ad
  • 8.117.211 stemmen

House at the End of the Street (2012)

Horror / Thriller | 101 minuten

Genre: Horror / Thriller

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Mark Tonderai

Met onder meer: Jennifer Lawrence, Elisabeth Shue en Max Thieriot

Releasedatum: 21 september 2012

Over House at the End of the Street

"Fear reaches out... for the girl next door."

Het tienermeisje Elissa (Jennifer Lawrence) verhuist samen met haar moeder naar een nieuwe stad. Ze komen erachter dat hun nieuwe woning naast een huis staat waar een dubbele moord heeft plaatsgevonden. De problemen ontstaan wanneer Elissa bevriend raakt met de enige overlevende van het bloedbad, de zoon van het stel (Max Thieriot). Al snel blijkt dat het drama nog lang niet voorbij is...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Mary Jacobson

Ben Reynolds

avatar van Rickyman

Rickyman

Een matige film, niet spannend en vol cliché's.

Maar leuk om Jennifer dik anderhalf uur lang in een wit hempje te zien.

avatar van jankiebold

jankiebold

Goeie film man......

avatar van Cestlavie

Cestlavie

Fijne film om te kijken met een goed begin en een verassend plot. Je hebt het idee dat je na een halfuur al weet hoe de film gaat aflopen, maar net voor het einde wordt het roer helemaal omgegooid!

Hele goeie film!

avatar van Kondoro

Kondoro

Staat nu ook op Netflix Nederland

avatar van El ralpho

El ralpho

Doodlopende straat

Soms moet ik eens leren te luisteren. Van alle kanten stroomden de negatieve kritieken van House at the End of the street binnen, maar toch bleef mijn interesse gewekt in deze titel. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat er sprake is van onderwaardering, en daarnaast wordt binnen dit genre sowieso al niet veel met hoge beoordelingen gestrooid. De negatieve geluiden hier kloppen echter, want ik kon mijn aandacht er op den duur totaal niet meer bij houden. Probleem is dat het dan al te laat is. Het begint allemaal niet heel slecht en de interesse werd bij mij wel gewekt waardoor ik toch besloot om door te kijken. Toen ik mijzelf erop betrapte dat ik echt af zat te wachten tot er eindelijk iets ging gebeuren had ik deze saaie rommel beter al gelijk uit kunnen zetten, want vanaf dit punt gaat het van kwaad tot erger.

Ik moet toegeven dat ik de eerste twist niet aan zag komen, maar de regisseur lijkt vervolgens te denken dat hij verder geen enkele energie meer in het verhaal hoeft te gaan steken zodra deze aap uit de mouw komt. Wat we vervolgens voorgeschoteld krijgen is een langdradige thriller die geen enkele spanning bevat en ook nog eens veel te braafjes is. Net voor de aftiteling wordt je nog een twist om de oren gegooid, maar deze voelt zo geforceerd en slecht uitgewerkt aan dat deze totaal niet meer bij mij overkwam. Mijn aandacht was toen ook al lang verdwenen, en de enige vraag aan mijzelf was hoe ik dit in godsnaam door had weten te zetten tot het eind. Nog een ster voor de opzet, waarvan je je af kunt vragen hoeveel dit nog waard is als het verdere verloop je op alle fronten teleur weet te stellen..

avatar van Sid-the-gekste

Sid-the-gekste

Vond het wel een aardige film maar snapte heel het verhaal in het begin niet echt..

Maar beetje later op het eind snapte ik hem uit eindelijk..

Vond het een beetje te vergelijken met Psycho..

avatar van Robert1970

Robert1970

Ik ben er bij in slaap gevallen.

De film kon mij totaal niet boeien.

avatar van joolstein

joolstein

Clichematige film die vooral omhoog wordt getild door Jennifer Lawrence en Elisabeth Shue. De plot was zeer goed bedacht maar tja het blijft erg in de cliche hangen. Ik zelf had het interssanter gevonden als er vanuit de moordenaar en slachtoffer was gefilmd. haha maar wie ben ik???

avatar van voskat

voskat

Werkt beter als tv-film. Kijkt stiekem best aardig weg. Vooral door aangenaam kijken naar Jennifer Lawrence en Max Thieriot.

justforuse

Vervelende film. Wordt nergens spannend en als griezelfilm al helemaal flauwekul. Gewoon een clichéthrillertje. 13 in dozijn werk.

avatar van Arnoud87

Arnoud87

Ultra spannende film voor mij............ zo te zien is spannend iets persoonlijks als ik de berichten hier zo lees

avatar van Nixon17

Nixon17

Telkens als je dacht nu zal het toch wel eens afgelopen zijn met de verhaal wendingen kwam er weer een opzetten. In het laatst word het gewoon een warboel.

avatar van LauraArsenal

LauraArsenal

En zoiets noemen ze dan horror? Totaal niet spannend.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Vond het geen horror, maar meer een thriller. En geen onaardige thriller ook nog eens. Ik heb echt wel betere thrillers gezien, maar de acteerprestaties zijn in orde, de film bevat een flinterdun plot, maar wat de neuk en de schrikeffecten zijn schrikbarend. Lawrence doet ook goed haar best. Is dit haar debuut trouwens? 3 *

avatar van Nicole_1989

Nicole_1989

AmazingPP schreef:

