Bigfoot: The Lost Coast Tapes (2012)

Alternatieve titel: The Lost Coast Tapes

Thriller / Horror

geregisseerd door Corey Grant
met Drew Rausch, Rich McDonald en Ashley Wood

Documentairemaker Sean Reynolds heeft een afspraak met de beruchte Bigfoot-jager Carl Drybeck. Deze beweert namelijk het dode lichaam van een sasquatch (Indiaanse benaming voor Bigfoot) in zijn bezit te hebben. Samen met zijn team reist hij af naar Noord-Californië, voor Sean de perfecte kans om een aflevering voor een televisieprogramma op te nemen...

avatar van DiDa
Found footage?

avatar van Skrean
Helemaal niet slecht.

avatar van namingway24
Een quote van Finding Bigfoot's Bobo op de DVD-hoes? How can you go wrong? Nou blijkbaar wel, want wát een frustrerende kijkervaring was dit.

Laat ten eerste duidelijk zijn dat de Bigfoots niet de daders lijken te zijn, maar een demoon-achtig wezen, en dat de Bigfoots er zijn om mensen tegen dit wezen te beschermen. Er wordt slechts één keer over deze theorie gesproken en het laatste 'money shot' lijkt dit te bevestigen, maar dit voelde aan als een gimmick. En bij films als Cloverfield vond ik het wel een verademing dat er nooit echt een uitleg voor het monster werd gegeven, maar dit was frustrerend vaag. En als ik er zo over nadenk is het niet eens zeker of de Bigfoots nou die beschermers zijn waar men het een paar secondes over had of gewoon onschuldige omstanders. Verder waren er gewoon te veel ideeën en plotpunten die nergens heen leken te gaan. Ik wil in dit geval graag een uitleg!

Nee, het verhaal was te verwaarlozen, en bovendien waren de personages te vervelend voor woorden. De dialogen waren soms veel te geforceerd, en er waren een paar rampzalig slechte grappen, en de personages maken de ene na de andere vervelende beslissing. Dat de acteurs bij tijd en wijlen erg slecht waren hielp ook niet mee, want zo wisten ze ook nog eens geen sympathie op te wekken.

Erg jammer allemaal, want sommige scènes waren nog vrij spannend te noemen, vooral de aanvallen op de hut die het voornamelijk van geluid moesten hebben. Ook de scènes die puur gericht waren op het maken van de show waren leuk en deden daadwerkelijk denken aan het programma Finding Bigfoot. Maar dat was allemaal veel te weinig om hier iets echt leuks van te maken.

avatar van HALVE TAMME.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

avatar van specialized
Blair witch achtige film met zeker spannende momenten.
Sommige dingen wel erg voorspelbaar..

avatar van Mr Grey
Dit is echt een MEGA waardeloze film zeg. Je ziet totaal NIETS van het wezen waar het om zou moeten gaan. Heel vaag en onduidelijk allemaal. Slecht geacteert ook. Als je iets vergelijkbaars qua filmwerk wil zien maar dan een stuk beter, kijk dan de Trollhunter. Daar zie je teminste de wezens en een stuk realistischer gefilmd en geacteert..

Aardig.

No-budget, zoveel mag duidelijk zijn. Het werkt de film af en toe een klein beetje tegen, omdat de berperkingen zichtbaar zijn tijdens enkele keyscenes. Net dat ietsje meer zichtbaarheid had de film goedgedaan, daarom niet vol in beeld, maar dat je als kijker ten minste een idee kan vormen.

Verder ook een erg typisch found footage conceptje. Het enige originele is dat het hier om de bigfoot legende gaat, al is dat natuurlijk gewoon één van de weinig overgebleven bekende legendes die nog niet door het found footage genre door de mangel zijn gehaald.

Twistje is leuk, verder erg cliché. Toch best goed uitgewerkt allemaal, bij momenten ook gezellig spannend, maar er had zeker meer ingezeten. Iets meer budget of gewoon iets meer talent.

