Dead Season (2012)

Horror

geregisseerd door Adam Deyoe
met James C. Burns, Scott Peat en Marissa Merrill

Elvis en Tweeter zijn allebei overlevenden na twee zombie uitbraken. Ze ontvluchten de Verenigde Staten om een veilige plek te vinden op een tropisch eiland. Bij aankomst komen ze echter in aanraking met een gemeenschap die alles behalve beschaafd is...

avatar van Undertaker90
Tenenkrommend slecht. Slecht geacteerd, slechte muziek, slecht verhaal. Zonde van je tijd!

avatar van jeroentjuhhhhh
Deze poster deed een beetje hinten naar een Dead Island (een game, voor de leken) achtige flick. De film zelf doet daar af en toe aan mee, maar echt kleurrijk genoeg is het over het algemeen absoluut niet. Voorspelbare zet van Deyoe om hier iets mee te doen, maar het had beter gemogen. Rommelig neergezet en bovendien komt het nergens verder dan leuk en/of redelijk. Gore is oké, cast is oké... ach, het is wel oké.

Soundtrack overigens alleraardigst, zeker voor de gamers onder ons die de impact van de eerste klanken en beelden van de Dead Island trailer nog kunnen herinneren. Dat effect komt half terug richting het einde van de film en dat is al meer dan verwacht. Geen verkeerd filmpje, jammer dat het niet verrast.

avatar van brave71
aardige film met genoeg gore

deze moet je kijken zoals zovele zobie films, niet bij na denken....
het had allemaal een beetje spannender gemogen, cker op het einde
kom op een krappe 3*

avatar van Frank Zappa
Slecht acteerwerk, voorspelbaar,... kortom, slechte film.

Voorspelbaar ja, maar wat wil je met dit soort films. Acteerwerk was overtuigend en de gore zoals je verwacht. Ik heb hem net gekeken en mij geen moment verveeld. In zijn genre gewoon een goede film. 4 sterren.

avatar van voomzap
Binnen de verwachtingen die ik had viel het erg mee. Deed me denken aan The Walking Dead (de serie). Met name door het survival-drama element. Wel veel cliché's en niet alle acteurs zijn even overtuigend maar heb me er bij gebrek aan betere zombie-alternatieven toch best mee vermaakt zo eventjes. Zeker niet slecht.

avatar van Misgunner
op zich een leuke opbouw, sommige stukken een beetje snel uitgewerkt maar toch een leuk filmpje.. Vooral het gedeelte dat ze ineens kunnen rennen is niet uitgelegd hoe dit mogelijk is, maar dat mag de pret niet drukken. Geen echt sterke film maar ook niet zo slecht als ik vooraf had verwacht na het bekijken van de trailer

avatar van Keane1983
Het plot deed me ook wel denken aan dead island (the game). Qua verhaal zitten er een paar overeenkomsten in maar verder....nope (misschien wel net zo slecht als de game...te hoge verwachtingen van gehad en het viel te veel tegen).
Ook ik stuite tegen het slechte acteerwerk en ook vind ik dat er te weinig vaart in het verhaal zit.
Persoonlijk had ik wat meer actie verwacht.
De "walkers" zoals ze de zombie hier noemen vond ik ook niet voor hoog qualiteit net als de gore scenes die er misschien toch iets te nep uitzien.
De score vond ik prima.
Al met al een zeer matige film!!! Kan er niet meer dan 2,5* geven.

avatar van HALVE TAMME.
Deze is vanavond bij mij aan de beurt.Aangezien de meningen zijn verdeeld,ben ik erg nieuwsgierig gemaakt.

avatar van Noodless
Geen spanning of sfeer in de film.
Acteerwerk is zwak en de gore stelt niet zoveel voor. 2/10

avatar van HALVE TAMME.
Noodless schreef:
Geen spanning of sfeer in de film.
Acteerwerk is zwak en de gore stelt niet zoveel voor. 2/10

Mijn nieuwsgierigheid is niet beloond.

Ik ben het met jou eens Noodless.

avatar van barcam
Slechte en zeeeer voorspelbare zombie b-film die nooit spannend is en geen schrikmomenten heeft wat toch een vereiste is in dit genre.

avatar van jeroentjuhhhhh
''Schrikmomenten'' zijn allerminst een vereiste in het horrorgenre. Ook niet als je het beperkt tot bepaalde subgenres.

avatar van barcam
Denk dat de meeste mensen in het echte leven wel zouden schrikken van een Zombie en niet direct naar de Gamma hollen achter een kettingzaag of zo maar dit geheel terzijde

Ik heb het 35minuten kunnen uithouden.Toen heb ik 'm uitgezet zo slecht ....

avatar van weerwolf79
Heb me prima vermaakt, de zombies zien er goed uit, het verhaal is niet sterk maar dat verwacht ik ook niet, helaas wel wat vreemde foutjes, zwemmen met een grote hamer uit het niks een molotv cocktail en hier en daar wat rare tijdsverdrijf elementjes.

avatar van Boeikens
Had er meer van verwacht.

Komt in het vaarwater van The Walking Dead maar heeft lang niet diens kwaliteit.
Te traag en vooral de gore komt niet echt uit de verf vanwege het slechte camerawerk. Waarschijnlijk om de mindere FX te verdoezelen. En dat slappe geluid van de schoten

avatar van Sopherian
Hij was niet super goed en ook niet super slecht.
Keek lekker weg en er zat veel spanning in vooral het einde.
Zonde dat somige mensen hem niet afkijken en dan een laag cijfer geven want hij was echt zo slecht niet.

avatar van schumacher
Middelmatige b-film maar toch nog doenbaar om eens gezien te hebben.
Verwacht niks van acteerprestaties of wat dan ook.

Tsja wat moet je hier nu van zeggen.

Allereerst word er een jongen geïntroduceerd die vervolgens na een minuut of 10 (en een handvol zinnen) al dood gaat, en vervolgens heeft zijn hanger de hele film lang een diepgewortelde emotionele betekenis (de hele hanger is haast langer in beeld geweest als die jongen zelf).

De muziek ligt er nogal dik bovenop, alle zombiescené's van begin tot eind met opbouwende muziek (dat werkt niet), tegen het einde zowaar wel een fijne track maar deze deed wel héél erg denken aan 28 Weeks Later.

Het verhaal is behoorlijk chaotisch, een keer met je ogen knipperen en de hoofdrolspeler heeft weer compleet nieuwe normen en waarden (meermalen gedurende film), geen gedegen opbouw. Het verhaal was verder wat vergezocht over allerhande chemische testen op het eiland.

Pluspunten, speelduur was ok, locatie was ok best fraai (en leende zich er wel voor). Zonder al te veel moeite uitgekeken verder.

avatar van huiguh
Dit is echt de slechtse zombie film die ik ooit heb gezien....

- Zeer slecht verhaal
- Slecht acteerwerk
- Belabberde special effects
- Gore is eerder lachwekkend
- Geen spanning
- Voorspelbaar
- Geen seconde inlevingsvermogen gehad met welk personage dan ook

en zo kan ik nog wel ff door gaan, maar dat is zonde van mn tijd. Net als deze film...

avatar van Gang_Star
Dead Season, een film waarvan je als eerst zou denken 'afgekeken van Dead Island (Game)?
Qua verhaallijn en qua setting is dat zonder meer van toepassing, maar bij deze film zit er een groot verschil in de sfeer. Waar ik de game sfeervol vond, vind ik dat juist bij deze film totaal niet. De personages zijn overigens heel erg irritant en spannend is het ook nauwelijks. De gore daarentegen is vrij aardig, maar veel soeps is de rest verder helaas niet.