Lawrence doet ook goed haar best. Is dit haar debuut trouwens? 3 *

Check even haar IMDB...dan zie je de lijst van wat ze hiervoor allemaal al heeft gedaan

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Nicole_1989 schreef:

Dank je wel voor de tip! Had ik natuurlijk ook zelf kunnen weten, hahahahaha....

avatar van Jeilloc

Jeilloc

Sterke film. Nooit gedacht dat ik mevrouwtje Lawrence zou kunnen waarderen in een andere rol dan Katniss Everdeen, maar ook de rol van de 17-jarige Elissa Cassidy speelt ze erg goed.

avatar van Daan258

Daan258

Daan258 schreef:

Pfff wat viel de vies tegen zeg.

Ik had echt niet verwacht dat dit een hele goeie film zou worden, maar dat die zo slecht was ook weer niet.

Heel de film gebeurde er niks en was erg langdradig, alleen de laatste 20 min word het soort van spannend, maar heel erg voorspelbaar.

helaas niet meer dan 1,5*

Wat kan een herziening na jaren je gedachten toch doen veranderen zeg.

Gisteren met niet al te veel verwachtingen weer is op gezet en man wat ben ik bij de 2e kijkbeurt vreselijk verrast zeg.

Ik denk ook dat de rede was waarom de film (en m'n stem) bij de 1e kijkbeurt zo laag en negatief was is omdat ik me nog wel kan herinneren bij de eerste keer kijken van de film dat het een vreselijke drukke omgeving was waar ik toen de film bekeek en daardoor denk ook het verhaal/plot niet helemaal binnendrong.

Maar nogmaals was ik gister echt onwijs verrast en heeft de film me vanaf het eerste moment weten te boeien. Inderdaad is dit absoluut geen horror maar wel een heerlijke thriller die het vooral moet hebben van de mysterie en de beklemmende sfeer. En het klopt dat bij de eerste helft vrij weinig gebeurt maar ik had hier nu totaal geen moeite mee omdat ik het einde helemaal niet meer wist te herrrineren was ik zeer benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal zou eindigen .

Daarnaast ook nog prima acteerwerk van de gehele cast, al had ik wel iets meer willen zien van Elisabeth Shue. Ik vond haar nogal veel op de achtergrond blijven wat erg jammer was.

Jennifer Lawrence zet hier ook een prima rol neer ( en natuurlijk ook niet erg om naar te kijken ) en Max Thieriot deed het ook absoluut niet slecht en kwam af en toe ook erg creepy over.

En over het einde wat bij sommige niet helemaal duidelijk is ben ik het helemaal eens met wyatt earp zo denk ik er dus ook over.

Al met al ga ik mijn stem van een 1,5* gewoon verhogen naar een dikke 3,0*

Had dit echt TOTAAL niet verwacht.

Prima thrillertje en nog een kleine aanrader ook.

avatar van Patjée

Patjée

Ik kon deze film wel waarderen, vooral vanwege de plottwists die het verhaal geheel op z'n kop zetten aan het einde van de film. Karakters bleven wat mij betreft te oppervlakkig (de moeder, de agent) en halverwege de film kabbelde het wat te rustig voort. Desalniettemin 3*; kijkt aardig weg op een avondje.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Wij hebben genoten van deze film. Kijkt lekker weg een dikke voldoende 3.5

avatar van panax

panax

prima film

geen echte horror meer een thriller

spannend genoeg in ieder geval

avatar van Tiany

Tiany

Helemaal geen horror maar thriller, gelukkig maar.

Het eerste half uur dacht ik, "Dit wordt een voorspelbaar filmpje", maar dat was het helemaal niet. Was best spannend, met onverwachtse wendingen.

avatar van macrobody

macrobody

Best verrassend en origineel. Achteraf kan je altijd makkelijk zeggen dat had ik aan zien komen. Maar dat is achteraf. Maakt ook niet uit, het was goed gespeeld en geloofwaardig dus van mij een ruime voldoende

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Alleen en alleen gekeken vanwege het genre en de jonge Jennifer Lawrence. Is toch wel een mooi gezicht om naar te kijken zo. Jammer dat Max Thierot er niet mooier op geworden is naarmate hij ouder is geworden. Maar ja.

De film is PG-13, dus verwacht geen hele enge dingen. De film heeft veel cliches gepikt, maar is uiterst leuk om te volgen. Vooral Lawrence tilt de film naar een wat hoger niveau, omdat ze ook gewoon leuk is om tegenaan te kijken.

Niet heel spannend, soms redelijk sfeervol en een goede opening. Vrij matig in het algemeen, maar door de cast wat omhoog geholpen. Niks is mee, prima uit te kijken. Had wel een R-rating mogen hebben, dat had hem waarschijnlijk ook wat beter gemaakt.

avatar van elvismyboy

elvismyboy

House at the End of the Street (2012) is geen bijzondere film maar ik (en denk velen meer) kijk toch vooral voor Jennifer Lawrence

avatar van princesspeach

princesspeach

2.7 * vind ik nog te hoog voor deze film. Tiener thrillertje met een vaag plotje.