Værelse 304 (2011)

Alternatieve titel: Room 304

Denemarken

geregisseerd door Birgitte Stærmose
met Mikael Birkkjær, Stine Stengade en David Dencik

In een periode van drie dagen kruisen de levens van negen mensen elkaar in een hotel in Kopenhagen. Een hotelmanager staart in de leegte van zijn eigen leven, met verschrikkelijke gevolgen voor hemzelf, zijn vrouw en zijn maîtresse. Een Spaanse stewardess zoekt naar intimiteit en vindt het op een onverwachte manier. Een gesloten receptionist wordt door een schokkende gebeurtenis gedwongen uit zijn schulp te kruipen. En een Albanese vluchteling krijgt de kans om zijn vrouw te wreken maar ontdekt iets verrassends over zichzelf. Tegelijkertijd lopen twee Filipijnse kamermeisjes nagenoeg onopgemerkt over de gangen. De actie begint met een pistoolschot en terwijl het pistool van hand tot hand gaat biedt ieder verhaal elementen voor een ander verhaal. Personages ontmoeten elkaar in het geheim, hun geheimen worden onthuld en hun levens raken verstrikt in een dramatisch verhaal van liefde en verlangen…

Leuk gegeven maar matig uitgewerkt.

avatar van Toontje35
Mooie film, had meer ingezeten
Had nog een uitsmijter verwacht

avatar van dalma
de film heeft iets weg van de film "La Noche de los Girasoles". In het begin begrijp je er niet zoveel van, maar alle puzzlestukjes vallen nadien in elkaar. De film "La Noche de los Girasoles" vond ik wel beter.