Juist gezien, aardige film! Heel spijtig is dat je het beest nooit deftig kan zien...

in een woord WAARDELOOS het is jammer dat je geen - sterren kunt geven

in een woord WAARDELOOS het is jammer dat je geen - sterren kunt geven
je zit maar te wachten tot er iets gebeurt
15 min 25 min 45 min uur er gebeurt echt niks als een hoop gekrijs om niks
zonde van de tijd

Idd! Wat een waardeloze flutfilm zeg!
En wat was die hoofdrolspeler irritant...pfff...
Wat mij het meest irriteerde was dat Bigfoot neergezet wordt als een verschrikkellijk monster wat mensen vermoord...
Wie de 'Finding Bigfoot' afl. heeft gezien op discovery, weet dat ze juist heel schuw zijn en daarom nog nooit echt gefilmd zijn van dichtbij. Verder doen ze geen mens kwaad en willen ze juist alleen maar vluchten. Wel heel interessant, die tv afl. Kun je beter dat gaan kijken.

avatar van Pazmaster
Ik vind dit eigenlijk zo slecht nog niet. Zeker niet voor een found footage filmpje. Ik heb ze slechter gezien. Helaas krijg je niet veel te zien van de sasquatch, maar het verhaal zelf is best redelijk met aan het eind nog een leuke wending. De film kijkt lekker weg en verveelde niet. 3 sterren

CJN11
Niet slecht! 3.0

avatar van Petina
Aardig filmpje en vooral de laatste tien minuten waren wel spannend. Maar ik heb toch wel een onbevredigend gevoel toen de film afgelopen was.
Het leuke vond ik dat je vier, vijf keer een wezen op de achtergrond zag, Maximaal één seconde ofzo maar dat was wel aardig.

avatar van Lennert
Lijkt in veel opzichten op een Trollhunter rip off, maar vermaakt alsnog behoorlijk goed. Bij vlagen leek het er op alsof de acteurs net iets te duidelijk in on the joke waren, maar de performances zijn in ieder geval wel vermakelijk en geven de film een leuke kitscherige sfeer. Wat ook goed werkt zijn de nachtelijke shots en het feit dat de monsters wel veel op de achtergrond verschijnen, maar niet zo duidelijk in beeld komen dat er iets van de spanning verpest wordt. Het is wel jammer dat de film bij vlagen niet weet of het wil gaan voor eng of grappig wil gaan, waardoor er een net iets te grot contrast tussen verschillende scenes ontstaat.

Overigens dacht ik in eerste instantie dat de eindscene draaide om aliens, maar ik had de harige hoeven dan ook niet goed gezien. Toch leek dit wel de meest logische verklaring met de onverklaarbare lichten. Wel een leuke twist in ieder geval. Geen topwerkje, maar de lage score die de film hier krijgt is onverdiend, het was allemaal zeer vermakelijk.

avatar van Lennert
jerrytaha schreef:

Idd! Wat een waardeloze flutfilm zeg!
En wat was die hoofdrolspeler irritant...pfff...

Volgens mij heb je de film dan echt maar met een half oog bekeken, gedurende de film blijkt al dat de bigfoots juist beschermers zijn voor kwade krachten, het einde geeft dit al helemaal duidelijk aan.

niet te snappen dat ze zo,n waardeloze films blijven maken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Willow Creek (2013) is beter. Écht beter. Alhoewel vaak inherent aan het genre zijn de personages hier dusdanig irritant dat het alsmaar meer tegen gaat zitten. Iets te 'gemaakt' en dan worden dit soort ploegjes nog meer een parodie op zichzelf dan op voorhand bedoelt. Laat ook flink wat visuele steekjes vallen. De manier waarop het beeld wordt vervormd is amateur hour galore en richting het einde durft het ook nauwelijks de voorafgaande preutsheid los te laten.

avatar van Daan258
Na het bekijken van de matige Willow Creek (2013) was ik toch wel benieuwd naar deze film en hoopte ik dat dit filmpje mij iets beter zou bevallen. Maar ook dit was echt niks.
De film weet echt geen spanning of sfeer te creëren en ook nog is vreselijk acteerwerk waardoor ik mijn gedachten er niet bij kon houden.

Lekker laten liggen.

avatar van housemoviewatch
Bigfoot: The Lost Coast Tapes

Ja, laat ik hier maar niet te veel over zeggen. Ik vond Willow creek al 3 keer niks laat staan dat ik ook maar enig goed woordje over heb wat betreft deze film.

Acteerwerk is zeer matig. Visueel ziet het er erg goedkoop uit. Het verhaal zien we helemaal niet terug in de film. Enkel gegil en vage schaduwen.

Nee deze is het kijken niet waard.