Skeletons (2010)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Nick Whitfield
met Andrew Buckley, Paul Dallison en Ed Gaughan

Twee uitdrijvers hebben zo hun eigen problemen. Davis is verslaafd aan het ronddolen in het verleden, terwijl Bennett niet goed voor zichzelf kan opkomen. Als ze op een ingewikkelde zaak stuiten, waarin de 'lijken' zich hebben verstopt, neemt Bennett echter steeds meer de leiding. Ze blijven logeren bij de moeder, haar zoontje en de uiterst vreemde tienerdochter.

avatar van Zavo
Komisch, mysterieus, stijlvast, aandoenlijk en ook een beetje spannend.

Andrew Buckley en Ed Gaughan vormen een geweldig duo, twee totaal verschillende personages, die toch ook weer niet zonder elkaar kunnen. Een erg origineel verhaal in een mooi "parallel universum" (zoals de regisseur het zelf noemde), een wereld die als de onze is, maar toch net even anders. Er spelen mysterieuze gaven een rol, waarover precies genoeg duidelijk wordt voor een begrijpelijk verhaal, maar ook nog genoeg onduidelijk blijft voor een eigen interpretatie.

Whitfield is inmiddels bezig met een nieuwe film met hetzelfde duo. Ik kijk er nu al naar uit.

avatar van fivipat
Sluit me bij de vorige spreker aan.

Heerlijk low tech sci fi verhaal. Of moet je het fantasy noemen. Hoe dan ook de film was wat mij betreft geloofwaardig absurd te noemen. De dialogen tussen de twee heren waren heerlijk "casual" gebracht en humoristisch.

avatar van BlueJudaskiss
Beroerd. Acteurs en actrices als Steen en Buckley blijven steken in een kinderachtig verhaal met een einde dat je al van metersver ziet aankomen. Een van de films op het IFFR waarbij ik in slaap gevallen ben.

Een nogal bijzondere en bizarre film waarbij ik mij in het begin afvroeg waar het nou eigenlijk om ging. Wat deden die twee mannen nou eigenlijk ? Later in de film werd dat gelukkig wel wat duidelijker hoewel het nog steeds een bizar verhaal bleef met bovennatuurlijke krachten. Een film die ik eigenlijk nog wel eens een tweede keer wil zien, maar dan met Nederlandse ondertiteling. Het Schotse accent was niet altijd even duidelijk te verstaan en er zaten ook nogal eens wat "vaktermen" in.

Meneer Bungel
Zavo schreef:
Komisch, mysterieus, stijlvast, aandoenlijk en ook een beetje spannend.

Andrew Buckley en Ed Gaughan vormen een geweldig duo [...]
Wat ik zag - eerlijk gezegd niet veel - kwam met dit commentaar wel overeen. Nu hopen dat BBC nog eens voor een herhaling gaat, of dat ik 'm elders op de kop ga tikken.

avatar van witboek
Zag er leuk uit maar nooit werd ik verleid door hun verhaal.

De muziek is prachtig, maar past niet bij deze film.

Cynische is deze film wel, maar het boeide mij niet en het kon mij eigenlijk ook niet schelen hoe de film eindigde, wilde gewoon zo snel mogelijk bevrijd worden van deze trage film.

avatar van Roger Thornhill
Jammer dat deze film min of meer spoorloos lijkt te zijn verdwenen op dit forum, want hij was tegelijkertijd grappig en ontroerend, en al met al bijzonder onderhoudend. Zeer fraaie muziek ook. Graag een keer te herzien, maar dan met goede ondertiteling.

avatar van breedbeeld
Beviel me goed.Lekker weird en toch aandoenlijk ook. In het begin dacht ik dat het een soort Mony Pyton achtig gedoe zou worden maar dan ontspint zich toch een aardige fanatasy verhaal. Voor mezelf geef ik dan 3,75 maar 3,5 vind ik te laag dus hier een 4tje.