Dead Season (2012)

Horror

geregisseerd door Adam Deyoe
met James C. Burns, Scott Peat en Marissa Merrill

Elvis en Tweeter zijn allebei overlevenden na twee zombie uitbraken. Ze ontvluchten de Verenigde Staten om een veilige plek te vinden op een tropisch eiland. Bij aankomst komen ze echter in aanraking met een gemeenschap die alles behalve beschaafd is...

avatar van jeroentjuhhhhh
Deze poster deed een beetje hinten naar een Dead Island (een game, voor de leken) achtige flick. De film zelf doet daar af en toe aan mee, maar echt kleurrijk genoeg is het over het algemeen absoluut niet. Voorspelbare zet van Deyoe om hier iets mee te doen, maar het had beter gemogen. Rommelig neergezet en bovendien komt het nergens verder dan leuk en/of redelijk. Gore is oké, cast is oké... ach, het is wel oké.

Soundtrack overigens alleraardigst, zeker voor de gamers onder ons die de impact van de eerste klanken en beelden van de Dead Island trailer nog kunnen herinneren. Dat effect komt half terug richting het einde van de film en dat is al meer dan verwacht. Geen verkeerd filmpje, jammer dat het niet verrast.

avatar van Keane1983
Het plot deed me ook wel denken aan dead island (the game). Qua verhaal zitten er een paar overeenkomsten in maar verder....nope (misschien wel net zo slecht als de game...te hoge verwachtingen van gehad en het viel te veel tegen).
Ook ik stuite tegen het slechte acteerwerk en ook vind ik dat er te weinig vaart in het verhaal zit.
Persoonlijk had ik wat meer actie verwacht.
De "walkers" zoals ze de zombie hier noemen vond ik ook niet voor hoog qualiteit net als de gore scenes die er misschien toch iets te nep uitzien.
De score vond ik prima.
Al met al een zeer matige film!!! Kan er niet meer dan 2,5* geven.

avatar van Gang_Star
Dead Season, een film waarvan je als eerst zou denken 'afgekeken van Dead Island (Game)?
Qua verhaallijn en qua setting is dat zonder meer van toepassing, maar bij deze film zit er een groot verschil in de sfeer. Waar ik de game sfeervol vond, vind ik dat juist bij deze film totaal niet. De personages zijn overigens heel erg irritant en spannend is het ook nauwelijks. De gore daarentegen is vrij aardig, maar veel soeps is de rest verder helaas niet.