ad

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Releasedatum: 29 juni 2011

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Kronjuvelerna

"An incredible biographical story of murder, betrayal and love."

Fragancia wordt gearresteerd voor de poging tot moord op Richard Persson, de zoon van een machtige fabriekseigenaar. Tijdens het verhoor wordt haar verbazingwekkende en opmerkelijke levensverhaal geopenbaard. Haar arme jeugd, haar tienerjaren waarin ze de grote liefde van haar leven ontmoet, de ijshockey-ster Petterson-Jonsson en de aanloop naar de fatale nacht waar het verhaal begint.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Ik had hier geen verwachting voor deze film omdat er niet op gestemd was, maar hij viel me erg mee.

Gewoon een mooie film waar Alicia Vikander de rol had om het verhaal te vertellen.

Die Zweden kunnen echt mooie films maken, naar mijn mening zeker een aanrader!!

gauke

Een film noir-achtig, duister, tijdloos, intrigerend, boeiend en scherp mysterie driehoeksmelodrama, spelend op het platteland van Zweden. De regisseur weeft diverse wonderbaarlijke en verschrikkelijke plots door een overvol verhaal over een rijke en arme familie die door het noodlot met elkaar verbonden zijn. Een gecompliceerd verhaal ook over liefde, verlies en wraak dat zich afspeelt in een grillige en fantasierijke wereld en in gothische sfeer. ik heb genoten van de fantastisch acterende cast.

avatar van jadolino

jadolino

gauke schreef:

Heb hier niet veel aan toe te voegen, dan dat dit een juweel van een drama is.

avatar van Toontje35

Toontje35

Prachtig drama. Wist niet wat ik er van kon verwachten.

Maar geboeid gekeken en genoten. Aanrader!

avatar van missl

missl

Goed geacteerd, een duister en mooi verhaal.

avatar van Multivitamine

Multivitamine

Jammer van de ondertiteling, met iets meer inlevingsvermogen en fantasie zou die stukken beter kunnen.

Een goede film met knap acteerwerk, als je de kans hebt zeker de moeite om te bekijken.

avatar van mjk87

mjk87

Mwoh. Het idee is wel aardig. Ergens deed de plot me denken aan andere Zweedse films als "De 100-jarige die..." maar waar die film vooral op fun mikt en echt een bijzonder leven vertelt is dat in deze film niet zo. Het is vooral op drama gemikt en niet zo boeiend allemaal. De aankleding is wel oké, acteerwerk ook, en enkele losse momenten zijn wel mooi, maar het is niet voldoende om de film te redden. 2,5*.

scorsese

Goeie film over een jonge vrouw die gearresteerd wordt voor de dood van een jongeman die ze al sinds haar jeugd kent. Een onderhoudend verhaal dat hier via flashbacks wordt verteld en waarin meer dan genoeg gebeurd. Mooi in beeld gebracht allemaal en ook de aankleding is prima. Verder weet de film vrij moeiteloos een flink aantal genres te combineren.