Target for Tonight (1941)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Harry Watt

Deze gedetailleerde en authentieke Britse documentaire, die gemaakt is tijdens de Tweede Wereldoorlog, gaat over de ervaringen van de Royal Air Force met de Wellington bommenwerper en haar moedige bemanning. De bemanningsleden van de RAF spelen zichzelf. De kijker wordt geïnformeerd over de verschillende door grondpersoneel bemande stations, de strategische centra en de kaartkamers. Regisseur Harry Watt gaat aan boord van een Wellington bommenwerper, terwijl de bemanning zich ondertussen voorbereid op weer een missie boven Duitsland. Deze missie is niet zonder gevaren.

avatar van Dogie_Hogan
Zowel in R-1 als R-2 op DVD verschenen.