ad
  • 8.083.949 stemmen

Ginga Eiyû Densetsu: Arata Naru Tatakai no Jokyoku (1993)

Animatie / Sciencefiction | 90 minuten

Genre: Animatie / Sciencefiction

Alternatieve titel: Legend of the Galactic Heroes: Overture to a New War

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Noboru Ishiguro en Keizo Shimizu

Met onder meer: Kei Tomiyama en Masashi Hironaka

IMDb beoordeling: 7,8 (501)

Oorspronkelijke taal: Japans

Oorspronkelijke titel: 銀河英雄伝説外伝/新たなる戦いの序曲(オーヴァチュア)

Releasedatum: 18 december 1993

Over Ginga Eiyû Densetsu: Arata Naru Tatakai no Jokyoku

De poging van de 'Free Planets Alliance' om het Iserlohn fort van de 'Galactic Empire' in te nemen heeft een patstelling bereikt en soldaten van beide kampen worden naar huis gestuurd voor de hoognodige rust. De superieuren van de 'Galactic Empire' twijfelen nog steeds aan het kunnen van Reinhard en geven hem de opdracht om een gedeelte van het FPA grondgebied in te nemen. Na de kleine confrontatie bij Iserlohn wordt dit het eerste echte gevecht tussen Yang & Reinhard.

image

Attenborough

Annerose Von Grunewald

avatar van Dopke

Dopke

Schijnbaar een herbewerking van de eerste twee episodes (van de 110 episode lange serie). Ik ben blij dat ik eerder de prequel uit ‘88 zag, want het eerste half uur is voornamelijk veel gepraat waarbij je zonder enige echte introductie direct in het leven van de karakters valt. Had ik de prequel niet gezien dan had ik me waarschijnlijk een beetje verdwaald gevoelt. Overigens was er in het begin een erg fraaie scène met alleen muzikale begeleiding en je uit de mimiek van de personages af moest lezen wat er aan de hand was. Sowieso bevalt me de realistische stijl van deze films me erg goed.

De rest van de film draait om de confrontatie tussen de grote ruimtevloten en de spanning wordt goed opgebouwd, maar de premisse en uitwerking van de strategieën zijn helaas weer wat simplistisch van aard. Het is een beetje een domper, omdat de rest van de film zoveel kwaliteit heeft en de opbouw veel beloofd. Ook het verschil tussen de oude en nieuwe generatie is weinig subtiel gebracht. Maar ondanks mijn harde kritiek weten de films de juiste snaar te raken en smaakt het naar meer. En wellicht dat het echt een keer 100% weet te overtuigen, het zit er niet ver naast.