Kronjuvelerna (2011)

Alternatieve titel: The Crown Jewels

Zweden

geregisseerd door Ella Lemhagen
met Alicia Vikander, Bill Skarsgård en Loa Falkman

Fragancia wordt gearresteerd voor de poging tot moord op Richard Persson, de zoon van een machtige fabriekseigenaar. Tijdens het verhoor wordt haar verbazingwekkende en opmerkelijke levensverhaal geopenbaard. Haar arme jeugd, haar tienerjaren waarin ze de grote liefde van haar leven ontmoet, de ijshockey-ster Petterson-Jonsson en de aanloop naar de fatale nacht waar het verhaal begint.

avatar van jeuletaxi
Ik had hier geen verwachting voor deze film omdat er niet op gestemd was, maar hij viel me erg mee.
Gewoon een mooie film waar Alicia Vikander de rol had om het verhaal te vertellen.
Die Zweden kunnen echt mooie films maken, naar mijn mening zeker een aanrader!!

Een film noir-achtig, duister, tijdloos, intrigerend, boeiend en scherp mysterie driehoeksmelodrama, spelend op het platteland van Zweden. De regisseur weeft diverse wonderbaarlijke en verschrikkelijke plots door een overvol verhaal over een rijke en arme familie die door het noodlot met elkaar verbonden zijn. Een gecompliceerd verhaal ook over liefde, verlies en wraak dat zich afspeelt in een grillige en fantasierijke wereld en in gothische sfeer. ik heb genoten van de fantastisch acterende cast.

avatar van jadolino
gauke schreef:

Heb hier niet veel aan toe te voegen, dan dat dit een juweel van een drama is.

avatar van Toontje35
Prachtig drama. Wist niet wat ik er van kon verwachten.
Maar geboeid gekeken en genoten. Aanrader!

avatar van missl
Goed geacteerd, een duister en mooi verhaal.

avatar van Multivitamine
Jammer van de ondertiteling, met iets meer inlevingsvermogen en fantasie zou die stukken beter kunnen.

Een goede film met knap acteerwerk, als je de kans hebt zeker de moeite om te bekijken.