Freaky Deaky (2012)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Charles Matthau
met Billy Burke, Christian Slater en Crispin Glover

1974. Chris Mankowski (Billy Burke) is een politie-agent die altijd bij de ontmijningsdienst van Detroit heeft gewerkt. Maar sinds hij daar weg is begint hij pas echt met explosieven te spelen. Hij komt in aanraking met een groep radicalen die betrokken zijn bij een onderzoek naar een bomaanslag op een limousine.

Heel aardig werkje dit!

avatar van Bauer
Niet hoogstaand, maar wel vermakelijk.
Kijkt lekker weg.

avatar van schumacher
Middelmatige film, ik vind het geen aanrader.

avatar van Noodless
Matig filmpje die vooral weet op te vallen door een paar bizarre personages zoals een jonge Herman Brusselmans ( Crispin Glover) en een jonge Di Rupo (Andy Dick) naast een paar bekende namen zoals Burke en Slater. Maar het zijn vooral Michael Jai White ( Donnell ) en Breanne Racano ( Robin ) die de aandacht weten te trekken. Het verhaal stelt niet veel voor, gelukkig wordt het geheel wat luchtig benaderd. 5/10

ipman-99
"Crime Is Such A Trippy Thing." ... " !!!

Aparte Misdaadfilm !!! 'Freaky Deaky' is een 'speciale' misdaadfilm
geworden met toch wel een opvallende cast.
Billy Burke, Michael Jai White, Christian Slater en Crispin Glover zitten
een over the top Misdaadfilm met over the top dialogen die soms
ietwat 'flauw' aanvoelden. Constant doen de personages overdreven
en gek ... en dat gaat gepaard met enkele geslaagde accenten maar ook enkele
domme momenten. Actrices Breanne Racano (brunette) en Sabina Gadecki (blondje)
moeten vooral veel paraderen in de camera !
Crispin Glover speelt dan weer een randdebiel ... waar echt heel wat kosten aan zijn.
Naarmate de film vordert wil 'iedereen' beter worden van een bepaalde situatie die
zich in de film afspeelt. Fijntjes was uiteraard hoe die gekke personages daarop
inspeelden in bepaalde situaties. Geschifte dialogen en toestanden volgen ..., en op één
of andere manier kan ik zeker niet teleurgesteld zijn !
Michael Jai White heeft altijd die bepaalde charisma over hem ..., en vond hem
'dan' ook een cool personage in de film.

avatar van Zeriel
Er zijn van die films die gewoon niet aan mij besteed zijn, dit is er zo eentje.