 8.481.081 stemmen

Geregisseerd door: Arie Posin

Met onder meer: Annette Bening, Ed Harris en Robin Williams

Releasedatum: 8 mei 2014

Plot The Face of Love

"She lost her perfect love... until she found his perfect double."

'The Face of Love' vertelt het verhaal van de weduwe Nikki (Annette Bening) die, enkele jaren na het verlies van haar man Garrett, een man genaamd Tom (Ed Harris) ontmoet. Tom lijkt precies op haar overleden echtgenoot. Plotseling wordt ze overspoeld door oude gevoelens en realiseert ze zich dat ze de liefde van haar leven heeft ontmoet... voor de tweede keer.

image

kappeuter (crew films)

Nieuwe titel: The Face of Love (voorheen Look of Love)

Vanaf 26 september in de bioscoop (Independent Films)

avatar van blurp194

blurp194

Een moeizaam drama.

Ed Harris en Annette Bening zijn prima op dreef en spatten haast van het scherm af op hun oude dag, Robin Williams hangt er in vergelijking maar een beetje suf bij in een klein bijrolletje. Maar het verhaal wordt wat makkelijk afgeraffeld, vooral het einde slaat een paar grote stukken over. Voelt een beetje onaf daardoor. Toch wel een aardige film, de moeilijke materie - hoe onwaarschijnlijk ook, het komt natuurlijk voor - wordt integer neergezet. Wat me wel wat onwaarschijnlijk overkomt is dat Tom pas zo laat in de gaten heeft hoe de vork in de steel zit. Maarja, het zal je zelf overkomen.

gauke

Een lichtvoetig bedoeld liefdesdrama dat bij mij de gevoelige snaar niet wist te raken. Bijzonder realistisch kwam het verhaal niet op mij over en voordat het punt waarover het in deze film om draaide werd bereikt, werd je geduld als kijker behoorlijk op de proef gesteld. Ed Harris (wat is hij oud geworden) en Annette Bening speelde beiden goede rollen; de laatste als breekbare en bezeerde vrouw; maar voor mij konden ze de film niet redden.

avatar van brief encounter

brief encounter

Begint veelbelovend. Beide hoofdrolspelers overtuigen; toch komt het mooie verhaal niet goed uit de verf. Doet denken aan het schilderij: het lijkt, maar bij nadere beschouwing net niet. De ontwikkeling is me net even te gladjes, te Amerikaans. Maar het verhaal zal menigeen aanspreken.

avatar van ricone

ricone

verassend goede film, die wordt gedragen door een briljante Benning....

heerlijk integer gefilmd.....

avatar van Sneakers35

Sneakers35

Ik dacht op de cover Sylvia Kristel te herkennen, maar dat is natuurlijk Annette Bening.

avatar van weberanja

weberanja

Jammer.. ik dacht dat Robin Williams weer is ging schitteren in deze hectische film. Maar wat schets mijn verbazing, een lullig bijrolletje en de pijn straalt van zn gezicht af! Ed Harris speelde prachtig waar Bening duidelijk buiten haar rol viel. Al me al een film die net op het randje is.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Voor mij net aan 3,5 ster, al is het verhaal natuurlijk heel vergezocht.

Maar voor mij haalde annette bening de film omhoog.

Ik heb me prima vermaakt en daar is film toch voor bedoeld.

avatar van Brabants

Brabants

• 2086 berichten

Klein maar uiterst innig filmpje wat over het algemeen langdradig van stuk is, maar qua gevoel zeer overtuigend is. Het mindere is toch wel de vertragende manier waarop het script vorm heeft gekregen. Het sterke is toch wel de emotionele kant en de expressies die voortvloeien uit het haast morbide karakter van Nikki. In hoeverre een persoon kan gaan in de waan m.b.t. het verwerken van het verlies van een partner. Ed Harris laat zien hoe ongelooflijk goed hij is en Annette Bening is wereldklasse. De chemie is sterk en ze zijn beiden de reden waarom deze over het algemeen trage film toch zeer spannende en uiterst geloofwaardige momenten kent.

scorsese

Aardige film waarin een vrouw een man ontmoet die als twee druppels water lijkt op haar overleden man. Het gaat hier niet over hoe het komt dat de twee mannen op elkaar lijken, maar wat het doet met de personages. Een fijn rustig tempo en een uitstekende cast. De uiteindelijke waarheid laat even op zich wachten en valt een beetje tegen.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/romantiek film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Ed Harris en Robin Williams...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Movsin

Movsin

Stappen we over het onwaarschijnlijke van het verhaal, dan krijgen we toch nog een voldoende onderhoudende film die, binnen de vertoonde emotionalitiet van de romantiek, ook nog enkele grappig uitvallende passages kent.

Annette Bening overtuigt best in haar rol.

avatar van Zoevene

Zoevene

Wat een draak van een film.

En waarom ziet Ed Harris eruit als een 80jarige, terwijl hij toen 62 ofzo was?

avatar van mrklm

mrklm

Een paar jaar nadat Nikki Lostroms [Annette Bening] echtgenoot Garret Mathis [Ed Harris] is verdronken ziet ze in een museum een man die sprekend op Garrett lijkt. Ze ontdekt dat het gaat om Tom Young [Ed Harris], een docent Kunst op een universiteit en ze besluit hem over te halen om haar privélessen te geven. De twee vallen al snel voor elkaar, maar Nikki probeert Tom krampachtig verborgen te houden voor haar dochter [Jess Weixler] en haar vriendelijke buurman [Robin Williams]. Er is ook een sleutelrol voor een schilderij, voor degenen die nog niet doorhebben dat dit romantische drama nadrukkelijk geïnspireerd is door Vertigo, met prima spel van Harris als Novak en Bening als Stewart. Williams zit helaas opgescheept met de rol van Barbara Bel Geddes. Wie zegt u? Precies!