ad

Oorsprong: Verenigde Staten / Marokko

Geregisseerd door: Daniel Myrick

Met onder meer: Vanessa Johansson, Michael C. Williams en Jon Huertas

Over The Objective

Een groep Special Ops Reservists uit de Verenigde Staten is voor een missie aan het werk in Afghanistan. De missie zelf is al levensgevaarlijk, maar als het team een soort Bermudadriehoek ontdekt, waarna de soldaten stuk voor stuk kennis maken met een eeuwenoud kwaad, zijn ze pas echt in levensgevaar.

imageimageimage

avatar van Artemis

Artemis

• 2067 stemmen

braft schreef:

Ik was eerst hier komen kijken over wat deze film ging en ik zag dat iedereen het einde echt slecht vond. Ik dacht zo slecht zal het wel niet zijn maar ik had het zwaar mis. Zelden zo een slecht einde gezien. heel de film zat ik vol met spanning te kijken en het acteerwerk viel ook goed mee maar het einde heeft het helemaal verpest voor mij. Ik had deze film een 3* gegeven zonder het einde maar helaas krijgt deze film maar een magere 1,5*

Precies mijn gedachtes. Een slecht einde kan een film verpesten maar dit kan je amper een einde noemen wat waarschijnlijk nog veel erger is.

avatar van maflcaro

maflcaro

leuke film kijkt lekker weg.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Gemiddelde Twilight Zone.

Wat begint als een aardige oorlogsthriller verandert al snel in SF-verhaaltje. Dat doet in eerste instantie weinig af aan het verhaal en de daarbij behorende spanning, maar wanneer het uiteindelijke doel van de missie bereikt wordt zijn er al heel veel clichés uit de kast getrokken. Tevens blijkt het einde niet veel sterker te zijn dan een gemiddelde TV-episode van bijvoorbeeld The Twilight Zone.

Doorsnee.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Verrassende film die ik beter vond dan verwacht.

Ondanks het magere verhaal weet het een mysterieuze sfeer te creëren die tot het eind blijft boeien. Zelfs het acteerwerk was in verhouding behoorlijk en stoorde geen moment, wat vaak wel het geval is bij dit soort films. De effecten zijn verre van spectaculair en duidelijk low budget maar zeker niet onaardig (op een paar hele slechte na dan). De keuze om het verhaal ook deels door de hoofdpersonage te laten vertellen is wel een goede geweest, het deed me af en toe haast aan Fox Mulder denken.

Wie niet te veel verwacht kan zich met deze film nog best wel eens vermaken.

avatar van Jozz

Jozz

Ik had deze al een hele tijd liggen en nam nooit de moeite om ´m maar eens op te zetten. Tot gisteren... Ik wilde me wel eens laten verrassen door dit relatief onbekende filmpje.

Het begint allemaal lekker mysterieus en als kijker word je op een rustige manier in het verhaal geleid. Dit kabbelt eigenlijk op een degelijke manier voort in de rest van de film. De spanning blijft aanwezig, er wordt op acceptabel niveau geacteerd en de nieuwsgierigheid naar het einde wordt alsmaar groter.

En tja...dat was het eigenlijk! Ik heb niets toe te voegen aan de negatieve reacties betreffende het einde, want ik heb het precies zo ervaren. Ken je die grap van die verklaring die zou komen? Inderdaad, die komt dus niet. Anderhalf uur zit je in spanning te wachten op een verhelderende climax, maar die kun je wel vergeten. Wat een domper!

De kijker met vragen achterlaten is helemaal niet erg, dat zien we zelfs bij de grootste succesfilms, echter moet er ook stof tot nadenken zijn. Dat is niet het geval bij The Objective. En dat is zonde, want de film had potentie...

avatar van stevebravo

stevebravo

Ik vind hem zeer goed en spannend.. acteerwerk misschien wat matig.

Het gaf mij een beetje een x-files gevoel.

Het had mij misschien nog een tikkeltje abnormaler gemogen

Tarkus

Een wat eigenaardige SF-thriller, eerder wat mysterieus verhaal vind ik.

Wat betreft de vertolkingen was ik toch niet helemaal tevreden, maar daar zullen de wat minder bekende namen wel voor iets tussen zitten.

Maar in zijn geheel is de film wel best het bekijken waard, alleen het einde had toch nog beter gemogen...

avatar van empirekees

empirekees

Het voelde aan als een tv-film met een erg interessant concept/plot. Helaas was de cinematografie wat minder, net als de special-effects (vooral op het eind). Van mij hadden ze het als found-footage mogen schieten, dan was het waarschijnlijk sterker geweest. Desalniettemin heb ik mij prima vermaakt... 3*

avatar van Erick1985

Erick1985

Gisteren weer gekeken... ook al is het einde ruk; ik vind de film steengoed en angstaanjagend! Heerlijk!

avatar van Rickyman

Rickyman

Aardig spannend en mysterieus sf-filmpje waarbij de soldaten steeds meer verdwalen en doordraaien.