• 8.292.741 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gareth Evans

Met onder meer: Nicholas Bool, Mads Koudal, Jared Morgan

IMDb beoordeling: 4,0 (318)

Plot Footsteps

Andrew is een jongeman van in de twintig. Zijn ouders zijn overleden en zonder dat hij het wil raakt hij steeds meer vervreemd van de mensen waarvan hij houdt. Andrew valt ten prooi aan een gestoorde gek die bekend staat als de 'Cameraman'. Hij filmt graag geweld, moorden en verkrachtigen in een verlaten voetgangerstunnel. Zal Andrew kunnen ontsnappen?

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Voor zijn loopbaan in Indonesië met de populaire The Raid maakte Gareth Evans in zijn thuisland deze Footsteps.... en ben ik de eerste op Moviemeter die erop mag stemmen...

Evans is met een krats begonnen maar het onderwerp is vrij interessant doch standaard. Een jongeman die vervreemd raakt en op een dag een aanbod krijgt van een mysterieuze organisatie... een producent van opnames van zinloos geweld. Extreem zinloos geweld... gevestigd in een kantoorpand. Tassen met gewonde vrouwen zijn er overigens ook welkom. Deze Andrew krijgt de kans om wraak te nemen op een van zijn belagers uit het verleden, om vervolgens zo weer een doel in het leven te krijgen. Hij wordt begeleid door zo'n griezelige jongeman die hem wel over schijnt te halen... totdat Andrew last begint te krijgen van zijn geweten.

The Cameraman, degene die voornamelijk het geweld filmt, deed me erg denken aan The Mystery Man uit Lost Highway.

Footsteps was een alaardig tussendoortje waarin Evans al een voorbode deed met extreem geweld, alvorens hij met een groter budget naar Indonesië ging. Best het proberen waard.