La Guerra di Mario (2005)

Alternatieve titel: Mario's War

1 stem

Italië

geregisseerd door Antonio Capuano
met Marco Grieco, Valeria Golino en Andrea Renzi

Mario is een rebelse jongen die is weggehaald bij zijn mishandelende moeder en onder de tijdelijke zorg van een jong stel word geplaatst. Giulia is een bijzondere vrouw die dankbaar en dapper haar nieuwe pleegzoon omarmt. Zij zet zich in om deze enorme uitdaging aan te gaan. Niet alleen moet ze worstelen met elk obstakel dat de komst van Mario met zich meebrengt, maar ze heeft ook te maken met de twijfels en aarzeling van Sandro, de man waar ze van houdt en mee samenwoont. Ondanks dat Mario een opstandig kind is dat in een systeem moet passen wat misschien niet geschikt voor hem is, zijn Giulia en Mario bondgenoten in een oorlog om ervoor te zorgen dat zijn individualiteit intact blijft.