Genevieve (1953)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Henry Cornelius
met John Gregson, Kenneth More en Dinah Sheridan

Alan (Gregson) en Ambrose (More) zijn ieder de trotse en fantieke bezitter van een antieke auto. Als ze meedoen aan de jaarlijkse rally Londen-Brighton loopt hun onderlinge weddenschap, tot ongenoegen van hun respectievelijke bijrijdsters, uit op een meedogenloze privé-oorlog. Maar wel altijd uitgevochten volgens de erecode van de Britse gentleman, natuurlijk. Nou ja, bijna altijd...

avatar van Ramon K
Oubollig en saai.

neo (crew)
Eens. Maar ik viel wel als een blok voor de mondharmonica muziek van Larry Adler, die Graham Wettham verving. De reden waarvoor Wettham's score werd afgewezen is onduidelijk helaas.

avatar van bunkerboy
zeer mooie rol voor keneth More (niet zo echt sympatiek hier)
John Gregson laat ook zien wat hij kan en doet het zeer overtuigend , hij zet die kwajongen echt goed neer
Heb zelf met old timers bezig geweest en die sfeer is er echt