ad
  • 8.081.148 stemmen

The Suicide Theory (2014)

Drama | 98 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Dru Brown

Met onder meer: Steve Mouzakis, Leon Cain, Joss McWilliam

Releasedatum: 10 juli 2015

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over The Suicide Theory

"Do you believe in fate?"

Steven Ray was nooit heel normaal. Maar wanneer Annie, de liefde van zijn leven, omkomt slaan bij hem de stoppen door. Zijn gewelddadig en bizar gedrag wordt oncontroleerbaar. Op een avond dat hij zijn volgende moord plant valt een lichaam naar beneden op zijn cabine. Het blijkt Percival te zijn, die een mislukte zelfmoordpoging ondernam. Dit interfereert niet alleen Steven’s plannen, maar deze toevallige ontmoeting introduceert ook de twee met elkaar in hun verdrietig en eenzaam leven. Percival gelooft dat hij vervloekt is om op wonderbaarlijke wijze elke zelfmoordpoging te overleven en concludeert dat het lot hem en Steven samenbracht. Zo huurt hij Steven om hem te helpen bij zelfdoding...

avatar van joshua1988

joshua1988

Een aangename verrassing uit Australie met een wonderbaarlijk plot, maar zo vernuftig uitgewerkt, dat ik deze film zeker nog een keer ga zien. Drama met een behoorlijke glimlach is aan mij wel besteed en als de hoofdrolspelers ook nog eens overtuigend hun rol vertolken dan ben ik wederom verrast dat het nog altijd mogelijk is zulke films te maken. De gehele cast was mij totaal onbekend en daarom ben ik van mening dat een film niet echt sterren nodig heeft om geslaagd te zijn. Ik laat het verhaal hier bewust rusten want dit moet je helemaal zelf ervaren. De film doet zijn werk en sleept je tot de aftiteling in zijn greep mee...

WOW!

Van mij krijgt deze briljante film echt de volle bak. De film gaat over het lot, berouw, wraak, de zin van het leven, seksualiteit en zo meer. Het is zit briljant in elkaar. Na 20 minuten wist ik de clue al maar desondanks bleef de film geweldig. Echter zaten er ook nog een aantal verassingen in die ik niet had zien aan komen. Het acteerwerk is ook zeer goed, de sfeer, de opbouw, de eindconclusie, ja eigenlijk alles. Ik ben echt lyrisch over de film Het is heel heel heel lang geleden dat ik zo een goede film heb gezien. Absolute 100% aanrader, een mustsee.

Geweldig!

gauke

johnhendrikos heeft me getipt en deze productie verdient zeker meer stemmen dan de karige 5 die hier tot nu toe staan.

"Je hebt geluk dat je nog leeft" was de kern van dit goed geschreven, boeiende, bizarre en zeker gewelddadige neo-noir misdaaddrama (waarin alles een reden had), rond twee intrigerende, gecompliceerde mannen die hun demonen (d.m.v. flashbacks werd getoond waarom) met zich mee torsten en dat vergezeld ging van een portie galgenhumor.

gauke schreef:

Heey Gauke, blij dat je hem ook kon waarderen

avatar van Sherrytjuh

Sherrytjuh

Wauw wat een mooie mooie film!!

avatar van joolstein

joolstein

"You're lucky to be alive" Is de terugkomende zin in deze intrigerende drama-film. Waarin de mannen Steven Ray, een killer, en Percival, gay en overlever van meerdere zelfmoordpogingen elkaars pad kruisen. Misschien is dat relaas in de tweede helft ietwat te voorspelbaar. Echter de uitwerking blijft boeien! De twee hoofdrolspelers Steve Mouzakis en Leon Cain zijn zeer goed op dreef in hun gecompliceerde karakters met af en toe wat heerlijke humoristische momentjes. En ook Dru Browns camerawerk-uitvoering, die wat weg heeft van neo-noir, past goed. Het Lot vs. vrije wil komt pas in de laatste helft te voorschijn en had misschien iets beter uitgewerkt kunnen worden, maar ach de film heeft genoeg te bieden om hem te laten slagen!

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Heel erg somber en mooi in zijn diepgang,dat kan blijkbaar en het dan toch kunnen volgen.

Zoals je dat vaak niet kan bij films als The Tree of Life die ook prachtig is maar soms onnodig moeilijk .

Het spel,de soberheid,en de aangesneden thema's zijn dingen waar je even stil van word.

heel erg indrukwekkende film,zoals je ze niet vaak ziet .

avatar van Warp

Warp

Het verhaal is goed en wordt mooi gebracht. Er komen enkele onderwerpen zoals leven en dood, noodlot en viendschap tevoorschijn. De film had zó mooi kunnen zijn maar het wordt voor mij totaal omlaag gehaald door de hoofrolspeler Steve Mouzakis waardoor de film helaas net op een onvoldoende uitkomt.

Er wordt sympathie voor hem gewekt maar het is voor mij onmogelijk om met hem mee te leven. Naast dat hij matig acteerwerk levert is hij een ontzettende hyporiete eikel.

De dialogen waren ook niet altijd sterk met als dieptepunt in de bar met de blonde dame:

What do you do?

-I kill people.

.....

-Haven't been laid in a while.

Promise me to be good at it?

En vervolgens neukt hij haar bijna letterlijk dood.

Belachelijk.

Of de scene als hij zijn wapen op Percival richt als hij erachter komt dat hij zijn vrouw heeft doodgereden. Er komt bewaking/politie aan en laten hem uiteindelijk simpel wegrennen.

Als het dan nog niet belachelijker kan durft de stoere huurmoordenaar, die natuurlijk langzaam weer zijn gevoel terugkrijgt, niet de straat over te steken omdat zijn vrouw daar gestorven is..

Het einde is ook lichtelijk voorspelbaar aangezien je weet dat Percival toch wel aan zijn einde zal komen. Enigszins is hier het noodlot ook wat simpel uitgewerkt. Percival vermoord de vrouw van Steve en Steve heeft de vriend van Percival, Christopher vermoord.

Ik snap de hoge waarderingen en de film bevat wat mooi scene's met name richting het einde toe. Het was alleen dat de hoofdrolspeler en de zaken hierboven die het voor mij minder intens maakte.

john mcclane 2 schreef:

heel erg indrukwekkende film,zoals je ze niet vaak ziet .

Zei toch dat dit een zeer goede film was Tip hem door aan anderen

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

johnhendrikos schreef:

Zei toch dat dit een zeer goede film was Tip hem door aan anderen

Toevallig gister aan een vriend gegeven

avatar van oup

oup

Viel erg tegen. Matig acteerspel en deze film hangt van volslagen flauwekul aan elkaar. Snap de jubelreacties niet zo goed. Het gemiddelde op IMDB doet in mijn ogen meer 'recht' aan deze film dan de opvallend hoge score hier op MM.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Een afwijkende variant op het verhaal van de man die het leven niet meer ziet zitten en een killer inhuurt om zichzelf te laten omleggen. Hier gaat het allemaal net wat anders. Jammer genoeg is de film verder niet heel opvallend. Degelijk gemaakt, maar met te weinig verrassingen. Male bonding tussen twee uiteenlopende karakters.