Gila! (2012)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Jim Wynorski
met Brian Gross, Terence Knox en Madeline Voges

De rust van een kleine stad in het Midwesten van Amerika wordt verstoord als een enorme hagedis de stad begint te terroriseren. De sheriff (Terence Knox) is hulpeloos en de andere volwassenen slagen er niet in het monster te verslaan. Dus is het aan enkele tieners - onder leiding van Chase Winstead (Brian Gross) - om het gevecht met de hagedis aan te gaan.

avatar van filmfan1967
Dit is een film waar ik naar uitkijk. Een remake van de low budget film The Giant Gila Monster (1959), waarin een levende hagedis in een speelgoedlandschap werd neergezet om als monster te dienen en die de opnames niet heeft overleefd.

De film wordt gemaakt voor Syfy en de regisseur is Jim Wynorski. Voor velen is beide een reden om meteen af te haken, maar wat deze film anders maakt dan al die andere films is dat de makers hebben besloten om het verhaal te blijven situeren in de jaren '50, dus de film heeft een mooie aankleding met bijvoorbeeld diverse oldtimers. Verder zijn de girls hot en zit er - anders dan bij de reguliere megamonsterfilms - muziek in de film (Christina Derosa zingt met een band). Alle voortekenen zijn dus dat dit de beste/leukste Syfy-film gaat worden. Mijn enige angst is dat de CGI van het monster zal tegenvallen. Als dat niet het geval is, wordt deze film volgens mij een winnaar.

avatar van HALVE TAMME.

Jeetje wat slecht zeg,maar voor de fun ga ik hem zeker kijken.

avatar van filmfan1967
Eindelijk uit op DVD in de VS! amazon