ad

Geregisseerd door: Terry Miles

Met onder meer: Donald Sutherland, Christian Slater en Jill Hennessy

Releasedatum: 29 mei 2012

Over Dawn Rider

"Justice is a quick draw."

Kort nadat John Mason weer in contact is gekomen met zijn vervreemde vader wordt hij tijdens een trein overval neergeschoten en zijn vader gedood. Wanneer hij op een nabijgelegen ranch herstelt van zijn verwondingen wordt hij verliefd op de lokale bewoonster Alice. Wat hij echter niet weet is dat de man die verantwoordelijk is voor de dood van zijn vader vlakbij is...

image

avatar van Barfly

Barfly

Remake van John Wayne's The Dawn Rider (1935)

avatar van Barfly

Barfly

In de trailer komt de film over als een typische tv-western. Ondanks de namen Sutherland en Slater ben ik er niet wild van geworden.

avatar van trebremmit

trebremmit

Ziet er weer erg goedkoop uit, net als zoveel van die tv westerns.

Mischien kunnen de acteurs er nog wat van maken.

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Inmddels op DVD verkrijgbaar.

avatar van 606

De vorige poster had een veel meer western uiterlijk, deze nieuwe poster is meer gericht op een actie film. Zo zie ik het.

avatar van jarno1975

jarno1975

Er heeft geen vorige poster opgestaan, er stond een still. Maar je bedoelt waarschijnlijk deze.

jarno1975 schreef:

Ja inderdaad, dat is een echte western poster, aangezien het een western betreft. maar dat is puur een gevoel erbij.

avatar van Oliveri

Oliveri

Nog niemand commentaar op deze film?

Oliveri schreef:

Nog niemand commentaar op deze film?

Ja, best een aardige B film.

Geen hoogstaand meesterwerk, sfeer was best oke. Ik heb wel eens slechtere western B films gezien.

avatar van halokido431

halokido431

Kijkt wel lekker weg,maar zit wel simpel in elkaar.

avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

Christian Slater. Proest.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2030 stemmen

Het is een western, maar duidelijk eentje van mindere kwaliteit. Appaloossa en 3.10 to Yuma zijn veel beter. Ook het acteren is van minder niveau, muv Donald Sutherland die nog wel een degelijke rol neerzet. De filmlokaties zijn vaak hetzelfde en daar is duidelijk niet op geinvesteerd. Geen mooie shots van natuur en dergelijke. Naar mijn mening hebben ze wat bossages en grasvelden in de buurt van de studio gebruikt.

Het is een duidelijke B film met over het algemeen B acteurs. Het verhaal van de film is redelijk, maar er zit weinig diepgang in, wat je trouwens ook niet verwacht in een western. Op zich hou ik wel van een moderne western maar deze scoort niet hoog 2.0 voor mij.

avatar van janjesper

janjesper

Ik lees hier dagelijks, maar plaats nooit een bericht.

Maar voor deze film maak ik een uitzondering: Wat een verschrikkelijk slechte film zeg, zelden zoiets gezien.

Het verhaal trekt werkelijk nergens op, er zitten zoveel onlogische wendingen in, totaal geen karakterontwikkeling, dit is echt zonde van mijn tijd geweest.

Bagger van de onderste plank.

avatar van mikeholland

mikeholland

Slechte film. Allemaal veel te netjes qua decor, kleding. Slecht verhaal........Moeite niet waard.

avatar van audulfus

audulfus

Ook ik lees hier dagelijks, maar neem nooit de moeite om zelf een berichtje te schrijven. Totdat ik deze film heb gezien !

Het is een saaie eentonige vertoning met zeer slechte achtergrondmuziek en erg wrak en onlogisch gemonteerd en ellenlange saaie dialogen !. Halverwege een paar keer ingedommeld. Zo slecht geacteerd dat het soms meer een comedy lijkt dan een western. Er kwam nog net geen water uit de pistooltjes spuiten..

Dit is nog erger dan een B film. Zonde van mijn tijd geweest.

Een halve ster heb ik gegeven, en dat is eigenlijk nog veel te veel.

avatar van Toontje G

Toontje G

De kogels fluiten in het rond en soms raken ze nog wat ook. De acteurs hebben hun teksten goed van buiten geleerd want ze zeggen hem keurig op. Je ziet al ruim van te voren aan komen wat er gaat gebeuren. M.a.w. als je nu echt niets te doen hebt en je denkt dat je je ogen niet open kan houden moet je deze film zeker aanzetten en als je dan weer wakker wordt heb je weinig gemist.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik moet zeggen dat deze film best nog wel meevalt gezien de negatieve reacties hier. Het is een simpel verhaal maar ook niet heel slecht. En het acteerwerk kan er ook best mee door hoewel ik Christian Slater en Lochlyn Munro nou niet echt vind overtuigen als cowboys. Ik vind ze er gewoon de types niet voor. Qua special FX had het ook wel iets beter gekunt. Nu wordt er maar een beetje in het wilde weg geschoten en vallen ze neer zonder dat je een inslag of ook maar een beetje bloed ziet. Dat is wel jammer, dat moet toch beter kunnen anno 2012. Maar afgezien daarvan is het best een redelijke film die lekker wegkijkt als je je verstand op nul zet. 2,5 ster

avatar van aart1706

aart1706

Goedkope remake waarin Donald de hoofdrol neemt met goed akteerwerk Alle andere acteurs zijn niet overtuigend Voor de rest aardig verhaaltje met een hoop knalwerk en waar alcohol behoorlijk wordt gepromoot maar er geen enkel rokertje voorkomt (in een western?). Alles bij elkaar een niet noemenswaardige film

avatar van madmax1

madmax1

In de jaren 40-50 hadden we B-Westerns ,ook daar waren er producten bij die het aanzien niet waard waren maar hadden meer sfeer dan deze recentelijke zogenaamde westerns .

avatar van mr rumson

mr rumson

Als je zo eens een western film ziet dan zou je kunnen denken dat een western film maken niet zo moeilijk kan zijn .

Je zorgt voor wat acteurs een kudde paarden een leuk stadje en niet te vergeten een spannend verhaal en je hebt een western zou je zeggen .

Maar als je dan deze film ziet is het echter niet zo eenvoudig.

Ten eerste mist deze film een belangrijk ding en dat is de juiste western sfeer.

Ten tweede blijkt wel dat niet iedere acteur gemaakt is voor in een western te acteren.

Hier waren het er echter niet een maar zowat alle acteurs waren maar matig.

Ook het landschap past voor mij niet echt in een western.

Het is een soort bos waar je eerder verwacht dat Robin Hood uit de struiken te voorschijn springt dan een stelletje outlaws.

Het stadje wat we voorgeschoteld krijgen heeft totaal geen uitstraling maar ook zie je er niemand anders lopen dan de acteurs waar het om draait.

Voor mij heeft de film ook last van te veel ellenlange dialogen zonder dat dit ook maar iets van spanning of wat dan ook met zich meebrengt.

Wat er voor mij nog mee door kan zijn de actie scenes al moet je daar ook niet te veel van verwachten. Het verhaaltje zelf is niet slecht en past ook prima bij een western .

Maar door de boven genoemde punten blijft daar jammer genoeg weinig positiefs van over.