ad

Geregisseerd door: Darin Ferriola

Met onder meer: Rodney Rowland, Kevin Patrick Walls en Brad Dourif

Releasedatum: 1 januari 2001

Over Soulkeeper

Twee ietwat onnozele dieven, Corey Mahoney en Terrence Christian, worden ingehuurd door een macabere man om de 'Steen van Lazarus' te ontvreemden. Deze steen bevat de kracht om een ziel uit de Hel terug te halen naar de Aarde. Mahoney en Christian gaan op pad, maar tijdens hun tocht gaan er een heleboel dingen mis.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Tuurlijk is de film slecht, je hoeft geen filmexpert te zijn om dat te voorspellen. Toch viel de film me nog best mee. De film bevat een flink portie humor en zelfspot (altijd goed) en sommige scènes zijn zo belachelijk dat ze gewoon weer leuk worden. En tja, het is ook nooit een straf om Brad Dourif tegen te komen in een film.

Zeker niets hoogstaands, maar hier en daar nog best geestig.

MaTtIeBoY

Deze film wordt geen moment eng maar wel erg grappig en ik vraag me af of dat wel de bedoeling is van een horrorfilm ** sterren

avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

Alleen die poster al, dat kan toch niet serieus bedoeld zijn?

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deze 'horror'film is enorm grappig. Als horror zelf is die totaal niet eng, maar de humor van die 2 kerels is wel erg goed. Echt wel de moeite om te zien.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Tijd voor een herziening van deze film. Ik wist dat deze film wel wat humor had. En ik moet toegeven dat de film echt wel leuk is om te zien. Humor van een nostalgische tienerniveau in het genre van Bill & Ted's excellent adventure en Wayne's World. De humor werkt wel en de film zit vol met verwijzingen naar andere horrorfilms. Een film die zichzelf dus niet au serieux neemt en gelukkig meer aandacht besteed aan de humor dan aan de horror (wat veel van dergelijke B-films compleet de mist in gaat wegens laag budget en slechte effecten).

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Ik deed net de DVD van Curfew (1989) opzetten en toen kwam de trailer voor deze flick voorbij. Zag er wel uit als vermakelijke cheese. Ik zag in ieder geval monsters, vampiers en aliens voorbij komen, dus dat belooft wat goeds.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Weer zo'n titel die ik vroeger veel in de videotheken tegenkwam, maar nooit een kans heb gegeven. Tijdje terug op VHS gevonden voor een prikkie en later ook nog de DVD opgepikt. Had toch iets anders verwacht. De hele toon van de film is vervelend ongemakkelijk, met stroeve komedie en houterige creature effects in sfeerloze settings. Bovendien een warrig verhaaltje dat nergens goed uit de verf komt. Om maar te zwijgen over die dodelijk saaie TV-film look. Het blijft visueel nogal een brakke periode voor het genre. Het zou überhaupt meer geslaagd zijn als rechttoe rechtaan monsterflick. Ferriola doet iets teveel zijn best om 'anders' te zijn, maar dat gaat ten koste van de lol.